Ipod en Radio Boost, geen connectie?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Ipod en Radio Boost, geen connectie?

20 jan 2008, 20:17

SOS Nog steeds bezig om geluid uit de Ipod te krijgen.....
Ik heb dus een originele MINI interface aangesloten op mijn Radio/CD Boost. 5 afspeellijsten (mini1 etc) aangemaakt, in itunes het "enable disk usage" niet aangevinkt, maar nog steeds geen geluid uit de radio. De Ipod wordt wel geladen, maar als ik hem aansluit verschijnt er niks op het scherm. Iemand hier nog een idee hoe ik het wel werkend kan krijgen? Ik zie jullie suggesties graag tegemoet.
Kim Cooper
Be Mini
Be Mini

Re: Ipod en Radio Boost, geen connectie?

20 jan 2008, 20:51

BRG schreef:SOS Nog steeds bezig om geluid uit de Ipod te krijgen.....
Ik heb dus een originele MINI interface aangesloten op mijn Radio/CD Boost. 5 afspeellijsten (mini1 etc) aangemaakt, in itunes het "enable disk usage" niet aangevinkt, maar nog steeds geen geluid uit de radio. De Ipod wordt wel geladen, maar als ik hem aansluit verschijnt er niks op het scherm. Iemand hier nog een idee hoe ik het wel werkend kan krijgen? Ik zie jullie suggesties graag tegemoet.
Moi BRG,

Zelf heb ik net een Ipod interface (Gateway 100) geinstalleerd op m'n radio boost CD -> Werkt perfect. Je noemt allerlei dingen op die ik zelf niet heb uitgevoerd -> Afspeellijsten en enable disk usage. Wat voor Ipod hebben jullie?
Zelf heb ik ipod video nano. Ik heb met behulp van iTunes muziek op de iPod gezet -> Gewoon door middel van er heen slepen. Vervolgens plug ik hem aan de interface en wordt er muziek afgespeeld.
Ik begrijp uit je verhaal dat je ook geen tekstweergave hebt? Heb jullie dan wel een facelift radio -> Grootte volume knop met ribbels er in. Als jullie wel een facelift radio hebben, kan je met onderstaande titelweergave activeren:

Watch your ipod display
Press button 6 on the stereo
A menu will appear on the ipod,
Use track up/down to move through the menu to setup
Hold track up to select it
Then move through the next meny to text selector and hold track up
The stereo display should now say press button 3
Press button 3 as directed
DONE

Plug dan de iPod in de interface stekker en druk vervolgens op CD 6 op de radio. Dan zou je met de de ''volgende'' knop op de radio door een menu kunnen bladeren. Je kan dan kiezen uit diverse opties waaronder; aux en interface gw. Kies voor interface GW en er wordt muziek gespeeld.

Gr Kim
Afbeelding
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

20 jan 2008, 21:48

Hoi Kim,

Ik heb een Nano (2e gen). Mijn probleem is dat ik geen geluid uit de Ipod/radio kreeg.

Ik heb idd een pre-facelift radio (kleine volumeknop), dus geen tekstweergave. Maar alleen geluid is toch niet teveel gevraagd??? Mocht jij of iemand anders nog een idee hebben.. shoot.
groet, Huib
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 jan 2008, 18:45

Nu met een foto. Iemand hier aansluitervaring van een dergelijke interface.???

Anders...moet ik alsnog naar de dealer :oops:
Afbeelding
Kim Cooper
Be Mini
Be Mini

21 jan 2008, 19:01

Moi Huib,

Dan zit misschien toch de stekker niet goed? Als je de zwarte draad van de iPod interface volgt -> waar komen dan de draadjes uit? Zitten deze wel in de CD wisselaar stekker?
Ik zou er opzich wel naar willen kijken, ben je misschien binnenkort hier nog ergens in de buurt?

Gr Kim
Afbeelding
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 jan 2008, 20:34

Hoi Kim, Vanuit de zwarte bundel gaat de voeding (+,- en geschakelde +) naar de radio en een klein wit blokje (Interface aansturing). De voeding plug je in het blok achter de radio en het witte blokje ook (past maar op 1 manier). Volgens mij zit de voeding gewoon goed en aan het blokje kan je niets wijzigen.
Bedankt voor het aanbod, maar ik kom voorlopig niet in het noorden. Hou het wel in gedachten.
Groet, Huib
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

22 jan 2008, 09:34

heb je hem zelf aangesloten? dan raad ik je aan alle stekkertjes er weer uit te halen en er terug in te pluggen. Evt met een beetje alcohol en een kwastje de connecties schoonmaken. Controleer ook op draadbreuk. Check ook of de kabels die eerst in de radioplug zaten goed in de module zitten en of de kabels uit de module goed in de witte radiopluggen zitten.

En je weet dat je op MODE moet drukken om de wisselaar/ipod te selecteren heh?
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 jan 2008, 19:12

Hoi Funkyrat, Bedankt voor je tips. Ik heb alles weer ff losgehaald, schoon gemaakt en weer aangesloten. Resultaat..........geen verschil helaas :cry: . Alles losgemaakt zodat ik iig weer kan rijden.
Ik begin ernstig te twijfelen aan de cominatie Radio-interface. Kan het zijn dat deze niet op hetzelfde level communiceren?
Ik denk nu aan een niet-originele interface. Tips iemand?
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jan 2008, 19:44

Dension Icelink Plus. Deze heb ik ook en werkt perfect.
En gemakkelijk aan te sluiten.
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

22 jan 2008, 20:34

Volgens mij is er dan een onderdeel defect in je kit. Als je het bij de dealer vandaan hebt, kijk even wat zij ervan vinden. Ik neem aan dat je de instructies van je dealer hebt gebruikt?

Ikzelf heb een prefacelift Radio Boost met orginele MINI ipod interface. Zelf aangesloten en werkte meteen naar behoren.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”