Heej,
Is het mogelijk om xenon verlichting af te stellen? Ik heb xenon verlichting fabriek-af (facelift), maar heb het idee dat de rechterkoplamp beetje veel naar rechts schijnt.
Kan ik hiervoor naar de dealer dat ze iets instellen of kan ik zelf iets wijzigen?
Xenon verlichting (fabriek-af) afstellen
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Staat je rechter koplamp dan wel aan? Sommige xenons hebben wat last met opstarten bij vochtig weer. Zelf afstellen kan volgens mij niet, Sowieso zit er automatische hoogteregeling op. Om te checken of dat werkt kun je de Mini ff voor een muurtje zetten (of achter een andere auto) en dan de lampen aan doen, aan het lichtbeeld op het muurtje zie je dan of de bundel zichzelf op hoogte afsteld.
- Jurgen
- Pralinekes-Boy & km-vreter
Bericht
Je kan je lichten zelf bijstellen, maar echt laten afstellen dat gaat niet zonder testtoestel. Achter elke xenon (bij de facelift toch) zitten twee schroeven (met platte schroevendraaier) daar draai je aan en de linkske is voor omhoog en omlaag geloof iken de rechts voor links naar rechts
- StefanCS
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik heb ff gekeken en zie dat mijn unit los zit. Ik kan hem iets bewegen. Ik heb geprobeerd er een foto van te schieten:

Je ziet bij de onderste foto van het onderste gedeelte van de unit meer speling heeft dan boven.
Kon alleen niet ontdekken waar ik hem vast kan zetten...
Foto's van de onderkant:

Denk dat ik maandag ff langs de dealer ga.
Je ziet bij de onderste foto van het onderste gedeelte van de unit meer speling heeft dan boven.
Kon alleen niet ontdekken waar ik hem vast kan zetten...
Foto's van de onderkant:
Denk dat ik maandag ff langs de dealer ga.
- Minilex
- 4 op een rij!
Bericht
Ik heb nog eens goed gekeken naar je foto's en inderdaad het is de binnen unit in de koplampunit die verschoven is.
Werkt je automatische hoogte verstelling nog wel? ik heb begrepen dat deze nog al eens kapot gaat.
Tja... dat wordt dan misschien toch een bezoekje aan de stealer
Werkt je automatische hoogte verstelling nog wel? ik heb begrepen dat deze nog al eens kapot gaat.
Tja... dat wordt dan misschien toch een bezoekje aan de stealer

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors