Kinderzitje op achterbank

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
MIMI
One wheel wonder
One wheel wonder

Kinderzitje op achterbank

17 apr 2006, 20:24

Hoi hoi mini fans,

Ik ben nieuw op dit forum en heb ik een vraagje. Wat zijn jullie ervaringen met kinderzitjes? Mijn vriend en ik hebben nu nog geen kleintjes maar in de toekomst is die wens er wel. Is dit echt onmogelijk op de achterbank of met een beetje behelpen kom je er wel uit?

Ben benieuwd of er mini rijders zijn met ervaringen op dit gebied.

Thanks! :shock:
Ienie Mini
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

17 apr 2006, 20:28

Hoi en welkom hier,

Er is geloof ik nog een Ienimini :)

Heb zelf een wat grotere jongen maar heeft Mini zelf niet een zitje.?
Zitverhoger gaat prima. :wink:
MIMI
One wheel wonder
One wheel wonder

17 apr 2006, 20:45

Ow jee, ik kon niet vinden of er nog een IenieMini is. Als dat zo is wil ik haar vragen te reageren en zal ik mijn naam wijzigen!

Ik kon op de mini web site niks vinden, wel dat er bevestigingspunten als optie mogelijk zijn enzo maar daar heb ik niet zo veel aan.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen! Die mini is helemaal toppie en sta op het punt er eentje te kopen :lol:
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 apr 2006, 20:50

Hier staan 2 Maxi Cosi Priori's XP in de MINI Cooper S cabrio. En dat past prima. In de cabrio kan de kinderwagen (Quinny Freestyle) niet mee.
In de vorige Cooper (salloon of hatchback zullen we hem maar noemen) ging dat wel. In de cabrio lever je gewoon een stuk bagageruimte in, maar dat is geloof ik niet de strekking van je vraag.

Het past gewoon!

Ciao Benno
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 apr 2006, 20:52

IenieMini schreef: Ik kon op de mini web site niks vinden, wel dat er bevestigingspunten als optie mogelijk zijn enzo maar daar heb ik niet zo veel aan.
Hoezo niet? Is wel een stuk veiliger en een stevigerer bevestiging.
MIMI
One wheel wonder
One wheel wonder

17 apr 2006, 20:58

Dit forum is wel helemaal super! Wat zijn jullie snel met reageren :P

Inderdaad is de Mini cabrio geen optie, als ik de loterij zou winnen wel!!! Maar nu is ie een beetje te hoog gegrepen helaas :(

Ik kan de Mini niet meer uitbreiden met opties die momenteel wel leverbaar zijn zoals de bevestigpunten omdat ik namelijk een tweedehands ga rijden en ik verwacht niet dat dit soort zaken achteraf nog te realiseren zijn. Maar het verhaal van de 2 maxi cosy's stelt me gerust (wat gezellig!).

Groeten IenieMini :hoera
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 apr 2006, 21:02

Mini Poeper schreef:
IenieMini schreef: Ik kon op de mini web site niks vinden, wel dat er bevestigingspunten als optie mogelijk zijn enzo maar daar heb ik niet zo veel aan.
Hoezo niet? Is wel een stuk veiliger en een stevigerer bevestiging.
Heb je nix aan, ISOfix bevestiging betekent ISOfix geschikte kinderstoeltjes aanschaffen. ISOfix is een merk en voor een merk betaal je. Eerst voor de optie in je auto vervolgens voor de toepassing op het kinderstoeltje.
De gangbare stoelen zijn gekeurd volgens de europese normen en voldoen ruimschoots aan de gestelde veiligheidseisen. ISOfix is alleen makkelijker voor het steeds in en uitspannen van de kindervervoermiddelen.

P.s. kijk eens om je heen in het verkeer en verbaas je, net als ik, over de wijze waarop sommige ouders hun moeizaam verkregen kroost vervoeren :shock:
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 apr 2006, 21:05

mini7benno schreef: P.s. kijk eens om je heen in het verkeer en verbaas je, net als ik, over de wijze waarop sommige ouders hun moeizaam verkregen kroost vervoeren :shock:
Ben (nog) geen ouder, maar klopt idd wat je hier zegt. Meest irriteer ik me aan de ouders die het goed vinden dat hun kinderen staan tussen de voorstoelen in.
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 apr 2006, 21:07

IenieMini schreef:Maar het verhaal van de 2 maxi cosy's stelt me gerust (wat gezellig!).Groeten IenieMini :hoera
Nou je weet wat je te doen staat vanavond met je vriend! Beslissen de MINI te nemen en................... :oops:
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 apr 2006, 21:09

Mini Poeper schreef:Meest irriteer ik me aan de ouders die het goed vinden dat hun kinderen staan tussen de voorstoelen in.
Staat hier ook op 1. En gezinnen met 6 of meer kinderen in een Haidatshu Cuore (die heeft geneens gordels. JA, aan de buitenkant om hem op je rug mee te nemen de Konmar in!!)
MIMI
One wheel wonder
One wheel wonder

17 apr 2006, 21:14

Nee, nee, het is zeker niet de bedoeling om de eventuele toekomstige kids in een boodschappen tas of zo te vervoeren, vandaar ook mijn vraag.

Maar eerst gaan we eens een tijdje met z'n tweeen (of veelal ik alleen, want het is onze tweede auto) van de Mini genieten :dansen
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 apr 2006, 22:16

Welkom ienimini!

Je hebt idd een zus op het forum: inimini :lol:

Welkom welkoooom!

Veel plezier hier!

enne.... kids in een MINI geen enkel probleem. Kinderzitjes en zitverhogers passen prima!
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 apr 2006, 09:36

Kinderzitje geen probleem. Past goed, zowel voorin als achterin. (mutsy autostoeltje vergelijkbaar met maxicosy)
Let wel op als je MININEXT koopt dat optie airbag uit erop zit of erop laat zetten. Zat er bij mij niet op. Was volgens verkoper geen probleem. Koste echter wel eur 245 (software matig uitzetten en andere gordel).
vito
Nieuw Lid
Nieuw Lid

19 apr 2006, 17:42

past allemaal wel een buggy past zelfs in de kofferbak
het zitje goed heel goed op de achterbank ik kan wel een foto naar je sturen eventueel
MIMI
One wheel wonder
One wheel wonder

19 apr 2006, 22:21

Foto altijd leuk om te zien! Maar geloof je wel hoor :P

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”