Squeek's Cooper S R53 - BBS velgen en nieuwe remmerij, P.4

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

01 jun 2012, 22:01

Als stage VI de nieuwe CatCam zou moeten hebben (461), zou ie theoretisch ook meer PK's moeten hebben omdat ie over de hele linie sterker is dan welke CatCam ooit getest

De 469 is nl bij uitstek een race-nokkenas. De 461 (die Beek gebruikt in stage V) is een "vriendelijkere" as, loopt mooier stationair, voelt veel gelijkmatiger. De 469 is een as die stationair onrustig loopt en veel "dikkere" nokken heeft en daarbij de klep ook veel langer geopend houdt. Er is in Engeland getest met een 4-tal CatCams nokkenassen waarbij de 469 een pak meer vermogen gaf onder gelijke omstandigheden dan de overig geteste assen
Laatst gewijzigd door Anonymous op 01 jun 2012, 22:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Koenv
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Wateringen
Berichten: 1775
Lid geworden op: 27 apr 2011, 22:07

01 jun 2012, 22:04

De blauwe heeft ook nog een gevlakte kop, misschien daardoor wat meer vermogen?
R53 MCS HB / Pepper White
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

01 jun 2012, 22:07

Even wat meer info aan die post toegevoegd

Een gevlakte kop kan zorgen voor een hoger vermogen omdat de compressieratio wat hoger wordt
Koenv
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Wateringen
Berichten: 1775
Lid geworden op: 27 apr 2011, 22:07

01 jun 2012, 22:12

Daveke schreef:Als stage VI de nieuwe CatCam zou moeten hebben (469), zou ie theoretisch ook meer PK's moeten hebben omdat ie over de hele linie sterker is dan welke CatCam ooit getest

De 469 is nl bij uitstek een race-nokkenas. De 461 (die Beek gebruikt in stage V) is een "vriendelijkere" as, loopt mooier stationair, voelt veel gelijkmatiger. De 469 is een as die stationair onrustig loopt en veel "dikkere" nokken heeft en daarbij de klep ook veel langer geopend houdt. Er is in Engeland getest met een 4-tal CatCams nokkenassen waarbij de 469 een pak meer vermogen gaf onder gelijke omstandigheden dan de overig geteste assen
Even een cijfer aangepast volgens mij :mrgreen:
R53 MCS HB / Pepper White
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

01 jun 2012, 22:14

Nee, die tweede alinea :)
Blue Chaser
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gemeente \'\'Wolluk\'\'
Berichten: 6219
Lid geworden op: 13 apr 2008, 01:59

02 jun 2012, 00:51

Grilletje staat hem trouwens top zeg 8) 8)
Squeek
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 323
Lid geworden op: 14 mei 2010, 20:14

02 jun 2012, 14:41

Tnx, denk trouwens wel dat ik een setje nieuwe bougie kabels moet halen want hij even bokt/ploft rond de 3000 toeren. Dat was ook de telefonische diagnose van Ghisbert...
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

02 jun 2012, 15:44

Ik heb nog niet vaak gezien dat die dingen stuk gingen...

Wissel eens met een forumlid, dan weet je of het je kabels zijn
Squeek
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 323
Lid geworden op: 14 mei 2010, 20:14

07 jul 2012, 10:11

Weet niet of ze stuk waren maar probleem (inhouden bij gasgeven 2.000-3.0000 toeren) is nu wel opgelost :mrgreen:
Ik moet er wel bij melden dat er ook twee contactpunten vd bobine wat roestig waren ;)

Anyhow, op aanraden van Beek gisteren toch nog even deze nieuwe Magnecor bougiekabels gemonteerd.
Afbeelding
Squeek
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 323
Lid geworden op: 14 mei 2010, 20:14

07 apr 2013, 11:46

Met het mooie weer in aantocht over op zomermodus.
Dus even een update. Nu nog voorzichtig inremmen :mrgreen:

Nieuwe velgen: BBS CS BS 17"

Nieuwe remmen rondom:
- Schijven Tarox F2000
- Blokken Ferodo DS2500
- Remolie Motul RBF 660

Afbeelding

De remmen zijn super netjes gemonteerd dankzij Yankee
Echt een aanrader wmb.

Terug naar “Show your ride”