Jennifer's Cooper....

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
JennyStyle
4 op een rij!
4 op een rij!

Revisie versnellings bak R50

17 jul 2011, 14:39

Heb de mini gisteren weer op gehaald in Maastricht... bak schakelt weer perfect. (mischien kan Mclain een korte omschrijving geven wat voor modificatie hij aanbrengt ten opzichte van origineel) de rit terug ging uitstekend ondanks lagere compressie geen enkel probleem gehad geduurende de 2:30 uur durende reis, ook een beetje genoten van Valkenburg (NB) heb inmiddels al diverse opties voor een nieuwe kop zie http://www.vdg-autoparts.nl voor meer mini parts.

na de vakantie volgend probleem aanpakken. en dan weer genieten van de mini....:) nogmaals thanx Mclain.
wie het kleine niet eert.....
........is een verwend nest!!
JennyStyle
4 op een rij!
4 op een rij!

cilinderkop R50

17 jul 2011, 14:53

bedankt voor de uitleg na de vakantie zullen we weer contact hebben over de kop ik zal je wel bellen van de week om te kijken wanneer we het kunnen oppakken, volgens VDG-autoparts zijn de cilinderkopen van onderstaande motoren het zelfde:

One 1.6i 66kw 90pk Motorcode: W10B16A-90
Cooper 1.6i 85kw 116pk Motorcode: W10B16A-115
Cooper S 1.6i 120kw 163pk Motorcode: W10B16A-163
Mclain
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

18 jul 2011, 23:18

Ik heb net even de fotos naar de eigenaar gestuurd..
En ik heb er een aantal op mijn Hyves gezet zodat ik ze hier ook even kan laten zien.

Motor gefixeerd en wieletjes eraf gehaald:
Afbeelding

Nadat je alles ongeveer eraf hebt gehaald, trek je het subframe eronderuit, trek je nog een startmotor weg en voila bak valt er ongeveer onderuit.. Na wat zwoegen, zweten en vloeken :P
Afbeelding

Eenmaal bak eruit heb ik hem uit elkaar getrokken, en eens van binnen gekeken.. Er waren enkele lagers slecht aan het worden. Dus alles in de wasmachine en daarna netjes gesorteerd in een bakje
Afbeelding

Meteen even het huis spuiten na de chemische reiniging
Afbeelding

Het Diff heeft standaard een plastice kooi.. God knows why?
Je kunt ook de strepen op de kegels zien van het lager wat er origineel in zit.. Tekenen van slijtage. Ernaast het nieuwe lager met stalen kooi
Afbeelding

Normaal is er een as beschadigd waar ik dan een reparatieset voor heb waardoor die weer helemaal op en top is zonder de hele as te vervangen. Scheelt een hoop geld, want zo een as is echt keiduur..

Nieuwe lagers in het huis, want dat zijn de jongens die kapot lopen.
Afbeelding

De ingewanden
Afbeelding

Daarna alles weer erin steken en dan nog even een foto voordat die in elkaar gaat.
Afbeelding

Zo staat die weer in elkaar met een nieuw druklager van het koppelingsset
Afbeelding

En hier nog het nieuwe set
Afbeelding

Daarna alles weer inbouwen omgekeerde volgorde en rijden maar..

De rest is redelijk bekend.
Wat ik ook nog had verteld aan Freddy is dat ik de bak bijna nog eens eruit had gehaald vanwege een geluid. Een hoge fluittoon die mee ging op de snelheid. Auto weer op de brug, niks kunnen vinden.. Weer rijden.. Soms weer dat geluid erin..
Koud en warm, hetzelfde, maar bij het sturen was het weg.
Nog maar eens een proefrit met zijn 2tjes. En maar luisteren, maar konden het niet horen. Opeens voor 1 seconde het geluid en weer weg.. Net toen ik over een stukje nieuw asfalt reed. Van dat strak dicht asfalt.
Even later kwam er weer een stukje, en weer het geluid.. Op heel strak asfalt is er dus een fluittoon hoorbaar van de banden. Als het nat is, was het minder.. helemaal de kop gek gemaakt om dat te vinden. Maar uitiendelijk toch gevonden. Ben blij dat ze weer lekker kunnen tuffen in de Mini, en zie graag het vervolg van de compressie meeting bij de dealer en wat hij ervan zegt.
Laatst gewijzigd door Mclain op 18 jul 2011, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
if it doesn't break, your not driving it hard enough.
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jul 2011, 23:21

Wow

Mooi verslag van n hele operatie!!

Netjes hoor!!
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jul 2011, 07:08

alles cilinders zijn idd het zelfde heb ik ook al een gevraagd...... :lol: zelfs de jcw motoren afgezien van die van tycho bijvoorbeeld zijn gewoon standaard enkeld hier een jcw kit op gezet.
burn rubber not your soul

Afbeelding
JennyStyle
4 op een rij!
4 op een rij!

19 jul 2011, 20:37

top man... wat ik niet begrijp is dat er niet af fabriek zo een stalen lagerkooi in zit :s het geluid kan trouwens ook een wiellager zijn ik zal ze eens nakijken.

ps je 8) bril is onderweg...
ralfish
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

20 jul 2011, 21:16

Over welk bedrag praten we hierboven ? :oops: aangezien ik ook een probleem heb met schakelen.

Zwaar schakelen en af en toe metaal op metaal geluid bij het afremmen op de motor. :shock:

alvast bedankt :-))
Mclain
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

20 jul 2011, 23:34

Thanx voor de bril. Geld komt eraan, krijg vrijdag pas mijn pinpas weer terug. Dus het komt eraan, alleen niet zo snel.
JennyStyle
4 op een rij!
4 op een rij!

21 jul 2011, 00:50

Ff pm naar mclain kan je alles over vertellen en is ook in de buurt
Laatst gewijzigd door JennyStyle op 21 jul 2011, 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.
JennyStyle
4 op een rij!
4 op een rij!

21 jul 2011, 00:53

[quote="ralfish"]Over welk bedrag praten we hierboven ? :oops: aangezien ik ook een probleem heb met schakelen.

Zwaar schakelen en af en toe metaal op metaal geluid bij het afremmen op de motor. :shock:

alvast bedankt :-))[/quote

Ff pm naar mclain kan je er alles over vertellen is ook in de buurt.
JennyStyle
4 op een rij!
4 op een rij!

Vervangen kop na compressie verlies cilinders R50

12 dec 2011, 22:04

Nou was ff weer een tijd geleden maar inmiddels 3 weken geleden is de kop vervangen door McClain, een gereviseerde kop gehaald bij VDG autoparts in Heemstede 125,- samen met de mini naar Tilburg gereden alwaar McClain hem overnam om de kop te vervangen wederom erg tevreden over zijn kennis en kundigheid meteen nodige zaken vervangen .
Auto rijd weer super 8) reageerde als een raket en gaat als en speer. Heb dit mAal geen foto reportage.
Geen storing meer gehad :lol: nu allen nog kabel slijtindicator achter remmen vervangen.
Mclain
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

14 dec 2011, 00:53

Ik moet even kijken. Ik heb ergens geloof ik nog wat fotos. Die zal ik je dan hopelijk dit weekend doorsturen.

Beetje jammer. De dag dat ik de auto terug bracht, kwam mijn flasher binnen. Dan had ik hem nog even kunnen uitlezen en de software kunnen vergelijken om zo wat meer inzicht te krijgen in de mappen.

Zodra ik tijd heb, ga ik je die fotos sturen.

gr
Michel

Terug naar “Show your ride”