Verkeerde verlagingsveren? (Problem solved!)

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
MaVaEe
Koeien-teller

Verkeerde verlagingsveren? (Problem solved!)

01 aug 2008, 19:11

Vandaag heb ik de verlagingsveren die ik ondertussen 5 maanden had liggen eronder gezet. Was even wat werk maar uiteindelijk toch gelukt.
Nu bij het proefrijden viel het me bij het wegrijden al op dat hij bonkt. De hele rit bonkte het vanaf de voorkant ontzettend!
Terug thuis maar even gekeken en daar viel me op dat de ringen van de spiraal wel erg dicht op elkaar zitten! De bovenste 2 zitten zelfs tegen elkaar aan... Er zat ook best een verschil in ringen bij de originele en de verlagingsveren.
Afbeelding

Toch ligt mn MINI niet erg veel lager dan met de originele veren
Afbeelding

Achter zit het wel gewoon perfect

Afbeelding

Heb ik wellicht de verkeerde veren meegekregen? :(
Laatst gewijzigd door MaVaEe op 02 aug 2008, 10:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Ossie
The Calendar Guy

01 aug 2008, 20:00

Zitten op deze veren iets van markeer stempels?
Op mijn Apex set zat een handleiding bij en deze moest dan met de merktekens t.o. het wiel komen te staan.

Trouwens na verloop van tijd zal je Mini vanzelf iets lager komen te staan, heeft iets met de stugheid te maken (nieuwigheid).

Maareh..dat gebonk lijkt me ook niet goed, misschien heeft Coendek wel een antwoord?

Ossie
MaVaEe
Koeien-teller

01 aug 2008, 20:08

ossie1972 schreef:Zitten op deze veren iets van markeer stempels?
Op mijn Apex set zat een handleiding bij en deze moest dan met de merktekens t.o. het wiel komen te staan.

Trouwens na verloop van tijd zal je Mini vanzelf iets lager komen te staan, heeft iets met de stugheid te maken (nieuwigheid).

Maareh..dat gebonk lijkt me ook niet goed, misschien heeft Coendek wel een antwoord?

Ossie
Nee staan geen markeringen op. Ik heb ze daarom ook precies hetzelfde gemonteerd als de originele.
In principe zit dat wel OK echter de verlagingsveren is een spiraal met 5 ringen en de originele hebben er 3.
Afbeelding
Ossie
The Calendar Guy

01 aug 2008, 20:13

Lijken ze hierop?

Afbeelding

Dat ze zo dicht op elkaar zitten kan niet de bedoeling zijn.

Ossie
MaVaEe
Koeien-teller

01 aug 2008, 20:18

ossie1972 schreef:Lijken ze hierop?

Afbeelding

Dat ze zo dicht op elkaar zitten kan niet de bedoeling zijn.

Ossie
Ja de achterveren zijn hetzelfde echter de voorveren hebben bij mij een slag extra. Ze zijn wel evenhoog als deze dus dat is waarschijnlijk ook de reden dat ze tegen elkaar aan komen...
Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar

01 aug 2008, 20:47

check even welk nummer er op de doos staat :wink: maar kan niet missen dat het de juiste zijn namelijk..

die spiralen zitten inderdaad dicht op elkaar... maar dat klopt.. ik heb al eens mijn veerpoten los gehad om te checken... klopt wel.. zakken als het goed is precies naast elkaar in elkaar :wink:

Kom anders ff langs dan fix ik het ffies :D

Coen
MaVaEe
Koeien-teller

02 aug 2008, 10:59

Problem solved!

Gisteren na het posten van dit topic werd ik binnen 5 min benaderd door Coen en hadden we een afspraak dat ik vandaag even langs kwam rijden. Eigenwijs als ik ben heb ik vanmorgen nog even alles nagelopen en kwam het volgende tegen:
Door mijn eigen overmoedig WD40 gebruik kwamen het moertje van de stuurstang aan de bestuurderskant los. Dit veroorzaakte het gebonk.

Hierop heb ik deze weer stevigvast gedraaid met een nylocmoertje er nog achter en dit verhielp het probleem. Meteen maar even Coen gebeld dat we elkaar op een andere keer zouden meeten. :wink:

Coen echt superbedankt voor de hulp! :D

Tip voor mensen die ook zelf hun verlagingsveren gaan monteren:
Trek alles de volgende dag nog ff een keer na! :wink:
Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar

02 aug 2008, 11:00

Ben blij dat het toch niet aan de veren lag :lol:

Mooi dat alles opgelost is!! :D nu genieten van de verlaging want het zal er OO zo dik uit zien! en zeker icm de bullets!!

8)

Coen
MaVaEe
Koeien-teller

02 aug 2008, 11:07

coendek schreef:Ben blij dat het toch niet aan de veren lag :lol:

Mooi dat alles opgelost is!! :D nu genieten van de verlaging want het zal er OO zo dik uit zien! en zeker icm de bullets!!

8)

Coen
Ga ik zeker doen!
Hij ligt ook een stuk beter op de weg dus ik ga zo ff stukje touren! :mrgreen:
Afbeelding
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

02 aug 2008, 16:43

Maarten, de klus is geslaagd dus. Top. Binnenkort zal ik je wel over de heuvelrug zien laag vliegen :D Groet.
MaVaEe
Koeien-teller

02 aug 2008, 17:00

Ongetwijfeld Huib! :wink:
Het is alleen wel even wennen dat ik wat zachter de drempels neem. Ik heb er in ieder geval al 1 ontdekt die ik zoiezo al niet meer kan nemen! :mrgreen: :s
Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”