Vorige week is mijn mini naar de garage geweest voor een tik in mijn stuur. Bij het uitsturen krijg ik namelijk regelmatig een klein tikje in mijn stuur. Bij de garage waar ik de mini had gekocht konden ze het probleem niet oplossen en werd ik doorverwezen naar Mini Den Haag.
Bij Mini Den Haag concludeerde ze dat de linker veerschotel van mijn stuur kapot is. Er is iets mis met de lagertjes.
Nu wordt dit probleem binnenkort verholpen door Mini Den Haag. Zij adviseerde mij om ook de rechter veerschotel te vervangen omdat bij mijn type/jaartal etc. dit vaker voorkomt. Als de ene veerschotel kapot is gegaan dan volgt de ander ook snel volgens Mini Den Haag. Is dit de waarheid of willen ze gewoon extra geld verdienen?
De nieuwe generatie veerschotels schijnen een stuk beter te zijn waardoor de mini ook lichter gaat sturen volgens Mini Den Haag.
Kan iemand mij vertellen wat nu precies een veerschotel is en wat de functie is? Heb geen flauw idee. En heeft iemand er misschien een plaatje ofzo van? En is er iemand die dit probleem ook heeft gehad?
Tik in stuur, veerschotel kapot, wie kent dit probleem?
- Colmena
- Mod virus alert!
- Wint
- Volledig MINI minded!
Bericht
Tikje had ik ook in m'n stuur.....
Inderdaad bij de maximale uitslag, bij lage snelheid goed te voelen.
Heeft de dealer bij een beurt verholpen, geen dure reparatie volgens mij....
Ze hebben ze bij mij ook gelijk aan beide kanten vervangen.
Succes.
Inderdaad bij de maximale uitslag, bij lage snelheid goed te voelen.
Heeft de dealer bij een beurt verholpen, geen dure reparatie volgens mij....
Ze hebben ze bij mij ook gelijk aan beide kanten vervangen.
Succes.
Save a tree, eat a beaver

- mso
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb EXACT hetzelfde! Ben erg benieuwd of dit die veerschotels zijn en wat het kost om het op te lossenXanlle schreef:Ik heb hetzelfde probleem denk ik. Het gebeurt alleen als ik behoorlijk scherp stuur, bijvoorbeeld bij het wegrijden van een parkeerplek of een rotonde. Tis niet zozeer te horen, maar wel te voelen. Erg vervelend.

- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
?
Waarom geen garantie? Is immers geen slijtagedeel!?!?
Xanlle schreef:Het kraken van het stuur bleek een lager te zijn in het stuur. Die hebben ze ingevet en nou is het probleem opgelost. Kosten onbekend. Ik krijg binnenkort waarschijnlijk wel de rekening thuis.
?
Waarom geen garantie? Is immers geen slijtagedeel!?!?
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”