Voorruit stuk veel voorkomendprobleem ???????

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
ritsie
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Voorruit stuk veel voorkomendprobleem ???????

16 jul 2007, 23:31

Beste lezers ....

vandaag eindelijk me mini opgehaald helemaal top (tis wel een occasion maar dat maakt het plezier er echt niet minder door :lol: :lol: )

alleen bij thuiskomst bleek dat er ineens een barst in de voorruit zit twee uitlopende eigenlijk...

ik ben even gaan zitten snuffelen hier en ondekte dat er best een aantal mensen zijn die al aan hun 2de 3de en zelfs 4de nieuwe ruit zitten.
Mijn vraag is dan ook zijn ze zo teer de ruiten van de mini (rij al een tijdje auto en heb nog nooit een scheur gehad in een van de ruiten)
had wel een tijdje met de ramen opgereden en de muziek redelijk hard aan staan (gewone sound systheem zit erin)
ik geloof haast niet dat het daaraan kan liggen maar je gaat toch twijfelen...
heb ook geen harde tik gehoord van een eventuele steen slag

weet er iemand misschien hoe het zou kunnen komen en als ik de ruit laat vervangen of er verschillende types zijn misschien diktes of iets

lang verhaal he :wink: thanxx vast
o ja het is een gewone mini cooper geen s
Colmena
Mod virus alert!
Mod virus alert!

16 jul 2007, 23:33

Heb mijn ruit(en) afgelopen week laten vervangen. Zie ook mijn foto's in de gallery. Bij autoruitdirect is dat momenteel gratis mits je een eigen risico hebt van niet meer dan 150 euro. Zij betalen je eigen risico van 70 euro (is mijn eigen risico), dus gratis. :D

Volgens mij bestaat er niet meer dan de originele mini ruit behalve immitaie spul. Let er wel op dat je een originele mini ruit neemt!!! Dat immitatie spul is niet altijd alles! :s :s :s
Laatst gewijzigd door Colmena op 16 jul 2007, 23:36, 2 keer totaal gewijzigd.
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jul 2007, 23:35

MINI's zijn "stenen koppers", wen er maar aan. Wij moeten ook geloven aan de 2de nieuwe voorruit. Bumperkleven moet je ook niet doen, alles wat je voorganger omhoog gooit, kost je je raam.
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jul 2007, 23:36

Let trouwens op waar je je ruit laat vervangen, er wordt nogal eens gerommeld, en geklooit
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jul 2007, 23:36

Maakt niks uit of je een cooper of een cooper s rijd :) Maar doordat de mini een hoge opstaande ruit heeft vangt de ruit veel meer stenen dan andere auto's, dus dit kan al een 1 reden zijn. Een andere reden is wanneer de airco te veel koude lucht geeft bij hoge buitentempraturen de ruit knapt. Dit doet een glas ook als je er kokend water in doet en erna koud water. Voornamelijk worden de ruiten vervangen, omdat er een steen op is gekomen. En betreft de diktes dat is echt pure onzin. Heb het ooit nagevraagd bij een bedrijf en die zei dat er geen verschil in zit tussen ruiten die bij de dealer gemonteerd worde of die van bijv carglass af komen. Wel zit er verschil in montage en dus in de prijs. Tevens ook het feit dat de dealer beter weet hoe de ruit gemonteerd moet worden bij MINI.
Colmena
Mod virus alert!
Mod virus alert!

16 jul 2007, 23:38

kwiebje schreef:Maakt niks uit of je een cooper of een cooper s rijd :) Maar doordat de mini een hoge opstaande ruit heeft vangt de ruit veel meer stenen dan andere auto's, dus dit kan al een 1 reden zijn. Een andere reden is wanneer de airco te veel koude lucht geeft bij hoge buitentempraturen de ruit knapt. Dit doet een glas ook als je er kokend water in doet en erna koud water. Voornamelijk worden de ruiten vervangen, omdat er een steen op is gekomen. En betreft de diktes dat is echt pure onzin. Heb het ooit nagevraagd bij een bedrijf en die zei dat er geen verschil in zit tussen ruiten die bij de dealer gemonteerd worde of die van bijv carglass af komen. Wel zit er verschil in montage en dus in de prijs. Tevens ook het feit dat de dealer beter weet hoe de ruit gemonteerd moet worden bij MINI.
Heb soms het idee dat wij meer weten over onze "trots" dan de dealer zelf :)
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jul 2007, 23:39

Maar dat komt omdat wij er bevlogen mee zijn en hun het echt als product zien heb ik zo het idee 8)
ritsie
Nieuw Lid
Nieuw Lid

16 jul 2007, 23:42

snelle reacties thanxx

als er mensen me kunnen helpen met een goed adresje waar ik de ruit goed kan laten vervangen ...

gelukkig allrisk verzekerd alleen indd wel een eigen risico 135 euro dus moet rond de 70 euro betalen
uit de reactie van colmena bij "" autoruitdirect"" gratis momenteel meerdere mensen goeie ervaring met dit bedrijf???
Colmena
Mod virus alert!
Mod virus alert!

