De MINI Cabrio van hi_sven - Nieuwe velgen

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
hi_sven
One wheel wonder
One wheel wonder

De MINI Cabrio van hi_sven - Nieuwe velgen

09 mei 2013, 14:48

Nadat ik een tijdje alleen maar heb meegekeken hier op het forum is het tijd voor een update!
Het betere weer komt er weer aan en de meetings ook dus tijd voor een upgrade aan de MINI :P

Vorige zomer heb ik een MINI Cabrio gekocht en mijzelf voorgesteld hier op het forum.. Nu ik mijzelf een paar maanden aan het verdiepen ben in detailen (poetsen) en ik de banden is van een dressing heb voorzien viel mij in maart op dat er winterbanden onder zitten! En heb ik dus een heel jaar op winterbanden gereden. Vindt het een beetje appart dat de dealer midden in de zomer een auto aflevert op winterbanden :) Afijn, we zijn nu bijna een jaar verder en de voorbanden zijn dus versleten tot aan het indicatie streepje, die waren nogal kaal zegmaar. De achterbanden zijn nog wel goed. De velgen stonden me al een tijdje niet aan ivm de vele stoeprandjes van de vorige eigenaar dus besloten om nieuwe velgen te kopen met daar omheen zomerbanden. Dan kan ik iedere zomer/winter zelf mijn banden wissel doen. Bespaart op lange termijn weer wat centen en ik rij weer op mooie velgen :P De keuze is gevallen op de GP 2013 velgen die hier waarschijnlijk wel bekend zijn. De banden zijn Continental Sport Contact 5, rijden heerlijk en plakken lekker aan de weg dus kan ik zeker aanbevelen ;-)

Zoals hier boven verteld ben ik bezig met detailen en heb ook op het CarClean Forum een topic over het vervangen van de velgen met een heel stappen plan maar wil jullie deze upgrade niet onthouden. :P

De oude velgen:
Afbeelding

De remklauwen ook voorzien van een kleurtje (dit is na 1 laag, in totaal heb ik 3 lagen aangebracht zodat het overal dekkend was):
Afbeelding

De velgen heb ik eerst schoon gemaakt met Eraser en vervolgens behandeld met DLUX (een glass coat die 6 tot 12 maanden moet mee gaan) dat is genoeg voor een heel seizoen en zo blijven de velgen mooi vuil/water afstotend. De banden heb ik in 2 laagjes Poorboys Bold N Bright gezet. En zo ziet het geheel er dan uit:
Afbeelding
En zo ziet de MINI er nu in zijn geheel uit:
Afbeelding
BE MINI!
CooperSCabrio
Enthousiast
Enthousiast

09 mei 2013, 14:51

Hoi,

erg mooie cabrio, en die wielen vindt ik helemaal top !!!!!

Groet Marcel.
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mei 2013, 14:58

Volgens bij ben je de eerste hier die de wielen van een nieuwe GP op z'n MINI zet en ik vind het er goed uitzien! De rode remklauwtjes zijn ook een leuke toevoeging als van die open wielen hebt trouwens :wink:

Veel rijplezier en geniet van het Cabrio seizoen :zon
quang
4 op een rij!
4 op een rij!

09 mei 2013, 15:38

vetjes hoor !!!
marcelclemens
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

09 mei 2013, 22:56

Echt heel vet die GP2 velgen!
nikkwaus
Mod virus alert!
Mod virus alert!

09 mei 2013, 23:02

Ziet er echt mooi uit al zo ik hem wel ietsje lager leggen.
Afbeelding
hi_sven
One wheel wonder
One wheel wonder

10 mei 2013, 10:28

Dank voor de complimenten allemaal, ben er zelf ook heel erg blij mee! :D
BE MINI!
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mei 2013, 10:38

Mooie combi zeg die velgen met de Mini ziet er gelikt uit :icon_top: Die bandjes heb ik ook op me nieuwe velgen laten zetten, en ook ik ben zeer tevreden over de banden
hi_sven
One wheel wonder
One wheel wonder

10 mei 2013, 10:45

@boris_brznjef: De velgen staat nu in de DLUX, dat maakt ze vuil en water afstotend. Ik was de auto iedere week en heb een speciale wool mitt voor de velgen zodat ik ze zonder krassen schoon kan maken met water en autoshampoo. Bij regelmatig wassen en geen stoepranden raken zie ik geen problemen.

@Casper: Kost een paar centen maar dan heb je ook wat :D
BE MINI!
hi_sven
One wheel wonder
One wheel wonder

10 mei 2013, 10:55

@boris_brznjef: Zie dat ik nog een vraag niet had beantwoord: Het interieur is half leder met rode stof. Heb er niet echt een goede foto van, maar deze kon ik nog ergens vinden:

Afbeelding[/img]
Niet heel spannend dus ;-)
BE MINI!
hi_sven
One wheel wonder
One wheel wonder

10 mei 2013, 19:26

Ik zelf vindt de Highgate ook een erg mooie uitvoering. Hoewel ik me dat voorlopig niet kan veroorloven :P

Afbeelding
BE MINI!
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

10 mei 2013, 22:02

Heel dikke Cabbie!

Terug naar “Show your ride”