Comfort openen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
marcello
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Comfort openen

03 mar 2006, 11:56

Hoi, ik las in de handleiding dat ik mijn cabriokap ook met de sleutel zou moeten kunnen openen, tot op heden is me dat niet gelukt.
Als ik het goed begrijp is dat een instelling die die je kunt laten activeren door de dealer.(car memory)
Mijn vraag is, of je mogelijk ook zelf onderandere deze instelling kunt instellen.
alvast dank
Marcello
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

03 mar 2006, 12:19

Volgens mij niet. Ik heb het via de dealer gedaan (geen cabrio). Koste me niks.
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 mar 2006, 21:11

Ik kreeg voor de aflevering een formulier toegestuurd waar je je car/key memorie gegevens op in kon vullen, dus ik neem aan dat ze het nu (zoals Maaij zegt) gratis moeten kunnen doen.
mauritsprince
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Comfort openen.

08 mar 2006, 21:49

Moet bij de dealer gedaan worden.Kan niet anders.Is geloof ik wel bouwjaar afhankelijk dacht ik.
O die van jouw is vrij nieuw,dus moet kunnen.
groetjes
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 mar 2006, 22:18

Doet de dealer voor niks, kwestie van auto aan computer hangen.
Zo heb afgelopen zomer toen ik de auto net kreeg de cofortopenen van zijruiten met sleutel laten aanzetten. Echter trof ik de auto weleens aan met ramen openen. Dit was dinsdagochtend ook het geval. Ato heeft hele nacht dus met ramen naar beneden gestaan. Een geluk dat ik thuis was bij ouders (wonen heel vrij) én dat het die nacht niet geregend of gesneeuwd heeft.
Ik heb ze dus gisteren uit laten zetten. Monteurs bij BMW zeiden dat BMW sleutels er ook last van hebben dat je perongeluk knopje ingedrukt houdt in je broekzak.

Dit is bijv. bij Mercedes anders: hier moet je bij comfortopenen van ramen op de binnenspiegelrichten en kan niet heel ver weg.

Henk heeft vandaag ook het comfortopenen uit laten zetten omdat hij de auto ook weleens met open ramen aantrof. Dit zal maar eens in de stad gebeuren!!!
grand_cru
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

09 mar 2006, 00:50

Zit er bij mij ook op, maar MINI nog nooit met open ramen teruggevonden hoor :roll: Gelukkig maar, want zal je maar overkomen :cry:
Afbeelding
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mar 2006, 10:47

mijn mini staat hier voor de deur, en heb al een paar keer meegemaakt dat ik de volgende dag de auto open aantref, terwijl ik toch zeker weet dat ik hem gesloten had. Dus dat comfort openen is voor mij geen goed idee
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 mar 2006, 12:24

MINIJCW schreef:mijn mini staat hier voor de deur, en heb al een paar keer meegemaakt dat ik de volgende dag de auto open aantref, terwijl ik toch zeker weet dat ik hem gesloten had. Dus dat comfort openen is voor mij geen goed idee
Bedoel je ramen open of van het slot?
Want de MINI sluit zich zelf weer na een tijdje als deze ontgrendeld is maar niet geopend.
Dit kun je dus bij de dealer allemaal in laten stellen!

Off-topic:
In onze E-klasse kunnen we dit allemaal zelf instellen, hoeven we niet voor naar de dealer toe. Verbazingwekkend wat je allemaal kunt instellen via het boordcomputer. Dit zouden ze ook bij de MINI moeten doen. Ik weet niet hoe dit zit bij BMW.
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mar 2006, 17:11

hij staat gewoon open. Misschien dat ik al per ongeluk het knopje ingedrukt heb met uit mijn jaszak halen, voordat ik bij de auto ben.

BMW 5 serie en Mercedes E-klasse kan je niet vergelijken met een Mini.
Al die snufjes zou de Mini nog veel duurder maken
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 mar 2006, 17:33

MINIJCW schreef:hij staat gewoon open. Misschien dat ik al per ongeluk het knopje ingedrukt heb met uit mijn jaszak halen, voordat ik bij de auto ben.
Probeer eens een keer dat je de auto ontgrendel maar niet opent, kijk eens of 'ie zich zelf weer vergrendelt. Wellicht is dit ook een instelling die aan/uit te zetten is. En even om te controleren voor een geruster gevoel.
MINIJCW schreef: BMW 5 serie en Mercedes E-klasse kan je niet vergelijken met een Mini.
Al die snufjes zou de Mini nog veel duurder maken
Nee, dat snap ik ook wel. MINI is ook een heel andere prijsklasse dan 5-serie en E-klasse en ook een heel ander segment. Toch zit de MINI ongeveer in dezelfde prijsklasse als een Golf, maar behoort het ook tot htzelfde segment? Volgens mij niet hè.

Bovendien beginnen de snufjes vaak in een hogere segment/prijsklasse die je geleidelijkerwijs ziet verschuiven naar auto's in een goedkopere prijsklasse.
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mar 2006, 17:40

Als ik de mijne open doe en zo laat gaat ie vanzelf weer dicht!

Maar mijn ramen gaan niet dicht als ik hem op slot doe kan je dat ook laten instellen?
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 mar 2006, 17:46

Nee, wel is het mogelijk je sleutel in handvat te steken en kwart slag draaien. Vasthouden tot ramen dicht zijn.
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mar 2006, 17:50

Oke weet ik dat ook weer :wink:

Ik afgelopen zomer steeds weer in de auto en sleutel in contact en dicht met het raam :(

Bedankt voor de tip :D
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mar 2006, 18:42

Mini Poeper schreef:
MINIJCW schreef:hij staat gewoon open. Misschien dat ik al per ongeluk het knopje ingedrukt heb met uit mijn jaszak halen, voordat ik bij de auto ben.
Probeer eens een keer dat je de auto ontgrendel maar niet opent, kijk eens of 'ie zich zelf weer vergrendelt. Wellicht is dit ook een instelling die aan/uit te zetten is. En even om te controleren voor een geruster gevoel.

Yep hij sluit zijn eigen weer :D
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 mar 2006, 19:38

Ook nog dit:
Stel dat je op je plaats van bestemming bent en dat je de rit met open ramen hebt gereden. Je zet de auto uit en haalt sleutel uit contact... ramen nog open ! Nu kun je de ramen nóg even bedienen vóór je de deuren opent.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”