Side markers aansluiten

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Side markers aansluiten

04 okt 2007, 23:57

Ik heb deze vragen ook al gesteld in het draadje van de side-markers groupbuy, maar aangezien niet iedereen dit zal doorspitten doe ik het hier ook even:

- Voor het monteren van de lampjes moeten de bumpers eraf (in mijn geval aero), de voorkant zijn enkele hex/doppen bovenop + 1 schroef eronder als ik het goed heb begrepen?
Maar hoe moet de achterbumper?

- Waar en hoe moet ik de draadjes aan de bestaande bedrading koppelen?

- Die metalen koppel stukjes aan die OEM draadjes kan je toch direct op de pinnetjes in de fitting duwen? Dan heb je die groene dingetjes in de stekkertjes niet nodig toch (die heb ik eruit geklikt).

Voor de duidelijkheid op de foto 1 metalen connectortje nog niet op de pin geklikt, en los eronder het groene ding wat volgensmij niet nodig is?? Hopelijk weet iemand of het zo klopt:
Afbeelding
Hier nog even alle onderdelen bij elkaar als voorbeeld:
Afbeelding
MaVaEe
Koeien-teller

05 okt 2007, 08:05

Ben jij er vanavond ook Ralph of niet?
Zo ja neem eens z'n stekkertje mee dan kijk ik ff met je mee!
Afbeelding
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 okt 2007, 09:50

Ik ben er helaas vanavond niet, ga het niet halen :(
Ik zal wat duidelijkere foto's plaatsen morgen.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

05 okt 2007, 10:50

Die groene dingetjes heb je wel nodig, overal zitten rubbertjes om de boel waterdicht te maken aangezien de achterkant van de lampjes nat kunnen worden doordat ze zo dicht bij de wielkast hangen. Bovendien kun je dan de stekkertjes er af halen en de lamp laten zitten mocht je eens de bumper er weer af willen halen.

Verder gewoon aansluiten op de achterlichten en voorste stadslichtjes. Even bij beide meten waar de plus en min zit als de lampjes aan zijn en je kan niet fout gaan. Voor monteren bij de achterlichten is het makkelijker de bumper er af te halen, onder de achterlichten zit een rubber waar je een gaatje in kan prikken om de draad door te voerennaar de sidemarkers.
Menno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 okt 2007, 23:55

Mijn achterste lampjes moet ik nog aansluiten. Aangezien electra niet echt mijn ding is zeg maar wilde ik vragen of iemand zo weet welke draadjes ik achter moet hebben? Zitten er nogal wat namelijk :wink:

Alvast bedankt!
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 okt 2007, 09:37

Ik kan je daar niet mee helpen, maar wil het ook graag weten :lol:. Ik meen me te herinneren dat Berthil ergens had geschreven puntje 2 en 6, weet dit helaas niet zeker. Anders moet je ze even doormeten.
Hoe heb je de draadjes aan je stadslichten voor vastgemaakt Menno? Draadjes van de stadslichten gestript of heb je ze in dat stekkertje van het stadslicht erbij kunnen krijgen?
Laatst gewijzigd door Ralph-cooper op 11 okt 2007, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
coendek
Stoepsleutelaar

11 okt 2007, 09:39

Ralph-cooper schreef:Ik kan je daar niet mee helpen, maar wil het ook graag weten :lol:. Ik meen me te herinneren dat Berthil ergens had geschreven puntje 2 en 6, weet dit helaas niet zeker.
Hoe heb je de draadjes aan je stadslichten voor vastgemaakt Menno? Draadjes van de stadslichten gestript of heb je ze in dat stekkertje van het stadlicht erbij kunnen krijgen?

Ik heb er een 3-weg aansluiting van gemaakt.. doorgeknipt en toen die nieuwe draadjes erbij gelust ;) met van die speciale stekkertjes ;)

ging allemaal goed :D en werkt ;)

Nu achter nog bij menno :)

Coen
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 okt 2007, 09:42

Ok, goed idee Coen thx. Hebben jullie die stekkertjes aan de kant van de sidemarker zelf nog waterdicht gemaakt?
coendek
Stoepsleutelaar

11 okt 2007, 09:44

isolatie tapje erom heen ;)

Coen
Menno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 okt 2007, 18:16

Precies is het gedaan :mrgreen:
Nu achter nog!
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 okt 2007, 18:28

Ik heb alles liggen moet het alleen nog aansluiten!

MR
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 okt 2007, 20:41

Voorbumper heb ik er al af gehad, alleen die achterbumper hè :cry:
Vond deze DIY http://www.mini2.com/forum/faq.php?faq= ... ear_bumper
Maar moeten de achterwielen er echt af :s?
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 okt 2007, 10:46

Zo het spulleke zit er aan de voorkant op 8)
Ik zal morgen wel wat plaatjes posten.
Bij mij werkte alleen die connectortjes van de draden niet, ze raakte de pinnetjes van het lampje door de stekkertjes net niet helaas.
Het probleem was opgelost door draadjes te strippen en door het stekkertje heen te duwen.

ps weet iemand hoe ik zonder de wielen te verwijderen de achterbumper eraf kan trekken?
MaVaEe
Koeien-teller

14 okt 2007, 12:00

Ralph-cooper schreef:Zo het spulleke zit er aan de voorkant op 8)
Ik zal morgen wel wat plaatjes posten.
Bij mij werkte alleen die connectortjes van de draden niet, ze raakte de pinnetjes van het lampje door de stekkertjes net niet helaas.
Het probleem was opgelost door draadjes te strippen en door het stekkertje heen te duwen.

ps weet iemand hoe ik zonder de wielen te verwijderen de achterbumper eraf kan trekken?
Ralph,

Wat ik gedaan heb is met een smalle beitel de ring van dat zwarte dopje(B) tegenhouden en met een los kruiskopbitje geprobeerd hem eruit te draaien. Nu kwam hij maar een klein gedeelte eruit en heb hem daarna er gewoon uitgetrokken! :)

Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”