Speaker opgeblazen? Kap verwijderen?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Elmar Nieser
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

Speaker opgeblazen? Kap verwijderen?

12 jan 2008, 18:28

Ik heb ineens last van een krakende bas speaker aan de bestuurders kant. Ik denk dat ik heb misschien heb opgeblazen ofzo. Als ik het geluid wat harder zet begint het echt erg onaangenaam te kraken bij die speaker. Ik wilde ff die kap eraf halen maar ik weet niet hoe dat moet? Gewoon trekken? Ik heb ook zo'n bluetooth nokia inbouw setje. en daar komt ook alleen nog maar geluid door de passagiers kant speaker. Radio/CD komt echt wel weer uit beide speakers...
Afbeelding Mijn kart
kamiel
Be Mini
Be Mini

12 jan 2008, 19:05

Hoi Elmar,
Je kunt alleen het hele deurpaneel verwijderen, dit gaat heel makelijk. de vier schroeven van het deurpaneel los maken, de vierde schroef zit verstopt achter het reflector rondje.
Vervolgens geef je een ruk aan het hele deurpaneel zodat het loskomt, als het paneel eraf is kun je heel gemakelijk bij de speaker komen.
Probeer eens te wisselen met je ander speaker uit de andere deur.
Als hij blijft kraken is hij opgeblazen.
Speakers heb ik hier nog liggen dus roep maar als je ze nodig hebt (voor een klein prijsje) :mrgreen:
Elmar Nieser
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

14 jan 2008, 20:26

Ik heb even de speaker van de goede kant (passagiers kant) op de bustuurders kant gezet en dan is het kraken weg en klinkt het goed. Ben vergeten de (mogelijk) kappotte speaker op de bijrijderskant te zetten :s maar ik ga er vannuit dat de speaker gewoon is opgeblazen.

Dus... wat wil je voor die speaker hebben? :P en is dat wel een Boost speaker? Ik heb namelijk een Boost setje in de auto.
Afbeelding Mijn kart

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”