Bijgeluiden tijdens zacht remmen?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Bijgeluiden tijdens zacht remmen?

23 jul 2007, 16:24

Sinds kort merk ik dat als ik zacht rem er een zacht schurend geluid hoorbaar is. Voor mijn gevoel zijn het gewoon de remschijven die je hoort. Bij harder remmen hoor je niks, alleen bij zacht remmen. Het was mij een paar keer opgevallen en het leek me niet zo belangrijk, maar mijn vriendin (Ester) begon het ook op te vallen (terwijl ik dit nog niet aan haar had verteld). Dus het is ons allebei opgevallen. Dan moet er toch wel iets aan de hand zijn?
Kunnen dit gewoon versleten remblokken, versleten remvoeringen, versleten remschijven of zoiets zijn? Hij remt overigens prima zoals het hoort. Er staat nu overigens 111.000 km op de teller, dus er zou weleens e.e.a. aan vervanging toe kunnen zijn toch? Iemand enig idee?
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 jul 2007, 16:29

Is in de werkplaatshistorie niet na te gaan wanneer voor het laatst de remvoeringen zijn vervangen?
Met die km-stand moet dat ZEKER eens gebeurd zijn.
Anders vanmiddag snel naar de dealer, of morgen, om de remmen te laten checken!
Er hoeft immers maar 'n sensortje geen signaal door te geven en je remt met metaal op metaal...
:?
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 jul 2007, 17:17

mijn remschijven hebben dat ook, ondanks dat ze pas zijn vernieuwd. Heeft volgens mij gewoon met de hardheid van de blokken te maken.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

24 jul 2007, 03:09

Ik denk in geval van Sepp dus niet! Die rijd er al meer dan 100.000 km zonder rare bijgeluiden en nu ineens raar gepiep. Even na laten kijken!
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

24 jul 2007, 12:54

Nou het is geen gepiep hoor. Je hoort gewoon de remschijven bij zacht aanremmen een klein beetje geluid maken. Het is heel moeilijk uit te leggen wat ik bedoel, maar net zoiets als dat je auto lang heeft stilgestaan en bij het eerste ritje daarna bij de eerste 2 keer remmen het roest weer ff van de schijven geremd moet worden. Zo'n gevoel en geluid is het. Alleen staat mijn MINI bijna nooit stil. Ik rijd 100 km per dag. Misschien is het gewoon niks van belang. Ik zal in de gaten houden of het zo blijft, of erger wordt. Het is ook niet de hele tijd, maar af en toe. Dat maakt het altijd zo lastig om aan de dealer uit te leggen.
Afbeelding
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

24 jul 2007, 13:22

Yep heb ik ook. Diverse keren al bij de dealer geweest. Niets te vinden. Als je gewoon voluit remt hoor je niets. Bij file rijden of bij het stoplicht en je remt zachtjes bij dan hoor je een schavend geluid alsaf je idd op ijzer schuurt. Met name voor. Lijkt ook wel of dat ie iets trekt.

Heb nu 10.000 km op de teller maar heb het al vanaf de 5000km. Is wel irritant maar niets bijzonders werd me verteld. Succes , Sepp :D Mss is het bij jou ook wel niets bijz, toch maar ff laten kijken. Als het het af en toe is lijkt het me niet iets wat foute boel is. :wink:
Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

25 jul 2007, 10:27

Dat geluid was er sinds gisteren bij elke keer remmen. Moest naar mijn idee toch iets versleten zijn. Daarom vanochtend de MINI bij de dealer gezet. Ze hebben er een stukkie mee gereden. MINI is gelijk blijven staan. Worden aan de voorkant meteen nieuwe remschijven en nieuwe remblokken gemonteerd. Ik ga er vanuit dat het dan opgelost is. Ik laat het nog ff weten als ik 'm weer terug heb.
Afbeelding
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 jul 2007, 10:38

Sepp schreef:Dat geluid was er sinds gisteren bij elke keer remmen. Moest naar mijn idee toch iets versleten zijn. Daarom vanochtend de MINI bij de dealer gezet. Ze hebben er een stukkie mee gereden. MINI is gelijk blijven staan. Worden aan de voorkant meteen nieuwe remschijven en nieuwe remblokken gemonteerd. Ik ga er vanuit dat het dan opgelost is. Ik laat het nog ff weten als ik 'm weer terug heb.
Hatsjikideee!
:|

Misschien mag je de remvoeringen nog even bekijken. Ben toch wel erg benieuwd naar de slotconclusie.
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

25 jul 2007, 15:06

Heb 'm weer terug. Schijven en blokken vernieuwd. Remt weer zonder bijgeluiden.
Afbeelding
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 jul 2007, 15:29

Heel fijn!

En niks te vroeg schijnbaar!

:D

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”