Poep en Insecten terroriseren mijn (verkeerd) gespoten kap!

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001

Wat kan ik het beste doen?

Nog maar eens met de schadehersteller gaan praten?
9
100%
Braaf na iedere rit de mini soppen?
0
Geen stemmen
Op zoek gaan naar een Indi Blue gespoten kap uit 01-03?
0
Geen stemmen
Mijn kap lekker matblauw laten worden, dat is hip!
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 9
Misterman
Be Mini
Be Mini

Poep en Insecten terroriseren mijn (verkeerd) gespoten kap!

07 mei 2008, 23:56

Enkele maanden geleden heb ik, naar aanleiding van een aanrijding, mijn Mini Cooper uit 2003 laten repareren bij een schadeherstelbedrijf. De bumper en de motorkap zijn hierbij vervangen en moesten zodoende in de juiste kleur gespoten worden. Indi Blue in dit geval.

Na dat de schade optisch keurig hersteld was, kwam het probleem echter snel om de hoek. De nieuwe lak is namelijk waterdragende lak zoals dit sinds enkele jaren verplicht is, aldus mijn schadehersteller. In mijn geval houdt dit in dat, iedere keer als een vogel op mijn auto poept, de lak aangetast raakt. En dit al binnen enkele uren. Zodoende had ik al snel verschillende plekken op mijn motorkap. Plekken die niet, zoals bij velen, doffe tot witte vegen lijken. De plekken op mijn motorkap zijn, als je ze goed bekijkt, plaatsen waar de lak opgebobbeld is, net alsof je er van binnenuit een brander op hebt gezet. Hierdoor was de glans plaatselijk verdwenen en ben ik terug gegaan naar de schadehersteller.

Deze gaf mij aan dat dit regulier is bij waterdragende lakken, dat er niets aan was te doen, maar met polijsten was het deels weg te werken. Dit was redelijk succesvol. Echter nu, een maand later, hebben er weer uitwerpselen van vogels op mijn motorkap gezeten en hebben ook insecten die ik aanrijd dezelfde uitwerking. Mijn motorkap wordt onderhand een vlekken circus ookal draag ik er secuur zorg voor dat na iedere rit alle bende van mijn motorkap verdwijnt. Hoewel nodig, levert dit wel enige frustratie op om dit na iedere rit te moeten doen en telkens toch weer met lelijke plekken geconfronteerd te worden.

Ben ik extra gestraft met milieu eisen omdat ik schade had aan de mooiste soort auto ooit gemaakt?
Heeft het schadeherstel bedrijf gelijk en moet ik echt een emmer met sof en doekjes in mijn auto meezeulen en iedere rit gaan soppen?
Kan ik dan niet beter op zoek gaan naar een lekker milieu onvriendelijke gespoten tweedehands kap uit 2001-2003?

Of moet ik nog maar eens een hartig woordje gaan spreken met mijn schadehersteller?

Ik ben heel benieuwd naar de reacties!
coendek
Stoepsleutelaar

08 mei 2008, 00:01

of een andere spuiter zoeken..

bel ff naar www.plusautoschade.nl ... vraag naar stefan en roep ff dat je via mij komt... Coen de Korte

:wink:

succes
Misterman
Be Mini
Be Mini

08 mei 2008, 01:03

Dat zou natuurlijk kunnen, maar als jouw adres het wél goed zou moeten kunnen, dan zou degene die het nu gedaan heeft het toch ook goed (opnieuw) moeten kunnen? Anders moet ik twee keer de jackpot betalen... mocht dat het probleem oplossen dan is het natuurlijk zeker een alternatief, maar ik beluister dat het volgens jou in princiepe wel enigsinds beter gespoten moet kunnen worden???
speedy
NMC Legend
NMC Legend

08 mei 2008, 07:03

ik heb er ook nog nooit van gehoord dat iets zo slecht gespoten is :s En heb regelmatig iets laten spuiten :wink:
coendek
Stoepsleutelaar

08 mei 2008, 08:06

het is niet normaal dat het zo aanvreet.... mss een te dunne laag gedaan... of te weinig blanke lak ofzo... ik zou ff gaan babbelen :wink:
speedy
NMC Legend
NMC Legend

08 mei 2008, 08:10

vergeten te zeggen :oops: poep zit bij mij nooit langer op de auto als een half uur :wink:
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 mei 2008, 08:53

Vogelpoep is op steenslag na ongeveer het ergste voor een autolak. Zeker bij dit soort zonnige dagen brandt het al snel lekker in als je het er een paar uur op laat zitten. Het antwoord van je schadehersteller dat dit bij watergedragen lak velen malen erger zou zijn dan bij niet-watergedragen lakken is mij ook volledig onbekend. Ik kan me je frustratie overigens heel goed voorstellen. Ik haal vogelpoep er altijd meteen af. Insecten om de paar dagen tot wekelijks. (als je insecten meerdere weken laat zitten gaan ze er ook moeilijker af). Met Mequiar's ScratchX (polijstmiddel) krijg je de meeste vogelpoepafdrukken overigens zo goed mogelijk weg als ze al enigszins zijn ingebrand. Je moet het er wel voor over hebben om soms een half uur bezig te zijn met het polijsten van die ene plek. Daarna met de Meguiar's Wax erover voor een nieuwe beschermlaag. Je motorkap en voorbumper elke week goed in de wax zetten zorgt er ook voor dat de vogelpoep minder snel inbrandt en de insecten er makkelijker afgaan met wassen. Je kunt ook eens kontakt opnemen met HBest in Alkmaar. Dit is een professioneel bedrijf in auto's polijsten/poetsen en is sponsor van de NewMINIclub (zie home). Als je het zelf niet meer goed krijgt kunnen zij je wellicht helpen. Dat is voordeliger dan weer opnieuw laten spuiten (lees: dat kan altijd nog)
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

08 mei 2008, 14:16

Een van de andere auto's hier in huis had laatst ook een nieuw likje verf gekregen. Eergister ging ik die auto wassen en zag ik een doffe plek in de zwarte lak zitten. Ik meteen terug naar de schadehersteller zovan wtf? De schadehersteller heeft meteen zonder vragen de auto ingenomen om opnieuw te spuiten... Volgens hem was het ook mogelijk vogelpoep geweest..

Mijn pollkeuze is dus duidelijk: terug naar de hersteller en het hem laten oplossen op zijn rekening. Of als je verz mij voor de schade heeft betaald met hun gaan praten dat je niet tevreden bent.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mei 2008, 14:18

Heb toch zitten twijfelen ... Mijn kap lekker matblauw laten worden, dat is hip!

Kan niet verkeerd zijn zo'n rat-mini :)
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mei 2008, 21:00

Erhm, bij kan vogelpoep er zo een paar dagen opzitten en ik nergens rare plekken in de lak? :D
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

08 mei 2008, 22:43

Bij lichte kleuren valt het veel minder op. Is echt troep!
coendek
Stoepsleutelaar

08 mei 2008, 22:49

vogel poep is echt troep!! :lol:
Xefke
Be Mini
Be Mini

09 mei 2008, 02:39

Had vroeger ook veel last van insecten die bleven plakken aan de voorbumper en het voorste gedeelte van de motorkap (tot aan de scoop). Na het wassen gingen ze er ook bijna nooit af.
Maar nu was en wax ik de MINI elke week met Meguiars en kan er zich zowaar niets op vasthechten lijkt me...
Ik zou toch maar eens met het schadeherstelbedrijf gaan babbelen... want dit is alles behalve normaal... als je niet kan buitenkomen met je MINI omdat anders je lak stuk gaat... :s :s :s
Afbeelding
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mei 2008, 12:00

Vogelpoep is inderdaad troep, maar als na een paar uur het al ingevreten is dan is er echt wel iets mis met de lak. Dus terug naar de schadehersteller. :?

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”