Trok vanmiddag lekker sportief op (had weer eens een CRX te verslaan) kreeg heftige wielspin en liet het gas los. Vervolgens valt het toerental volledig weg en pakt slechts na rustig voelen aan het pedaal weer op. Grijpt hier een of andere beveiliging in? Pas na paar keer pompen op het gas met ingedrukte koppeling kreeg de MINI weer porrie om van start te gaan.
De CRX was weg maar de "S" kwam lekker bij, toch een beetje verloren gevoel.
Ik weet misschien niet verstandig te "sporten met Honda's maar kan het niet laten.
Wat gebeurd er met de MINI?
wheelspin en vermogensterugval
- snans
- Volledig MINI minded!
- Locatie: antwerpen
Bericht
k zou me geen zorgen maken, heb'k ook al gehad.
volgens mij één of andere beveiliging. k geloof dat mijn traction control op dat moment weigerde, k felle wheelspin kreeg, en dan van het gas moest en ik even weinig koppel had. ff pompen en was voorbij.
alsof ze zich verslikt had
volgens mij één of andere beveiliging. k geloof dat mijn traction control op dat moment weigerde, k felle wheelspin kreeg, en dan van het gas moest en ik even weinig koppel had. ff pompen en was voorbij.
alsof ze zich verslikt had
- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
Bericht
Re: wheelspin en vermogensterugval
Traction controle uitzettenmini7benno schreef:Trok vanmiddag lekker sportief op (had weer eens een CRX te verslaan) kreeg heftige wielspin en liet het gas los. Vervolgens valt het toerental volledig weg en pakt slechts na rustig voelen aan het pedaal weer op. Grijpt hier een of andere beveiliging in? Pas na paar keer pompen op het gas met ingedrukte koppeling kreeg de MINI weer porrie om van start te gaan.
De CRX was weg maar de "S" kwam lekker bij, toch een beetje verloren gevoel.
Ik weet misschien niet verstandig te "sporten met Honda's maar kan het niet laten.
Wat gebeurd er met de MINI?

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Breda
Bericht
Waarschijnlijk brande het lampje van je ASC+T/DSC. Die heeft 3 standen:
Uit: Hij doet niets
Knipperen: Om aan te geven dat die jouw toch echt een beetje moet helpen met wegrijden
Aan: Dit wordt is teveel! Ik zal je eens flink inhouden
Uit: Hij doet niets
Knipperen: Om aan te geven dat die jouw toch echt een beetje moet helpen met wegrijden
Aan: Dit wordt is teveel! Ik zal je eens flink inhouden


- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De Lier
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
Wielspin bij het wegrijden???...hmmm...dan moet je de rem eens vol intrappen op besneeuwd wegdek:
onmiddellijk een ingrijpende ABS. En dat is pas een vreemde ervaring. Het zal wel veiliger zijn maar ik moet er aan wennen...
onmiddellijk een ingrijpende ABS. En dat is pas een vreemde ervaring. Het zal wel veiliger zijn maar ik moet er aan wennen...

"We've got a thing that's called...MINI love"
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Als je de mogelijkheid een keer hebt, doe eens mee aan een slipcursus. Echt supergaaf om dat een keer te doen en mee te maken. In Lelystad, bij de ANWB, laten ze je rijden in de wagen met uitschakelbare ABS. Eerst de ABS uit, en remmen. Nou werkelijk, je glijdt bijkant van de baan af. Met ABS aan, blijf je gewoon sturen en corrigeren en eigenlijk geen centje pijn.
Wat betreft de traction control, als die ingrijpt verlies je een bult vermogen. Resultaat: Je kijkt in de uitlaat van de Japanner, en moet je alle zeilen bijzetten om weer gelijk te komen. Dus precies de juiste grip zoeken, zodat de ASC+T net niet ingrijpt; dan spuit je "asfaltkrullend" weg (bij wijze van dan...).
Euh, het is toch ook de bedoeling dat ABS onmiddelijk reageert? Als ie pas na een paar seconden reageert, dan lig jij al in de sloot. Zo onbestuurbaar is je wagen.Sepp schreef:Wielspin bij het wegrijden???...hmmm...dan moet je de rem eens vol intrappen op besneeuwd wegdek:
onmiddellijk een ingrijpende ABS. En dat is pas een vreemde ervaring. Het zal wel veiliger zijn maar ik moet er aan wennen...
Als je de mogelijkheid een keer hebt, doe eens mee aan een slipcursus. Echt supergaaf om dat een keer te doen en mee te maken. In Lelystad, bij de ANWB, laten ze je rijden in de wagen met uitschakelbare ABS. Eerst de ABS uit, en remmen. Nou werkelijk, je glijdt bijkant van de baan af. Met ABS aan, blijf je gewoon sturen en corrigeren en eigenlijk geen centje pijn.
Wat betreft de traction control, als die ingrijpt verlies je een bult vermogen. Resultaat: Je kijkt in de uitlaat van de Japanner, en moet je alle zeilen bijzetten om weer gelijk te komen. Dus precies de juiste grip zoeken, zodat de ASC+T net niet ingrijpt; dan spuit je "asfaltkrullend" weg (bij wijze van dan...).

- Eelke
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Zeist
Bericht
Hebben we het nou over traction control of over ABS? 
Edit: dit is een retorische vraag - m.a.w. antwoord wordt niet verwacht - en mag door de moddereter als hint worden opgevat

Edit: dit is een retorische vraag - m.a.w. antwoord wordt niet verwacht - en mag door de moddereter als hint worden opgevat

Laatst gewijzigd door Eelke op 10 mar 2006, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors