Ik heb soms wel is problemen met de m'n Mini one in z'n achteruit te zetten. Ik krijg hem soms gewoon niet in z'n achteruit. Ikmoet hem dan eerst in z'n eerste versnelling zetten en even de koppeling op laten komen voordat hij in z'n achteruit wil en soms pakt hij hem wel na een paar keer proberen of goed naar rechts drukken. Hebben meer mensen met dit probleem te kampen? Is dit een feature van de Mini of is het verstandig nog terug te gaan naar de garage?
Maurice.
En nu in z'n achteruit.
- minimaus
- Nieuw Lid
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wat ik wel doe als de tandwielen weer eens op mekaar staan (zo afwijkend is dit verschijnsel nu ook weer niet, namelijk):
* Koppeling in,
* Versnellingspook in de achteruit
- totdat ie niet verder wil en de pook "vastgedruk" in die stand houden.
*Koppeling heel voorzichtig laten opkomen
De koppelingsplaat "zet" dan de tandwielen in beweging, maar
doordat je de pook "vastgedrukt" hebt, floept die in 1 keer op de plaats.
* Koppeling verder op laten komen om weg te rijden.
Nevernooitniet problemen meer met de achteruit.
Re: En nu in z'n achteruit.
Ik zou het ZEKER bij de dealer melden! Die generatie versnellingsbakken schijnen wel eens problemen op te leveren.minimaus schreef:Ik heb soms wel is problemen met de m'n Mini one in z'n achteruit te zetten. Ik krijg hem soms gewoon niet in z'n achteruit. Ikmoet hem dan eerst in z'n eerste versnelling zetten en even de koppeling op laten komen voordat hij in z'n achteruit wil en soms pakt hij hem wel na een paar keer proberen of goed naar rechts drukken. Hebben meer mensen met dit probleem te kampen? Is dit een feature van de Mini of is het verstandig nog terug te gaan naar de garage? Maurice.
Wat ik wel doe als de tandwielen weer eens op mekaar staan (zo afwijkend is dit verschijnsel nu ook weer niet, namelijk):
* Koppeling in,
* Versnellingspook in de achteruit
- totdat ie niet verder wil en de pook "vastgedruk" in die stand houden.
*Koppeling heel voorzichtig laten opkomen
De koppelingsplaat "zet" dan de tandwielen in beweging, maar
doordat je de pook "vastgedrukt" hebt, floept die in 1 keer op de plaats.
* Koppeling verder op laten komen om weg te rijden.
Nevernooitniet problemen meer met de achteruit.

- emillio
- Be Mini
Bericht
Heeft te maken met de rechte vertanding van de achteruit versnelling....
Moet soms ook 2x steken vooradat ie lekker in zijn achteruit valt, kleine knars is er ook altijd deel van.....
Maar normaal bekend verschijnsel....maar uit gemoedsrust overweging misschien wel het vermelden waard bij de dealer!
Re: En nu in z'n achteruit.
Klimkt geheel niet vreemd dit verhaal....minimaus schreef:Ik heb soms wel is problemen met de m'n Mini one in z'n achteruit te zetten. Ik krijg hem soms gewoon niet in z'n achteruit. Ikmoet hem dan eerst in z'n eerste versnelling zetten en even de koppeling op laten komen voordat hij in z'n achteruit wil en soms pakt hij hem wel na een paar keer proberen of goed naar rechts drukken. Hebben meer mensen met dit probleem te kampen? Is dit een feature van de Mini of is het verstandig nog terug te gaan naar de garage?
Maurice.
Heeft te maken met de rechte vertanding van de achteruit versnelling....
Moet soms ook 2x steken vooradat ie lekker in zijn achteruit valt, kleine knars is er ook altijd deel van.....
Maar normaal bekend verschijnsel....maar uit gemoedsrust overweging misschien wel het vermelden waard bij de dealer!
- henkietenk
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ook bekend hiero, bij beide MINI's bij ons thuis. Kwestie van een extra keer koppelen of een keer in de 1 steken. Soms een beetje lastig maar verder geen probleem.
Laatst gewijzigd door henkietenk op 10 apr 2007, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- iDarkDesign
- Transformer
- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Inderdaad bekend probleem, effe in een andere versnelling zetten of even in z'n vrij en de koppeling op laten komen en vervolgens weer in de achteruit.
- Smini
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- greenmile
- Leerling Mini lid
Bericht
vandaag reed ik met mijn mini achteruit, opeens hoor ik klang-klang!
rijdt nu alleen maar vooruit, acheruit gaat wel maar met een hoop getik.
hoop dat het een aandrijfas is(maar dan zou hij ook niet vooruit rijden).
ben bang dat de bak naar zn grootje is
iemand ervaring hiermee?
rijdt nu alleen maar vooruit, acheruit gaat wel maar met een hoop getik.
hoop dat het een aandrijfas is(maar dan zou hij ook niet vooruit rijden).
ben bang dat de bak naar zn grootje is

iemand ervaring hiermee?
cooper, 2001, 17 inch, chillipakket
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
Dit heb ik al zolang ik de MINI heb. Heb er inmiddels 104.000 km op staan en met de bak is nog steeds niks aan de hand....afkloppuh!!!
Gewoon een keer de koppeling opnieuw intrappen en daarna krijg je hem wel in z'n achteruit.
Gewoon een keer de koppeling opnieuw intrappen en daarna krijg je hem wel in z'n achteruit.

"We've got a thing that's called...MINI love"
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors