Schroefsetje verstellen?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

Schroefsetje verstellen?

03 feb 2008, 11:57

Ik heb nu een KW V2 setje:
Afbeelding

Hoe kan ik de hoogte instellen?

Door aan de paarse ring te draaien met de bijgeleverde gereedschap?

Moet ik hiervoor de hele demper met veer eraf halen?
AA-16V
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Puurs (B)
Berichten: 303
Lid geworden op: 09 jan 2008, 15:47

03 feb 2008, 12:05

Inderdaad, door de paarse ring te verdraaien kan je de hoogte instellen.

De veerpoot mag op de auto blijven zitten. Gewoon de auto opkrikken en aan de ring draaien...
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

03 feb 2008, 13:15

Dan moet je idd aan die paarse ringen gaan draaien :D
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

03 feb 2008, 19:58

In de paarse ring zit ook nog een klein schroefgat. Moet ik hiermee nog wat doen?
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6589
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

03 feb 2008, 20:04

Wellicht is dat om de ring te borgen.

Ik denk dat je die schroef eerst een paar slagen los moet draaien. Dan de ring verstellen en daarna de schroef weer aandraaien.
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 900
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:58

03 feb 2008, 20:08

Heb net de hele dag lopen pielen om hem op de juiste hoogte te krijgen en nog steeds niet tevreden.

1. Wagen op handrem/versnelling
2. Wiel eraf
3. met imbus kleine schroefje in paarse ring losdraaien
4. Met bijgeleverde sleutel omlaag/omhoog draaien door om de paarse ring te klemmen en x-aantal slagen te geven
5. Imbus weer vast
6. Wiel er weer op
7. Beide kanten nameten

Aangezien gewicht niet aan beide kanten van de wagen en op alle punten zelfde is zal het dus niet zo zijn dat ze allemaal op zelfde hoogte gedraaid zijn. Achter vanwege geringe gewicht vaak veel meer slagen nodig voordat er iets gebeurt.
Volle tank benzine maakt al enig verschil in mm.
Uitvoering is fluitje van een cent alleen de precisie afstelling is tijdrovend.
Regards
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

03 feb 2008, 20:13

Dat heb ik dus ook. Met een volle tank "hangt ie links achter meer dan rechts. Wanneer de tank bijna leeg is heeft hij op de 4 punten dezelfde hoogte.
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 900
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:58

03 feb 2008, 20:15

kwiebje schreef:Dat heb ik dus ook. Met een volle tank "hangt ie links achter meer dan rechts. Wanneer de tank bijna leeg is heeft hij op de 4 punten dezelfde hoogte.
:mrgreen: pcies.....dus zoveel mogelijk met zelfde hoeveelheid benzine rijden dan maar
Regards
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

03 feb 2008, 20:26

Ik heb vandaag even 1 wiel getest.

Maak het wat uit als je de paarse ring versteld zonder de inbus los te draaien? Heb ik namelijk niet gedaan :roll:
Oscar
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Eemnes
Berichten: 190
Lid geworden op: 12 jan 2008, 21:22

03 feb 2008, 20:40

Moet je ze niet gewoon links en rechts hetzelfde houden? Lijkt me voor de wegligging het beste. Mede in het achterhoofd dat het aantal personen ook wisselt in de auto?
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 900
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:58

03 feb 2008, 20:45

Maaij schreef:Ik heb vandaag even 1 wiel getest.

Maak het wat uit als je de paarse ring versteld zonder de inbus los te draaien? Heb ik namelijk niet gedaan :roll:
Zit er niet voor niets maar als ie echt goed vastzat was het niet zomaar rond te draaien. Zal dus wel niet zo heel strak gezeten hebben. Schroefdraad van je schokbrekers draai je niet zo snel kapot met die imbus.
Voor je eigen gevoel gewoon je draad even controleren.......
Regards
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 900
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:58

03 feb 2008, 20:48

Oscar schreef:Moet je ze niet gewoon links en rechts hetzelfde houden? Lijkt me voor de wegligging het beste. Mede in het achterhoofd dat het aantal personen ook wisselt in de auto?
Zo afstellen dat de wagen recht staat......links en rechts gelijk.
In mijn optiek nooit zelfde te krijgen als je ze precies gelijk zet vanwege gewichtsverdeling. Motor is immers niet symmetrisch en qua gewicht gelijk aan beide zijden.
Volgens mij zijn orginele schokbrekers ook voor links en rechts niet hetzelfde (?)
Bij schroefsetje kwestie van afstellen.
Regards
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

04 feb 2008, 07:42

Ik zal hem wel even laten uitwegen, zodat elk wiel evenveel gewicht te dragen heeft, wel incl. bestuurder laten doen.


Afbeelding

Afbeelding
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

04 feb 2008, 10:48

kwiebje schreef:Dat heb ik dus ook. Met een volle tank "hangt ie links achter meer dan rechts. Wanneer de tank bijna leeg is heeft hij op de 4 punten dezelfde hoogte.
:mrgreen: pcies.....dus zoveel mogelijk met zelfde hoeveelheid benzine rijden dan maar[/quote]

Dat ik dat zelf nog niet bedacht had!! Ik vroeg me al af waarom het soms leek dat de ene kant wat lager hing. Nu weet ik het!


iDD
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

04 feb 2008, 10:50

Daar zal het wel in zitten. Maar aan de linkerkant zit de bestuurder en de tank met benzine. Maar mocht de bestuurder er niet in zitten dan is de auto redelijk op de goede hoogte.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”