Rood lakken remklauwen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
russellr
One wheel wonder
One wheel wonder

Rood lakken remklauwen

18 feb 2008, 17:10

Een van de eerste aanpassingen die ik wil uitvoeren aan mijn nieuwe Mini ( donderdag is de aflevering :D !!!!!) is het rood verven van de remklauwen. De originele JCW remmen zijn mij te prijzig. De vraag is dus of er mensen zijn die daar ervaring mee hebben, soort lak etc. Het mooiste zou zijn wat foto's ed icm de Blastervelgen. Ook wil ik vragen of de remmen moeten worden gedemonteerd of dat het ook zo kan.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2008, 17:14

Hoi,

Ik heb pas mijn remmen voor en achter gedaan. Het is goed te doen wanneer je de mogelijkheid hebt tot een krik. Daar kan je de auto mee opkrikken en dan de velgen er makkelijk af halen. Er zijn diverse soorten laksets te verkrijgen overal. Er zijn sets met een kwastje en harder en verf zodat je deze moet mengen, maar er bestaan ook sets waarbij je een spuitbus koopt. Wanneer je met een kwastje werkt kun je de delen die je gekleurd wilt hebben nauwkeurig verven. Wanneer je een spuitbus gaat gebruiken moet je eerste de onderdelen die je niet wilt spuiten afplakken met kranten en met tape. Dit is wat meer werk. Tevens moet je er rekening mee houden dat de verf moet drogen en je dus geen gebruik kunt maken van de auto.

Ikzelf ben er 2 dagen mee zoet geweest. Het is wel leuk om te doen overigens.
Hier wat foto's van mijn projectje:

Afbeelding
Afbeelding
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

18 feb 2008, 17:22

Ik heb ze wit gespoten een drie kwart jaar geleden. Ben er een halve dag ofzo mee bezig geweest.

Eerst beginnen als de wielen eraf liggen met de staal borstel dan heel goed ontvetten. Dan de onvetter laten drogen en afsplakken. Als dat goed is gedaan spuiten.

Afgeplakt en bedekt voor de nevel
Afbeelding
Het resultaat
Afbeelding

Daarna een uurtje of 2 in de zon laten drogen ik heb het gewoon met de wielen erop gedaan. Owja de wielen pas na een half uurtje ofzo voorzichtig terug monteren

Houd wel rekening met de tempratuur en de luchtvochtigheid :wink:

Veel succes alvast

Greetz BigD
Laatst gewijzigd door BigD op 18 feb 2008, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
iDarkDesign
Transformer

18 feb 2008, 17:23

gewoon busje klauwverf halen bij de lokale brezan/ automat. Ff af schuren met een staalborstel en dan 2 of 3 lagen lak er over heen.

Wiel er weer op

ff laten drogen.

en voila!

iDD
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2008, 19:34

Ik heb van Motip (als ik me niet vergis) 2 spuitbussen rode hittebestendige lak gekocht en 1 spuitbus hittebestendige blanke lak.

Eerst heb ik de klauwen goed schoongemaakt (staalborstel/ontvetter) en alles afgeplakt.

Toen de klauwen in dunne laagjes rood gespoten. Volgens heb ik ze onder een infrarood drooginstallatie goed gedroogd. Daarna heb ik ze in de blanke lak gezet en weer onder de infrarood gedroogd. Als je geen infrarood drooginstallatie ter beschikking hebt (en dat heeft bijna niemand tenzij je net als ik in een schadebedrijf kan rommelen) dan moet je de gespoten klauwen een half uurtje in de oven doen op 160 graden Celsius.

Hopelijk gaan Werner en ik ze van het weekend monteren en dan kan ik het resultaat laten zien.
Mitchell
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 feb 2008, 20:43

Best vet eigenlijk... misschien ook een keer leuk om te doen bij mijn mini... misschien iemand een foto'tje van Chili Red mini met roode klauwen? :mrgreen:

Gr.
ulyss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2008, 22:37

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik heb het ook gewoon met onvetter en een spuitbus gedaan

uurtje werk en dan auto met de wielen er op nachtje in de garage laten staan
iDarkDesign
Transformer

19 feb 2008, 00:12

afplakken. HA! dat heb ik met 1 wiel gedaan, en daarna gewoon vanuit de losse pols en een a4tje er bij. wat er op je schijven komt rem je er wel weer af.

iDD
Mitchell
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 feb 2008, 08:07

ulyss bedankt voor de foto's... ik ga me er ook maar is aan wagen!
kamiel
Be Mini
Be Mini

19 feb 2008, 09:06

of je koopt een potje Hammerite bij de gamma, heb ik bij mijn vorige auto gedaan, hammerite in het rood erop , twee jaar later was het nog steeds perfect rood!
Fijne en goedkope oplossing :mrgreen:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 feb 2008, 10:50

Ik vind het echt geen gezicht.. die kleine k.. dingen rood spuiten :?
Maar goed dat moeten jullie natuurlijk helemaal zelf weten.. hij gaat er echt niet harder door remmen :wink: (door het works setje trouwens ook niet)

Doe er wel gelijk Ferodo DS 2500 remblokken in, dan piept die tenminste en remt een stuk beter!
Mitchell
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 feb 2008, 11:03

Hans schreef:Ik vind het echt geen gezicht.. die kleine k.. dingen rood spuiten :?
Maar goed dat moeten jullie natuurlijk helemaal zelf weten.. hij gaat er echt niet harder door remmen :wink: (door het works setje trouwens ook niet)

Doe er wel gelijk Ferodo DS 2500 remblokken in, dan piept die tenminste en remt een stuk beter!
Maar die "works" remmen zijn niet veel groter en ook rood en ik vind dat er persoonlijk ook stoer uit zien... maarja... smaken verschillen! :D
iDarkDesign
Transformer

19 feb 2008, 13:00

Het ziet er ook stoer uit, zelfs al verf je je trommels rood ziet het er stoerder uit dan dat grauwe grijs.

Als je voor de tuning gaat ipv styling. DAN ga je er dikkere remmen op plaatsen.

iDD
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 feb 2008, 13:39

iDarkDesign schreef:
Als je voor de tuning gaat ipv styling. DAN ga je er dikkere remmen op plaatsen.

iDD
En als je voor beide gaat, neem je dikke remmen met gekleurde klauwen :roll:
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 feb 2008, 18:20

iDarkDesign schreef:zelfs al verf je je trommels rood ziet het er stoerder uit dan dat grauwe grijs.
iDD
Nee, dat niet!! :s :mrgreen:
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”