Foto's Supersprint...

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Murcie
Enthousiast
Enthousiast

Foto's Supersprint...

14 apr 2008, 17:01

Hey gasten,

Ga naar alle schijn een supersprint uitlaat monteren, maar twijfel welke eindpijpen het gaan worden :lol: .

Ben erg benieuwd hoe het staat op een cooper/S. Ben vooral benieuwd naar een DTM pijp... of de ovale... maar ook andere pictures zijn natuurlijk welkom... wie ow wie heeft wat nette pics van zijn of haar Exhaust... liesft een Supersprintje offcourse..

Thankx, very Helpfull..

Gr

Murcie
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 apr 2008, 17:11

Afbeelding

DTM
Murcie
Enthousiast
Enthousiast

14 apr 2008, 17:38

Nice,, ziet er goed uit...
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 apr 2008, 18:01

Hoi Murcie,

Ik heb vier foto's geupload van mijn skelter en gebundeld in een gecomprimeerd map: -link-
Als je een keer wilt luisteren stuur je maar een pm, ik woon namelijk in Tilburg.

De uitlaat heb ik precies zo geplaatst zoals ik dat wilde. Als je foto éém bekijkt zie je enkel de ondekant van de letters. Het eindstuk valt precies mooi in sierstrip. Dit is in koude toestand. Als 'ie warm is steekt 'ie uit en dan zie je gehele logo met het paardje wat boven de tekst zit.

Hieronder nog twee filmpjes die gemaakt heb. Bedenk daarbij dat ik ook een openluchtfilter heb en dat de middenpijp een RVS buis is van 50 mm. In de filmpjes hangt de demper nog niet goed (geimproviseerde beugel) omdat de bijbehorende beugel nog opgestuurd moest worden.
[GVideo]http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 2523605186[/GVideo]
[GVideo]http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 2181314689[/GVideo]
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 apr 2008, 18:58

Afbeelding

De Viper, let niet op de bumper :roll:
Murcie
Enthousiast
Enthousiast

14 apr 2008, 20:41

die laatste is de supersprint viper, bij deze bak(die echt to much is) Staat het wel... ga zelf denk ik toch voor de dtm ook bruut...

Thanks...

Nice sound mini poeper, hoe zit dat precies met zon rvs pijp?? heb zelf momenteel al een pipercross filtertje... k krijg straks een einddemper
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 apr 2008, 21:17

Murcie schreef:Nice sound mini poeper, hoe zit dat precies met zon rvs pijp?? heb zelf momenteel al een pipercross filtertje... k krijg straks een einddemper
De middenpijp is de pijp van katalysator naar einddemper. Supersprint levert deze ook, ik heb dus een zelfgemaakte.
Afbeelding

Zowel de tussenpijp van Supersprint als die van mij zijn 50mm doorsnede en gemaakt van roestvrijstaal.
De standaarddoorsnede is 40mm. Je zult begrijpen dat bovenstaande dikkere pijpen een betere flow hebben dan de standaard pijp. De mond van de einddemper is ook 50mm (Supersprint levert kppelstukjes van 50->40mm om aan originele pijp te koppelen). Een betere flow geeft meer vermogen (theoretisch), maar teveel is weer slecht (denk aan de sjonnie-blèr-pijpen).
Voor het geluid hoef je het niet te doen omdat de tussenpijp niet echt veel andere geluid geeft. Zal wel iets anders zijn door de RVS. Bijkomend voordeel van RVS is dat het minder warmte geleid.

Nu ben ik er pas achter gekomen dat pré-facelift One/Cooper tussen de katalysator en einddemper nog een tussendemper heeft. Deze zowel het vermogen als het geluid. Een tussenpijp zoals hierboven afgebeeld zonder tussendemper zou dan eventeel te overwegen zijn en meer vermogen en ook geluid geven dan de alleen de einddemper.

Natuurlijk kun je dit ook in stappen doen door alleen eerst de einddemper te monteren.
Murcie
Enthousiast
Enthousiast

14 apr 2008, 21:29

Dank je, kan niet duidelijker... eindemper en eindstuk is dus zonder tussenpijp... zal eesrt maar eens dit regelen en heb nog wat andere mod staan... hoop hem snel klaar te hebben..

Thanks man groeten
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 apr 2008, 21:50

Murcie schreef:Dank je, kan niet duidelijker... eindemper en eindstuk is dus zonder tussenpijp... zal eesrt maar eens dit regelen en heb nog wat andere mod staan... hoop hem snel klaar te hebben..

Thanks man groeten
Einddemper = eindstuk
Murcie
Enthousiast
Enthousiast

14 apr 2008, 22:08

Sorry bedoel achterdemper en eindstuk.... gr
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 apr 2008, 22:11

Murcie schreef:Sorry bedoel achterdemper en eindstuk.... gr
Is ook hetzelfde :lol:
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 apr 2008, 22:39

:mrgreen: :mrgreen:
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 apr 2008, 22:39

Murcie,

check mijn topic. Ik heb onder mijn auto (Mini Cooper Checkmate) de volledige uitlaatlijn liggen van Supersprint. Van voren tot achteren is alles SS. Dus spruit, catalysator, middenpijp en dan einddemper met eindstuk.....

Hier staat de auto op de bank:

Hier rij ik er mee door een tunnel:

Dit filmpje is zonder de SS spruit, maar alleen de middenpijp, einddemper en eindstuk.

Ik heb nog een eindstuk liggen voor en die mag je voor een zachtprijsje van me overnemen. Dit is het eindstuk. Origineel Supersprint, maar ik kan er geen twee onder me auto kwijt en ik vind de vierkanten versie het mooiste onder me wagen.

Je kiest echt het mooiste wat er is qua sound voor een Mini... Net weer heerlijk geblazen tussen Utrecht en Amsterdam.... Ik geniet elk moment weer als ik in die auto rijd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MR
Laatst gewijzigd door MR op 14 apr 2008, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 apr 2008, 22:47

MR schreef:Murcie,

check mijn topic. Ik heb onder mijn auto (Mini Cooper Checkmate) de volledige uitlaatlijn liggen van Supersprint. Van voren tot achteren is alles SS. Dus spruit, catalysator, middendemper en dan einddemper met eindstuk....
MR
Jij heb t toch geen middendemper??? :?
Ow, hij bedoelde dat met eindstuk. Ja, die zit bij mijn einddemper vast. Komt omdat jij een Cooper S versie hebt.

Waarom ben je eigenlijk voor Supersprint gegaan?

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”