Sinds ik nieuwe works bougies erin heb gedaan stottert de motor bij vol intrappen gas bij ongeveer 3000 toeren is dit toevallig of kan dit inderdaad aan de bougies liggen, als ik het gas vol intrap dan stottert en houd de motor heel even in tussen de 3000 en 4000 toeren daarboven geen problemen en bij rustig rijden ook niet
Ik laat morgen even de oude bougies erin draaien om te kijken of dit het is
Weet iemand wat dit is???
Je kunt checken of de kabels goed op de bougie zitten, door ze gewoon alle 4 ff aan te drukken daar waar ze op de bougie zitten.
Checken of ze nog goed zijn is in het geval van een kabelbreuk wat lastig, maar het komt voor dat ze scheuren op de kop (waarmee ze op de bougie zitten), dit kun je simpel checken door de kabels even van de bougie te trekken en een visuele check te doen. Wel 1 voor 1, want de volgorde hoe de kabels zitten is nogal van belang.
Heb zelf na de bougiewissel een kapotte bougiekabel gehad, dat gaf ook hikken/stotteren bij die toerentallen. Net alsof de motor af een toe een slag mist zeg maar. Een setje nieuwe bougiekabels en het was opgelost.
Het is net of er eerst een tennisbal uit de uitlaat moet worden geblazen, ploft ook als je het gas intrapt
Bedankt voor advies ik ga het straks proberen en laat het vanavond weten hoe het is agelopen
ik heb precies het zelfde gehad toen ik de works bougies had gemonteerd, na een week was het weg
Dus rij gewoon even wat kilometers misschien dat het bij jou ook weggaat???
Lag toch niet aan het dopje (leek net zo ) maar vanochtend reed die weer zo beroerd . Ik ga straks even ergens mijn oude bougies terug laten plaatsen en kijken of die dan weer normaal loopt, en anders nieuwe bougies kabels .
Ik heb de oude bougies er weer in gedraaid en hij loopt weer zonder stotteren, het lijkt wel of die minder trekt (of kan dit niet??en verbeeld ik mij dat). hoe kan dat dat die niet mooi loopt op die works bougies van mini pino??