Hoedenplank

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
YvonneB
4 op een rij!
4 op een rij!

Hoedenplank

13 mei 2007, 10:20

Hallo

Sinds gisteren heb ik een klein probleem met de hoedenplank. Als ik de achterklep heb opengehad om er dingen in te leggen,krijg ik mijn achterklep niet meer dicht. Dit heeft te maken met de hoedenplank.

Plotseling zakt de hoedenplank sneller dan de bedoeling is. Hierdoor komt de uitsparing voor het mechanisme van de achteruit-wisser lager uit dan het mechanisme, waardoor het mechanisme niet meer in de uitsparing past. Met een hoop gedoe lukt het dan om de hoedenklep iets op te tillen, zodat de klep weer dichtkan.

Weet iemand hier een oplossing voor? Heeft iemand dit ook wel eens gehad? En wat kun je eraan doen? Anders tuf ik vrijdag ofzo even naar de dealer....

Greetz
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Hoedenplank

13 mei 2007, 10:51

YvonneB schreef:Plotseling zakt de hoedenplank sneller dan de bedoeling is. Greetz
Kun je dat "plotseling sneller zakken van de hoedenplank" wat toelichten?

Ploft ie naar beneden, dus sneller dan dat je de klep dicht doet?
De plank hangt in 2 touwtjes met 'n balletje er onderaan bungelend.
Ben je misschien 1 van die balletjes kwijt? Of is het draadje zelf los geraakt??

:?
YvonneB
4 op een rij!
4 op een rij!

13 mei 2007, 10:59

Hi

Dat "sneller zakken van de hoedenplank" houdt in dat de hoedenplank niet neerploft. Maar 'gewoon' neergaat zoals het hoort. Alleen dus iets sneller dan eerst, zodat de plank 'te vroeg' op z'n plek ligt, terwijl de klep nog niet geheel op z'n plek zit.

Ik wil mijn klep niet openen áls het niet moet. Misschien heeft iemand een foto van de achterkant, waarbij de hoedenplank goed zichtbaar is...dan zal ik proberen uit te tekenen wat er mis is.

Op het oog lijkt er ook niets aan de hand. De touwtjes van de hoedenplank zien er (op het oog en voor een leek) normaal uit, dus met die balletjes aan de onderkant en geen los geraakt draadje...want dan had ikzelf ook wel ontdekt waar het probleem ligt :cry:
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

13 mei 2007, 11:06

En je hoedenplank zit nog wel "vastgeklikt" op de punten aan de kant van de achterbank?
Te laag uitkomen kan bijna niet, tenzij je hoedenplank gebroken is of als er iets zwaars op rust.
Ik vermoed eerder dat ie iets te ver richting achterruit ligt...
YvonneB
4 op een rij!
4 op een rij!

13 mei 2007, 11:11

Robert schreef:En je hoedenplank zit nog wel "vastgeklikt" op de punten aan de kant van de achterbank?
Te laag uitkomen kan bijna niet, tenzij je hoedenplank gebroken is of als er iets zwaars op rust.
Ik vermoed eerder dat ie iets te ver richting achterruit ligt...
Ook dit is het geval. Ik heb de hoedenplank "vastgeklikt" aan de 2 punten op de achterbank. En daarna nog eens extra aangedrukt. En ook dat hielp niet :cry: .
De hoedenplank is niet gebroken en er heeft nooit iets zwaars opgelegen :( .

Alles ziet er dus op het eerste oog (en voor een leek als mij) normaal uit... :(
JCW_Werk
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

13 mei 2007, 11:43

Hebben wij ook wel is. Dan moet je de hoedenplank een klein beetje verbuigen. Zodat dat ruitenwissermechanisme er beter doorheen gaat.
YvonneB
4 op een rij!
4 op een rij!

13 mei 2007, 11:53

JCW_Werk schreef:Hebben wij ook wel is. Dan moet je de hoedenplank een klein beetje verbuigen. Zodat dat ruitenwissermechanisme er beter doorheen gaat.
Dat laat ik dan even door de dealer doen. De wagen heeft nu nog Next garantie...
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

13 mei 2007, 12:06

Als je nog garantie hebt moet je een nieuwe vragen.
De hoedenplank is in het midden doorgezakt.

Dit is een bekend probleem, vooral als je er een gevarendriehoek aan hebt hangen.
Ik heb in 2004 een nieuwe gekregen en die heeft het niet.
YvonneB
4 op een rij!
4 op een rij!

13 mei 2007, 12:19

Berthil schreef:Als je nog garantie hebt moet je een nieuwe vragen.
De hoedenplank is in het midden doorgezakt.

Dit is een bekend probleem, vooral als je er een gevarendriehoek aan hebt hangen.
Ik heb in 2004 een nieuwe gekregen en die heeft het niet.
Ja, de auto heeft nog garantie. Ik heb hem in februari van dit jaar gekocht...dus de Next garantie is nog niet om. Dan vraag ik dus gelijk een nieuwe hoedenplank.

Fijn om te horen dat dit een bekend probleem is bij Mini. Dan zal het ook bij MINI zelf wel bekend zijn...Ik heb er inderdaad mijn gevarendriehoek aanhangen. Dus is dat de oorzaak.

Ik ga morgen gelijk even bellen met de dealer voor een afspraak. Het is niet echt dringend...maar moet wel gerepareerd worden.

Bedankt allen voor de hulp 8)
Elmar Nieser
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

14 mei 2007, 13:15

Heej,

dat probleem heb ik ook. Ik kreeg mijn mini met een scheur in de hoedenplank toen ik hem kocht. Maar als ik nu ga aankloppen bij de garage zullen ze wel vragen waarom ik er niet eerder mee ben terug gegaan, en dan denken ze vast dat ik hem zelf heb gebroken :( Ik heb wel NEXT garantie. Is het vreemd dat ik maar 6 maanden garantie kreeg? Ik hoor dat iedereen een jaar heeft :s
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 mei 2007, 13:37

Elmar Nieser schreef:Ik heb wel NEXT garantie. Is het vreemd dat ik maar 6 maanden garantie kreeg? Ik hoor dat iedereen een jaar heeft :s
Edit: directe link naar mini.n verwijderd daar deze de browser overneemt.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”