Gisteren 4 nieuwe banden besteld bij de Kwik Fit (Dunlop SP9000 Run Flat 205x45xR17),
€ 235 per stuk en ze hebben een actie 4 halen 3 betalen.
Komt dus eigenlijk op € 176 per band.
Nu krijg ik net een telefoonje dat deze banden niet meer leverbaar zijn
omdat het een uitlopend model is. Dus ik mijn dealer gebeld, die kon ze
nog wel leveren (misschien eigen voorraad?) maar ze kosten daar € 377
per band!
Dus ik denk dat ik maar op zoek moet naar een andere band.
WAT RADEN JULLIE ME AAN? het moet in ieder geval een run flat zijn.
Dunlop SP9000 niet meer leverbaar???
- marcelclemens
- Bijna verslaafd
- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
De SP9000 staan nog gewoon op diverse websites te koop. En zelfs op de website van Dunlop zijn dit de door hun geselecteerde banden voor een MINI 
MINI zelf gebruikt tegenwoordig de Dunslop SP01 ROF banden. Wellicht dat dit de directe opvolgers zijn?

MINI zelf gebruikt tegenwoordig de Dunslop SP01 ROF banden. Wellicht dat dit de directe opvolgers zijn?

- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hi Marcel,
Heb eventjes voor je gezocht op internet en vond ze voor €197,40 per band Dunlop Runflat via http://www.autobandenmarkt.nl/
Een andere optie is de Pirelli Eufori Runflat voor €163 per band.
Hier komt dan nog wel het eronder leggen bij, denk dat Bakker Auttechniek (is aangesloten bij autobandenmarkt.nl) het dichtste bij is voor je (Nieuw-Vennep).
Kosten hiervan zijn €15 per band voor bandenmontage, incl. demontage oude band, nieuw ventiel plaatsen en uitbalanceren. Alleen hebben aluminium velgen €5 euro meerprijs.
Verder zou ik persoonlijk nooit bij kwik-fit runflats eraf laten halen, dit is namelijk een redelijke kunst om het zonder beschadigingen aan de velgen te doen omdat de wangen ontzettend hard zijn. Niet echt aan de gemiddelde kwik-fit monteur met normale apparatuur besteed zeg maar. Veel succes ermee!
Heb eventjes voor je gezocht op internet en vond ze voor €197,40 per band Dunlop Runflat via http://www.autobandenmarkt.nl/
Een andere optie is de Pirelli Eufori Runflat voor €163 per band.
Hier komt dan nog wel het eronder leggen bij, denk dat Bakker Auttechniek (is aangesloten bij autobandenmarkt.nl) het dichtste bij is voor je (Nieuw-Vennep).
Kosten hiervan zijn €15 per band voor bandenmontage, incl. demontage oude band, nieuw ventiel plaatsen en uitbalanceren. Alleen hebben aluminium velgen €5 euro meerprijs.
Verder zou ik persoonlijk nooit bij kwik-fit runflats eraf laten halen, dit is namelijk een redelijke kunst om het zonder beschadigingen aan de velgen te doen omdat de wangen ontzettend hard zijn. Niet echt aan de gemiddelde kwik-fit monteur met normale apparatuur besteed zeg maar. Veel succes ermee!
Laatst gewijzigd door Ralph-cooper op 11 jul 2007, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- marcelclemens
- Bijna verslaafd
Bericht
Die Pirelli zou inderdaad een optie zijn, alleen ben ik niet zo weg van het design van
het profiel. Ik vond dat van de Dunlop wel heel mooi.
Maar ik denk dat er niks ander op zit.
het profiel. Ik vond dat van de Dunlop wel heel mooi.
Maar ik denk dat er niks ander op zit.
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het profiel van de SP SPORT 9000 is inderdaad een stuk mooier, maar dit is ook weer een duurdere band. Qua kwaliteit ontlopen ze elkaar niet veel, alleen Dunlop heeft net wat meer ervaring met RF's. Hoop dat je wat kan met m'n info, succes
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Bericht
klopt, dit is niet anders bij de Dunlopsulyss schreef:ik heb die pirelli's en ben er vrij tevreden over. alleen bij hevig regenweer wat minder, maar dat is de negatieve eigenschap van runflats
- Arjan
- Volledig MINI minded!
Bericht
@ Jaap: 2 weken geleden de band die je vraagt in Amersfoort bij Kwik-Fit laten monteren. Werd toen via Dunlop besteld. Totaal voor 2 banden toen 406 euro inclusief montage en benodigdheden.
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
- Nexus
- Bijna verslaafd
Bericht
Hmm.... Zou het geen idee zijn als je mijn SP9000 DSST overneemt?
Ik wil zelf af van runflats maar vind het zonde om bijna nieuwe runflats (ik geloof 6-7 mm profiel rondom -- zaten net nieuwe op toen ik 'm kocht) weg te mikken, dus ik wilde eigenlijk wachten tot ik ze opgerookt heb.
Uiteraard tegen een leuk prijsje.
Ik wil zelf af van runflats maar vind het zonde om bijna nieuwe runflats (ik geloof 6-7 mm profiel rondom -- zaten net nieuwe op toen ik 'm kocht) weg te mikken, dus ik wilde eigenlijk wachten tot ik ze opgerookt heb.
Uiteraard tegen een leuk prijsje.
- marcelclemens
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik zat te denken, om misschien toch non-runflats te nemen.
Maar volgens de dealer is dit niet mogelijk (de velg schijnt hier niet geschikt voor te zijn.)
De band zou eraf kunnen lopen tijdens het rijden
Maar volgens de dealer is dit niet mogelijk (de velg schijnt hier niet geschikt voor te zijn.)
De band zou eraf kunnen lopen tijdens het rijden

- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
Ik heb evt nog 1 stuk z.g.a.n. Dunlop SP9000 Runflat liggen. Misschien iemand interesse om als 5e band achter de hand te hebben voor als je een keer lek rijdt? Heeft ca. 3 maanden als nieuwe achterband gefungeerd (vanwege lekrijden). Daarna ben ik op 4 nieuwe Pirelli Runflats overgegaan omdat de voorbanden toch ook aan vervanging toe waren. Hierdoor de Dunlop Runflat over. Tegen elk aannemelijk bod.marcelclemens schreef:Ik heb je een pm gestuurd.

"We've got a thing that's called...MINI love"
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors