Problemen met aftermarket xenon

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
nakata24
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2007, 05:46

Problemen met aftermarket xenon

14 aug 2007, 05:58

Dag allemaal, heeft er iemand ervaring met aftermarket xenon lampen?
Ik heb al 2 setjes geprobeerd maar het wilt maar niet lukken. Elke keer
als ik me auto start, gaan ze knipperen. Het vreemde is als je je auto niet
start dan branden ze normaal :( Bij alle 2 de setjes hetzelfde probleem.
1e set was van Hella 2e set van pilot. Gaat om een Mini Cooper chili van 2005.
Kiwi_Kevin
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 apr 2007, 20:44

14 aug 2007, 07:55

Lees hier http://carfanatics.nl/e107_plugins/foru ... rum.php?30 even, misschien staat daar de oplossing
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

14 aug 2007, 09:44

probleem met de onboard computer die de verlichting regelt, de xenon verbruiken meer/minder stroom met opstarten/branden dan de gewone lampen wat voor problemen zorgt. de computer zet daarom alles uit.
dit is te omzeilen met een speciale kabel, kunnen ze leveren bij chipmeister in leusden.
Bisazza
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Utrecht
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 aug 2007, 19:23

14 aug 2007, 10:41

Beste Nakata,

Ik heb nergens problemen mee gehad.
Ik heb het vermoedden dat jou aftermarket Xenon in de originele behuizing zit nietwaar? (geen probleem overigens). Daarnaast heb je waarschijnlijk een aparte kabel naar de accu moeten aanleggen. Klopt dat?
Bisazza
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Utrecht
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 aug 2007, 19:23

14 aug 2007, 10:51

Trouwens.... welkom
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 899
Lid geworden op: 30 dec 2005, 13:21

14 aug 2007, 10:51

Volgens mij is die oplossing inderdaad een speciaal hiervoor bedoelde extra kabel plaatsen, deze kunnen ze gewoon leveren bij Votrade (importeur van Pilot): 040-2620434. Kost dacht ik ergens rond de 3 tientjes.
Bob
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:36

14 aug 2007, 12:47

De oplossing voor de aftermarket xenons in te bouwen wordt er als maar moeilijker en moeilijker op! En ze doen dit ook met een te rechte reden. Dit omdat Xenons gevaarlijk kunnen zijn voor tegenliggers bij slechte afstelling/geen reiniging. In België is hier een heel strenge wetgeving op! Dit ter zijde is hier de oplossing:

Xenons hebben een automatische hoogte regeling die zowel gemonteerd is op voor en achter as. Als je deze hebt zal de xenon natuurlijk werken. Als je deze niet hebt gaan de xenons niet functioneren als gewenst met het gekende geflikker als gevolg. Nu er is een workaround, dan moet je naar je dealer gaan en deze kan ze instellen (via obd in de ecu) dat de regeling niet nodig is! Dit zal je een 25 euro kosten misschien...

PS: pre-facelift xenons hebben hier minder last van!
nakata24
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2007, 05:46

14 aug 2007, 16:18

Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik heb net Voltrade gebeld en ze zeiden bestel een storingskabel en het is opgelost.
Ik laat het jullie weten als ik de kabel binnen heb.
Bisazza
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Utrecht
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 aug 2007, 19:23

14 aug 2007, 18:35

Nogmaals ik heb er geen last van met mijn aftermarket Xenon en doen het super. Mijns inziens zit deze storingskabel al gebouwd. Woensdag laat ik de koplampen afstellen en daar ietsje onder. Moet ik alsnog naar de dealer om "via obd in de ecu)" te laten aanpassen als ze het goed doen?
Kiwi_Kevin
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 apr 2007, 20:44

14 aug 2007, 23:04

Bisazza, misschien wat foto's? Thnx
Bob
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:36

15 aug 2007, 02:04

Zoals ik al zei, sommige gaan en sommige niet!
Maar als ze gaan zou ik ze niet laten afregelen in de ECU...
Bob
nakata24
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2007, 05:46

20 aug 2007, 21:26

Het is gelukt, ik heb een storingskabel gehaald en alles is opgelost.
Bedankt mensen :D
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 899
Lid geworden op: 30 dec 2005, 13:21

20 aug 2007, 21:30

Mooi zo!

Ben overigens heel benieuwd naar hoe je het Pilot setje hebt ingebouwd, waar de kastjes weggewerkt e.d.

Oh, en heb je een pre- of post-facelift MINI? Heb je de koplampen nog moeten modificeren (schildjes eruit halen omdat de lampjes anders niet passen)?
Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

20 aug 2007, 21:33

Nexus schreef:Mooi zo!

Ben overigens heel benieuwd naar hoe je het Pilot setje hebt ingebouwd, waar de kastjes weggewerkt e.d.

Oh, en heb je een pre- of post-facelift MINI? Heb je de koplampen nog moeten modificeren (schildjes eruit halen omdat de lampjes anders niet passen)?
Dat zou ik ook willen weten!
Zit namelijk nog te twijfelen tussen aftermarket setje of gewoon originele xenon (2e hands).
nakata24
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2007, 05:46

21 aug 2007, 20:36

MaVaEe schreef:
Nexus schreef:Mooi zo!

Ben overigens heel benieuwd naar hoe je het Pilot setje hebt ingebouwd, waar de kastjes weggewerkt e.d.

Oh, en heb je een pre- of post-facelift MINI? Heb je de koplampen nog moeten modificeren (schildjes eruit halen omdat de lampjes anders niet passen)?
Dat zou ik ook willen weten!
Zit namelijk nog te twijfelen tussen aftermarket setje of gewoon originele xenon (2e hands).
.

Ik maak wel wat foto's en post het later :D

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”