Remschijven vervangen?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
MaVaEe
Koeien-teller

Remschijven vervangen?

02 jun 2008, 20:44

Vanaf zondag brand bij mij het lampje dat ik mn remblokken moet gaan vervangen. Nu heb ik hier al mooie tutorials over gevonden en dit lijkt mij dan ook prima zelf te doen.
Nu hoor ik weleens dat er bij de 2e keer dat er nieuwe remblokken inkomen er ook vaak de schijven vervangen worden.

Nu is mijn vraag: Is het nodig deze ook te vervangen? Of weet iemand waar aan ik kan zien dat ze versleten zijn?
Ik weet namelijk niet of de huidige remblokken al een 2e paar zijn (Gekocht bij 35k zit nu op 55k).
Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 jun 2008, 21:50

Je mag er redelijkerwijs vanuit gaan dat het bij die km stand het eerste set blokken is.

Bij ons bij +/- 60.000km nieuwe voorremmmen geplaatst (met schijven omdat ik WORKS remmen had overgenomen). Achter ga ik binnenkort de blokjes vervangen omdat ze nu dunner worden.
henne
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

02 jun 2008, 22:28

hee mavaee als de auto 55dk heeft gereden lijkt het mij niet nodig om je schijven te vervangen of ze moeten groeven vertonen en niet mooi gelijk zijn versleten en erg dun aanvoelen of trillen als je remt dan zijn ze aan vervanging toe!
maar normaal hoef je ze niet te vervangen de schijven
MaVaEe
Koeien-teller

02 jun 2008, 22:32

OK thanks voor de reacties!
De schijven zelf zijn nog prima recht en zonder groeven. Er zit wel een lip op de rand vandaar dat ik me het afvroeg.
Morgen ergens remblokken + sensoren bestellen en van het weekend even monteren! 8)
Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”