Astro Black Cooper S Clubman

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
ArjandeV
Enthousiast
Enthousiast

20 sep 2008, 10:29

Dat niet alleen olaf, maar wat dacht je van afschrijving? Als jij 60.000 km per jaar doet kan je die auto naar 2 jaar wel weer weg doen.. I

k moet zeggen dat ik de 118 eigenlijk best ruim vind vergeleken met een clubman en ik ben eigenlijk blij dat ik weer terug ga naar een 5 deurs uitvoering.. is toch handig als je vaak met z'n 4en op stap gaat..

Pomp jij er trouwens ook behoorlijk wat benzine doorheen trouwens! Ik kan straks lekker op een volle tank 2 keer naar amsterdam rijden volgens mij, dus dat is wel lekker!
R53 :D
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 sep 2008, 10:34

ja klopt inderdaad! daarom ben ik ook gestopt met modden... steek er een hoop geld in, maar over 1.5 a 2 jaar gaat de clubman de deur weer uit! Nou moet ik zegge dat de afschrijving op mijn vorige mini nog wel mee viel, maar rijd met deze ook wel een stuk meer!!

ik vind de 1 serie ook erg mooi!, had alleen voor de 3 deurs gekozen, er zit bij mij toh bijna nooit iemand achterin!

ik heb het nog niet uitgerekend, maar zal het is even na rekenen wat er al doorheen gegaan is aan euro 98!! (wordt ik niet vrolijk van denk ik)

maar al met al! goede keuze hoor die 1 serie diesel! krijg ze vaak mee als vervangend vervoer!! rijd echt super!!
ArjandeV
Enthousiast
Enthousiast

13 jan 2011, 12:22

Zo ff terug want ik heb jullie expertise even nodig, even een stukje van mijn post op een ander forum:
Heren,

Even een vraagje, in ons bedrijf hebben we sinds juli 2008 een Mini Cooper S Clubman in de lease van Strix leaseservice.... Nu is op het moment de koppeling, waterpomp, vliegwiel en kettingspanner stuk. Maar om het even duidelijk te maken, alle mankementen tot nu toe:

Juli 2008 Mini geleased
Na 3400km: Brandstofpomp vervangen
Na 38000km: Koppelingvervangen
Na 46000km: Motorsteunen vervangen (motorlampje ging branden etc..), ook ketting vervangen, want motor lag niet helemaal meer recht ofzo
Na 78000km: Verwarming wordt niet meer warm (iets met waterpomp ofzo?), koppeling slipt (versleten koppeling), vliegwiel stuk en kettingspanner stuk

Het probleem wil nu dat Strix zegt dat wij de koppeling en vliegwiel moeten betalen omdat deze is misbruikt door met bijvoorbeeld de voet op de koppeling te rijden. Je zou dan zeggen, dat is logisch, na 38.000km was hij ook al vervangen en nu naar 80 weer.. maar sindsdien hebben er al weer 3 verschillende hoofdbestuurders op gereden:

Juli 2008 - Oktober 2008: Arjan
Oktober 2008 - Juli 2009: Verkoper
Juli 2009 - Maart 2010: 2 verkopers afwisselend en hij heeft nog 3 maanden stil gestaan
Maar 2010 - Heden: Erik (mijn collega)

Daarnaast kan ik me ook niet voorstellen dat een motorsteun die krom is geen invloed kan hebben op bijvoorbeeld de bak? Het zit toch allemaal aan elkaar? En dat zo'n kettingspanner stuk gaat komt toch ook niet uit de lucht vallen lijkt me?

Strix heeft nu een "expert" van Deka ingehuurd om het te onderzoeken en die kwam dus met bovenstaande conclusie..

Wat denken jullie?
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jan 2011, 12:47

Goh, volgens mij heeft Minicat precies hetzelfde probleem..... ook met de koppeling die vroeg stuk ging en ook dat het aan de bestuurder zou liggen volgens de Dekra(?)..... Wat zou hier aan de hand zijn?

Succes ermee! :wink:
ArjandeV
Enthousiast
Enthousiast

13 jan 2011, 13:26

Wel grappig, want zijn waterpomp was ook tegelijk stuk met de koppeling.. zelfde hier.. belachelijk gewoon...
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 jan 2011, 01:02

dat kan bijna geen toeval zijn lijkt me.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 jan 2011, 09:29

Als je dit topic leest op DF kunnen jullie allebei de lol nog op :S
En ja ik weet dat je het topic zelf gestart bent ;)

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =8&t=21288

Terug naar “Show your ride”