16 jul 2007, 23:49

ritsie schreef:snelle reacties thanxx

als er mensen me kunnen helpen met een goed adresje waar ik de ruit goed kan laten vervangen ...

gelukkig allrisk verzekerd alleen indd wel een eigen risico 135 euro dus moet rond de 70 euro betalen
uit de reactie van colmena bij "" autoruitdirect"" gratis momenteel meerdere mensen goeie ervaring met dit bedrijf???
Ik heb mijn vorige auto (Golf IV) daar ook laten doen en geen problemen gehad en nu met mijn Mini ook niet. Je moet gewoon bij je auto blijven staan, beetje opletten dat hij rustig met je auto omgaat en verder niets aan de hand. Het is gewoon een kwestie van raamlijsten losklikken, raamstijlen eraf schroeven, oude kit los snijden van de ruit, oude ruit er uithalen, oude kitlaag verwijderen indien nodig (afhankelijk van de hoogte van stelblokjes ten opzichte van het kit), restant oude kitlaag ontvetten etc., nieuwe kit erop, raam terug plaatsen, alles terug schroeven en klikken en klaar is onze goede vriend (or who ever).

Kijk op Website Autoruitdirect voor verdere informatie
Franky2006
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

17 jul 2007, 19:29

net de eerste laten vervangen......strip moet nog want bij 185 :D begint ie te piepen ......
** The sky is the limit **
Marcel Always Open
Cabrio-King

17 jul 2007, 21:18

Bij mij heeft vorige week zo'n ruithandelaar schade aan het dashboard toegebracht :? Gelukkig had ik foto's gemaakt 's ochtends (voorgevoel?) zodat ik hem gelijk met de neus op de feiten kon drukken.
Dat raad ik dus iedereen aan voordat je auto naar de dealer/hersteller/...... gaat.

Sommigen gaan echt onwijs lomp met je auto om. En dan proberen de schade te verdoezelen door niks te zeggen en er snel vandoor te willen gaan bij afleveren. :s
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 jul 2007, 21:56

Een heel dringend advies!!! Laat je ruit alsjeblieft bij de dealer vervangen. Ik heb nu m'n 4e voorruit. De eerste door Carglass, nr. 2 en 3 door de Glasgarage. Nr. 4 door de MINI-dealer. Bij vervanging 1, 2 en 3 zijn allerlei dingen misgegaan. Ze hebben vaak moeite met het loshalen en netjes terugplaatsen van de zwarte plastic A-stijl afdekkingen. Ook allerlei clipjes en klemmetjes die blijkbaar in een MINI zitten om de ruit op de goede plaats te houden waren bij mij ruwweg afgebroken. Door vervanging 2 en 3 (ruw in-en uitplaatsen van de ruit en het feit dat de ruit er onder spanning in was geplaatst) had ik zelfs deuken in m'n dak. Bovendien na de 3e vervanging een windgeruis van jewelste aan de passagierskant!! Vervanging 4 gedaan door de dealer. Resultaat: Perfect geplaatst als van fabriek af, alles dat kapot was gemaakt is hersteld, geen windgeruis. Daarna de deuken in het dak nog laten herstellen. En de dealer is helemaal niet duurder dan Carglass, Autotaalglass of wie dan ook. Je moet alleen je volledige eigen risico betalen ipv de helft. Nou voor die paar centen??? Laat je je MINI toch niet slopen door ruitenBOEREN???
Die komen nooit meer met hun p@#$#@ten aan mij auto. Sorry voor m'n frustratie, maar neem deze wijze les nou aan van de kampioen MINI ruitenverslinder :wink:
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Marcel Always Open
Cabrio-King

17 jul 2007, 21:59

Sepp, je hebt helemaal gelijk maar veel verzekeraars hebben bulkcontracten met Carglass Autotaalglas etc etc en verplichten je om daar de ruit te laten doen. :?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
ritsie
Nieuw Lid
Nieuw Lid

01 aug 2007, 12:21

heb me ruit laten repareren bij carglass eigenlijk een beetje met voorzichtigheid ,, maar anders dekte de verzekering niet mijn eigenrisico..

ben er wel vanhet begin tot einde bijgebleven en ik moet zeggen dat ze het keurig gedaan hebben gelukkig..

mijn advies is dan ook blijf er bij staan en het komt in orde

bedankt allemnaal voo de raad (was trouwens carglas bij het station sloterdijk in amsterdam) maak echt geen reclame :o :o :o maar als ze misschien meeredere mini hierdoor krijgen zal het steeds beter gaan

groetjes richard
wejo
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

01 aug 2007, 15:43

Ik ging gisteren door de carwash en een werknemer van die carwash spoot met zijn hogedruk pistool tegen mijn raam om wat smerie schoon te maken.

Het water lekte gelijk bij me binnen op het dashboard.

Ook heb ik laatste tijd vaak last van vocht aan de binnezijde van men voorraam. Ik vrees dat ik dus ook besmet ben door het de ruitenziekte.

En die teringzooi is dan niet eens in garantie! :evil:

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”