Gisteren bij Breeman een rode mini cooper met dubbel uitlaatsysteem, was jij dat Marco?
Mijn mini staat er voor nieuwe remblokken en om eindelijk dat euvel van het gepiep bij de voorrruit op te lossen.
LUV2XLR8 bij Breeman
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Een kraak of een piep is altijd vervelend
!
Is het puur gepiep wat je hoort, of kraakt het ook nog enigzins. Ik heb last van of een krakende voorruit of de bovenkant van mijn dashboard, vooral bij koud weer als de airco flink warme lucht staat te blazen en ook als ik over sommige hobbel of oneffenheden in de weg rijd. Helaas kon de dealer niks horen toen zij in mijn auto hebben gereden
……. (gebeurt meestal met dit soort klachten). Ik ben benieuwd wat voor oplossing ze voor jou probleem hebben, wellicht dat ik dit ook bij Breeman kan aankaarten, mochten onze problemen natuurlijk iets op elkaar lijken.

Is het puur gepiep wat je hoort, of kraakt het ook nog enigzins. Ik heb last van of een krakende voorruit of de bovenkant van mijn dashboard, vooral bij koud weer als de airco flink warme lucht staat te blazen en ook als ik over sommige hobbel of oneffenheden in de weg rijd. Helaas kon de dealer niks horen toen zij in mijn auto hebben gereden

- èrcé
- Be Mini
Bericht
het heeft te maken met rijwind. in augustus is m'n voorruit vernieuwd en sindsdien hoor je een hele harde piep door rijwind wanneer je boven de 150 gaat. boven de 210 km/u is het weer over, maar om nu constant plus 210 te gaan rijden is ook weer zo wat.
En snel nieuwe remblokken? tja, zit nu aan de 38000 km. niet extreem snel toch?
Breeman opzich prima, enige probleem is alleen dat het maken van een afspraak nogal moeilijk is omdat het er zo enorm druk is. minimaal drie weken tijd is niet raar. gelukkig wordt er een extra vestiging gebouwd op zuid, zodat dit binnenkort geen probleem meer is.
En snel nieuwe remblokken? tja, zit nu aan de 38000 km. niet extreem snel toch?
Breeman opzich prima, enige probleem is alleen dat het maken van een afspraak nogal moeilijk is omdat het er zo enorm druk is. minimaal drie weken tijd is niet raar. gelukkig wordt er een extra vestiging gebouwd op zuid, zodat dit binnenkort geen probleem meer is.
- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Continu 210 km per uur is inderdaad wat hard
! Hopelijk is het na je garagebezoek verholpen.
Service bij Breeman bavalt mij prima! Wat afspraken, het duur inderdaad lang voordat je terecht kan, maar verder geen klagen (ondanks het feit dat zij mijn klacht nog niet hebben kunnen verhelpen).
Mijn probleem is duidelijk van andere aard, heeft niks met rijwind en snelheid te maken.èrcé schreef:het heeft te maken met rijwind. in augustus is m'n voorruit vernieuwd en sindsdien hoor je een hele harde piep door rijwind wanneer je boven de 150 gaat. boven de 210 km/u is het weer over, maar om nu constant plus 210 te gaan rijden is ook weer zo wat.
Continu 210 km per uur is inderdaad wat hard

Service bij Breeman bavalt mij prima! Wat afspraken, het duur inderdaad lang voordat je terecht kan, maar verder geen klagen (ondanks het feit dat zij mijn klacht nog niet hebben kunnen verhelpen).
- LUV2XLR8
- Volledig MINI minded!
Bericht
helaas staat mijn MINI daar alweer 2 dagen inderdaad. Wederom gepiep van een of andere snaar...
Kreeg direct een gratis leenauto; BMW 318i automaat...en als ze niet meer bellen van Breeman vind ik dat ook prima, blijf ik lekker in die Beemer sturen!
Re: LUV2XLR8 bij Breeman
Hey èrcé,èrcé schreef:Gisteren bij Breeman een rode mini cooper met dubbel uitlaatsysteem, was jij dat Marco?
helaas staat mijn MINI daar alweer 2 dagen inderdaad. Wederom gepiep van een of andere snaar...
Kreeg direct een gratis leenauto; BMW 318i automaat...en als ze niet meer bellen van Breeman vind ik dat ook prima, blijf ik lekker in die Beemer sturen!

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
Marco, ik heb dat met onze vorige Cooper ook gehad. Heb de V-snaar en de multiriem laten vervangen, maar dat hielp niks. Totdat ze bij Breeman-Zuid op het idee kwamen om de riem die langs de dynamo loopt en de dynamo zelf opnieuw op elkaar af te stellen. Daarna was het gepiep weg en is nooit meer teruggekomen. Misschien moet je ze bij Breeman-Autostrada 's voorzichtig op dit idee brengen 

"We've got a thing that's called...MINI love"
- èrcé
- Be Mini
Bericht
zo, mini weer terug, nieuwe remblokken en ze hebben m'n piep niet op kunnen lossen, maar binnenkort willen ze hem nog een keer twee dagen hebben, dan plakken ze alles af en gaan ze kijken waar het probleem precies zit... zal dan ook maar een uitdraai van dit forum maken, waar het probleem ter sprake komt. maar goed, verder weer helemaal netjes. Gelijk even naar heerjansdam gereden om hem daar te laten wassen, marco weet precies waar. perfect, brandschoon, geen borstels en toch door de wasstraat
- LUV2XLR8
- Volledig MINI minded!
Bericht
Industrieweg 18
2995 BE HEERJANSDAM
tel: 078-6772344
Wel duur, maar zonder borstels...
@ Sepp; THNX voor de tip (wederom). Zal morgen maar ff een mail sturen naar Theo Kuijpers van Breeman, die is kwaliteitscontroleur en tegenwoordig mijn contactpersoon.
Texaco Heerjansdamèrcé schreef:Gelijk even naar heerjansdam gereden om hem daar te laten wassen, marco weet precies waar. perfect, brandschoon, geen borstels en toch door de wasstraat
Industrieweg 18
2995 BE HEERJANSDAM
tel: 078-6772344
Wel duur, maar zonder borstels...
@ Sepp; THNX voor de tip (wederom). Zal morgen maar ff een mail sturen naar Theo Kuijpers van Breeman, die is kwaliteitscontroleur en tegenwoordig mijn contactpersoon.
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
- marss
- Volledig MINI minded!
Bericht
marss
Was voor dit gepiep niet al een topic? Ik geloof dat ik daar laatst een post las, hoe dit te verhelpen is. Nu ff geen tijd en zin om op te zoeken, maar ik geloof dat er iets op het forum staat.èrcé schreef:zo, mini weer terug, nieuwe remblokken en ze hebben m'n piep niet op kunnen lossen, maar binnenkort willen ze hem nog een keer twee dagen hebben, dan plakken ze alles af en gaan ze kijken waar het probleem precies zit... zal dan ook maar een uitdraai van dit forum maken, waar het probleem ter sprake komt. maar goed, verder weer helemaal netjes. Gelijk even naar heerjansdam gereden om hem daar te laten wassen, marco weet precies waar. perfect, brandschoon, geen borstels en toch door de wasstraat
marss
- marss
- Volledig MINI minded!
Bericht
Damn, toch aan het zoeken geslagen (kan het niet laten) en heb gevonden wat ik bedoelde. Wellicht kun je er iets mee. Om de originele te vinden van de onderstaande quotes, zoek op auteur met auteur "Andrek". Succes!!
marss
Andrek schreef:Volgend bericht ook net op andere plek in een forum gezet maar hier nogmaals:
Had ook een fluittoon bij snelheden tussen de 140 en 160 km/h. (Cooper S maart 2007)
Auto naar de dealer gedaan en deze heeft het opgelost door een stripje bij onder het bovenste voorruit rubber te plaatsen.
(Daar zie je overigens niets van)
Volgens hun een vaker voorkomend probleem en het is opgelost.
Perfect!
AA-16V schreef:Mijn broer had hetzelfde probleem na de restauratie van zijn BMW E30 M3.
Toen hebben we de rubberen dichting van de voorruit overplakt met tape om te zoeken waar het probleem lag. Bij het overplakken van de bovenkant van de voorruit was het probleem weg. Dus daar ergens was 'dichtingsmasse' te weinig.
Met kleinere stukken van de ruit dan te overplakken hebben we de probleemplaats gevonden. Daar hebben we extra dichtingsmassa onder de rubber gespoten en het probleem was opgelost.
Dus je hoeft niet een nieuwe voorruit te laten steken, gewoon met tape de probleemplaats zoeken...
Succes,
Gerrit
marss
- florisvandam
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
kom vanochtend bij de dealer vandaan, heb ook die iritante fluitoon als je harder dan 140 rijdt.
De dealer zegt dat hij er helemaal niks aan kan doen en dat ik er maar mee moet leven.
Als andere dealers wel met een oplossing komen hoor ik dat uiteraard graag van jullie.
gr.
floris
De dealer zegt dat hij er helemaal niks aan kan doen en dat ik er maar mee moet leven.
Als andere dealers wel met een oplossing komen hoor ik dat uiteraard graag van jullie.
gr.
floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
- Let's MINI
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Bericht
Ik heb het ook gehad ( heel irri ).. En bij mij was het zo opgelost.. Heeft met het raamrubber te maken, volgens mij.. Rustig 1 á 2 van de 10 nieuwe MINI's die hier worden afgeleverd, komen er na enkele maanden mee terug.. Dus dat moet echt wel op te lossen zijn..
- florisvandam
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik hou me graag aanbevolen voor een oplossing Linda
gr.
floris

gr.
floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Onze sponsors