Runflat-banden van velg wisselen.

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Kim Cooper
Be Mini
Be Mini

Runflat-banden van velg wisselen.

25 jul 2008, 21:54

Hallo allemaal,

Nu heb ik hele mooie zomer-velgen op het net gezien. Mijn huidige velgen zijn s-spokes en wil ik gaan gebruiken voor de winter. Nu het probleem; Heb net 4 nieuwe runflat-banden om de s-spokes, is het mogelijk om deze runflats op de andere velg te laten monteren -> zonder dat de runflats beschadigen.
Ik heb gezien hoe ze de oude runflats van de velg afhaalde, deze werden flink ingedrukt door de machine :?

Gr Kim
Afbeelding
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 jul 2008, 22:49

zal niet meevallen Kim, die runflats hebben echt super stugge wang. Misschien hebben ze bij een goede bandenzaak een speciale machine daarvoor, want met een "gewone" bandenlichtmachine lukt dat in ieder geval niet.
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jul 2008, 08:24

frankie schreef:zal niet meevallen Kim, die runflats hebben echt super stugge wang. Misschien hebben ze bij een goede
bandenzaak een speciale machine daarvoor, want met een "gewone" bandenlichtmachine lukt dat in ieder geval niet.
Bij de profile tyercenter hebben ze de goede machine. Hier wordt de velg en band niet beshadigd. :wink:
Killer-Bee
Mod virus alert!
Mod virus alert!

26 jul 2008, 08:46

Waarom vraag je hiet bij een BMW-Mini dealer? De meeste BMW's worden tegenwoordig standaard met Run flat tires geleverd. Daarom hebben ze tegenwoodig nieuwe apparatuur die speciaal voor run flat's gemaakt is.

Frank
Corner like a Mini - Sting like a Bee!
Marcel Always Open
Cabrio-King

26 jul 2008, 08:52

Waarom vraag je hiet bij een BMW-Mini dealer?
Omdat daar over het algemeen de hoofdprijs gevraagd wordt.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
henne
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

26 jul 2008, 18:43

het lukt wel op de gewone bandenmachine maar moet je wel met z'n tweeen zijn en twee bandenlichters gebruiken!
maar bij een beetje bandenbedrijf kunnen ze het wel voor elkaar krijgen!
succes
Kim Cooper
Be Mini
Be Mini

30 jul 2008, 19:11

Bedankt voor de reacties, hier bij de Kwikfit gebruiken ze volgens mij een gewone bandenmachine. De oude banden werden heel ver ingedrukt, de ene wang raakte de andere wang aan de andere kant. :?

De velgen die ik wou kopen zijn nu gekocht door een ander, dus het wisselen zal nu ff moeten wachten.

Gr Kim
Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”