De koppeling van mijn R53 was nagenoeg versleten, dus deze heb ik laten vervangen (door twee monteurs die in eigen tijd mijn auto onderhouden). Wat is er (inmiddels) vervangen, voor zover ik dat weet: koppelingsplaten, vliegwiel, drukgroep, hulp- en hoofdkoppelingscilinder. De monteurs hebben aangegeven dat het vervangen van de koppeling goed is gegaan, maar dat volgens hen het ontluchten van de koppeling niet goed lukt. Ze hebben het meerdere keren, op verschillende manieren geprobeerd/gedaan, zeggen ze.
Wat is nu het feitelijke probleem? De auto wil eigenlijk niet in een versnelling (welke dan ook), maar wel als ik vervolgens een (of twee) keer extra het koppelingspedaal indruk, en dan nog gaat het niet altijd 'van harte'. Het gevoel in de koppeling is volgens mij ook niet goed (als ik dat vergelijk hoe het voelde met de oude koppeling). Hij is nu heel licht en voor mijn gevoel ontkoppelt hij niet goed. Voor mijn gevoel hoor ik een soort van weerstand/druk onderin te voelen als je het koppelingspedaal indrukt. Dat mis ik nu. Hopelijk omschrijf ik een en ander zo goed.
Hoe dan ook, ik kan zo niet rijden met de auto, en dat wil ik wel graag, want ik ben inmiddels verslaafd aan het geluid van de supercharger/compressor! Ik heb de indruk dat mijn monteurs het ook niet meer weten. Daarom wend ik mij tot jullie. Herkent iemand dit en, belangrijker, hoe dit opgelost kan worden? En door wie? Met andere woorden,

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!
Groeten,
Jurjen