Losse bouten / Koelvloeistof /Slangetje

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

Losse bouten / Koelvloeistof /Slangetje

06 aug 2008, 11:33

Tijdens een verkenningstochtje onder de motorkap voor de nieuwste mod (cruisecontrol) zie ik dat er bouten los zitten :shock:

Ze moeten recentelijk zijn losgegaan, want ik heb ook foto's van 2 maanden terug en toen zaten ze nog vast. In de tussentijd is de mini bij de dealer geweest voor onder andere het opzoeken van een tikkend geluid bij volgas. Of ze deze bouten hebben losgehad weet ik niet zeker, maar er is wel wat gebeurd onder de motorkap. Een redelijk loszittend slangetje was ineens voorzien van tiewraps.
Weet iemand wat deze bouten precies bij elkaar houden? IK heb ze in ieder geval weer aangedraaid

Afbeelding
2 bouten los en ook de zwarte torx die de riemspanner? op zijn plaats houdt. Allemaal los.

Afbeelding
de 2 bouten die je nog net kunt zien links boven het afdekplaatje met mini erop (de metalkleurige dus) ook los.

Afbeelding
een eerdere foto waarbij ik geconstateerd had dat dit niet echt strak op zijn plaats zit. ZOals gezegd, dit zat ineens vast met 2 tiewraps. Wie weet waar dit slangetje voor is.

Afbeelding
tenslotte, duidt dit op een teveel aan koelvloeistof of zou de dop niet goed aflsluiten. Ik heb het idee dat het meer ontstaat als er flink gegast wordt.

Wie heeft er wat antwoorden voor mij, toch wel ff schrikken als er ineens bouten loszitten :shock:
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
henne
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

06 aug 2008, 12:55

hee rein
foto 1 en 2 zijn de bouten van je motorsteun die moeten wel vast zitten dus draai die vast!
foto 3 is de slang die gaat van je kleppendeksel naar je compressor soms komt het voor dat deze vrij los zitten dus die tieraps kunnen geen kwaad!deze slang dient als een soort vacuum of onluchting want is de slang eraf loopt hij op drie poten!
en foto 4 kan duiden op teveel koelvloeistof of de dop is eraf gedraaid toen de motor net uitgezet is en dan kan hij de vloeistof er over gooien omdat het een gesloten systeem is en het onder druk werkt(koelvin slaat op 100 graden ongeveer aan en onder druk dus)
maar kan dat er teveel vloeistof in heeft gezeten maar dan gooit hij het eruit! controleer het als je een koude motor heb en ook met koude motor bijvullen!
succes
ps draai de 4 bouten even vast en controleer de rest ook ff :wink:
tysie
Be Mini
Be Mini

06 aug 2008, 13:31

Dat is het slangetje van je carterventilatie, goed vastzetten want onders komt je motorcompartiment onder de olie te zitten

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”