Je kan proberen om ergens een WDS-cd vandaan te halen. BMW heeft naast de bekende ETK (ErsatzTeile Katalog) ook nog de beschikking over WDS (Wiring Diagram System).
Heeft iemand deze CD nog? Staat hij stiekem ergens online, toevallig? Er is op het forum van de MSCN een vraag naar een schema van de snelheidsmeter.
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd 2006 Cooper Checkmate2001 Cooper Chili2004 Cooper Chili(Censored) 2018 Cooper S Countryman "Small cars need big attitudes" -- EB
---sorry voor 't "stealen" van dit topic maarre heeft iemand ooit een schema weten te bemachtigen? Ik wil een alarm aansluiten en heb de kleurcode's nodig!
Thnx alvast!!
Alle aansluitpunten en kleurcodes staan in de handleiding voor het inbouwen van het originele alarm (zie MotoringFile).
Of je daar wat aan hebt waag ik te betwijfelen omdat die ingrijpt op de boordcomputer (het alarm moet door de dealer in de boordcomputer geactiveerd worden), een ander merk inbouwen op dezelfde punten zal moeilijk gaan denk ik.
Ik zou nog eens informeren naar de alarmkit prijs bij Timmermans voordat je zelf aan het knutselen gaat.