Eigenwijze xenonlamp

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Susan
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Eigenwijze xenonlamp

21 dec 2007, 09:14

Zijn er meer MINI's met een eigenwijze koplamp? :s
Mijn rechter koplamp wil namelijk regelmatig niet branden, opnieuw starten helpt dan ook niet.
Ik heb me gemeld bij Martinistad in Groningen en daar zeggen ze dat er een nieuwe module in moet a 550 euro...
Omdat ze daar geen module op voorraad hebben heb ik BMW Assen gebeld en volgens hen is het een probleem wat vaker bij MINI voorkomt. Ze hebben eerder met dezelfde klacht een nieuwe module geplaatst bij een MINI waarna het probleem niet verholpen was! Ze adviseren me een nieuwe (gehele) koplamp (die in Assen overigens minder kost dan alleen een nieuwe module bij Martinistad Groningen!). Is dit een herkenbaar probleem voor iemand of heeft iemand tips? En zou het misschien nog iets te maken kunnen hebben met de verstralers die eerder dit jaar gemonteerd zijn? Hoop dat iemand me kan helpen!
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 dec 2007, 10:51

Tja geen ervaring er mee. Weet wel dat na het installeren van de driving lights bij mij > ze problemen hadden met het programmeren van de computer, omdat na het programmeren een van de lampen het niet meer deed. Heel klein kansje dus dat het aan de software ligt, maar waarschijnlijk moet je idd helaas een nieuwe unit kopen.

Succes,

PP
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

21 dec 2007, 12:11

Ik heb het ook, er is ook al eerder een topic over geweest.

Ik heb het zelfs al twee jaar, één koplamp wil soms niet aan, eigenlijk alleen als het vriest. Soms moet ik tien keer de koplampen aan doen voor hij aanspringt.

Ik heb al een koplamp op reserve liggen om om te wisselen (via eBay, twee koplampen samen voor 200 euro). Er zijn op eBay veel tweedehands pre-facelift xenons te koop omdat er aardig wat zijn die de face-lift xenons mooier vinden en omwisselen. Je kan dus veel geld besparen als je zo'n setje koopt.

Als hij echt niet meer wil aanspringen ga ik hem omwisselen.
Susan
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

24 dec 2007, 20:47

Thanx PP en Berthil!
Zaterdag as rijden we richting Oostenrijk en toch het liefst met 2 brandende koplampen.. Heb dus voor vrijdag maar een afspraak gemaakt bij BMW Assen :|
Scrat
Nieuw Lid
Nieuw Lid

14 mar 2008, 08:13

En is het opgelost?
Ben wel benieuwd.
Mijn One met gewone lichten heeft nu nml. hetzelfde probleem.
Gaat al 2 jaar goed, maar nu ineens krijgt hij kuren :(
diemini
Nieuw Lid
Nieuw Lid

07 apr 2008, 20:16

herkenbaar, ik heb hetzelfde met mijn linkerkoplamp. Bij MINI Amsterdam zeggen ze doodleuk dat hij het gewoon doet, zal je altijd zien soms wel en soms niet. Ik weet ook nog niet wat ik er mee aan moet, heb andere MINI problemen die eerst verholpen moeten...;-(

succes!
Susan
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

17 jun 2008, 18:30

Wel late reactie van mij, maar uiteindelijk is er een nieuwe gehele koplamp (dus niet alleen module) in gekomen, sindsdien geen enkel probleem meer gehad! Hoop dat je hier wat mee kunt Scrat!
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

17 jun 2008, 18:47

Ik heb intussen een lamp verwisseld en dat hielp niet. Intussen zit er ook een nieuwe koplamp in en het is opgelost.
Meani
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

17 jun 2008, 19:42

Ik heb hetzelfde met mijn rechterkoplamp.
Bij inspectie 2 dit aangegeven en ook dat alleen het vervangen van de gehele unit tot resultaat zal leiden.
Ze hebben toen alleen de 'regelaar' vervangen met niets als resultaat uiteraard :?
Ook moest de auto bij de dealer aanwezig zijn om onderdelen te bestellen wanneer het om een garantie geval ging :s
215PK, GRS Intercooler, 15% Alta compressor pulley, 102% Alta krukas pulley, M7 CAI, M7 Strut, M7 OCC, Beek tuning, BBK AP-racing, 18"Rota Subzero, KW V2, Milltek + Bastuck
Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”