Cooper RS

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
pierre_nmc
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Cooper RS

02 jul 2014, 21:42

Hallo allemaal,

Hierbij een paar foto's van onze Cooper (R)S.

De auto is in Zwitserland opgebouwd, en heeft daar 3 seizoenen achter elkaar, van 2003 t/m 2005 de Mini Race Challenge (klasse 4: open/race) gewonnen. Niet door mij helaas, ik reed toen nog rondjes op het circuit in een oude Polo G40.

Ik heb de auto in 2009 overgenomen van de eerste eigenaar die er dus zeer succesvol mee is geweest, met het idee om m'n racelicentie te halen en zelf af en toe wat "bergrennen" en clubraces te rijden. Dat is er helaas niet van gekomen, want kort daarna zijn we weer terug verhuisd van CH naar NL.

Ik heb de afgelopen tijd langzaam naar het idee toegewerkt dat we nu serieus een nieuwe eigenaar moeten zoeken voor de auto. M'n vrouw is helaas nooit over de de schok gekomen van het moment dat ze voor het eerst de achterbak probeerde open te maken, en ik moest uitleggen dat de motor voor het slot verwijderd was vanwege gewichtsbesparing - maar dat ze simpelweg binnen aan het koordje kon trekken om de klep open te maken :)

Ik zal de technische details in een andere post zetten, en nog wat meer foto's en filmpjes bij elkaar zoeken.

Complimenten voor de site - het kost altijd enige moeite om aan sommige mensen uit te leggen dat onze Mini een echte liefhebbers auto is, maar dat hoef ik hier niet uit te leggen denk ik :)

Hmm, de foto plaatsen ging even niet goed - hierbij alsnog:

Afbeelding
R53, 2003, 242pk, JCW-Performance pakket, watergekoelde intercooler, aangepaste overbrenging, race-koppeling, Brembo schijven en blokken, Bilstein B16, versterkte stabilisatoren en lagering, Sparco Corsa kuipen, Momo stuur - raceauto voor de openbare weg :)
pierre_nmc
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Re: Cooper RS

02 jul 2014, 21:58

Dank je wel! Jazeker, ik heb nog flink wat foto's van die tijd, en ook de seizoensuitslagen heb ik nog. Deze vind ik zelf een van de mooiere:

Afbeelding
R53, 2003, 242pk, JCW-Performance pakket, watergekoelde intercooler, aangepaste overbrenging, race-koppeling, Brembo schijven en blokken, Bilstein B16, versterkte stabilisatoren en lagering, Sparco Corsa kuipen, Momo stuur - raceauto voor de openbare weg :)
Bjornjacobs
Mod virus alert!
Mod virus alert!

02 jul 2014, 22:17

Heeft deze ook niet een tijd op marktplaats gestaan?
Ik kan me vergissen, maar daar heeft ook een tijd zo'n racer te koop gestaan.
Mini cooper R50 2005
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 jul 2014, 22:18

Hoi stoere bak en welkom hier, staat/stond deze niet al heel lang te koop op E-bay? volgens mij ben ik deze foto vaker tegen gekomen. Heb je ook foto's van de binnenkant?
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
pierre_nmc
Nieuw Lid
Nieuw Lid

02 jul 2014, 22:39

Ja klopt hij staat al een tijd lang "te koop", maar dat was meer om m'n vrouw tevreden te houden ahem. De aloude truc van een advertentie bij een makelaar die niemand lijkt te bezoeken, voor een prijs die niemand ervoor gaat betalen, etc. "is 'ie nog niet verkocht?" "Nee schat ik snap er ook niets van" :)

We zijn hier in huis 3 tegen 1, m'n zoontjes willen graag dat ik 'm hou tot ze 18 zijn. Ik heb ze uitgelegd dat 13 jaar wachten wel erg lang is..

Ik heb 'm zelf niet op marktplaats of ebay gehad, maar misschien heeft die makelaar daar naar gelinked. Ik zal morgen nog wat foto's van binnen plaatsen. Ik heb ergens ook nog een leuke video van een ritje in Duitsland achter een Carerra 4S, maar dat wordt even zoeken.
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 jul 2014, 23:18

Welkom, nice ride
Foto's en Filmpjes altijd welkom
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

02 jul 2014, 23:25

Daar zal een best geluid in zitten... :)
misschien leuk hier mee te rijden... viewtopic.php?f=116&t=34287
Bjornjacobs
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 jul 2014, 08:20

Lars Temmink schreef:Gaaf ding! Motorisch verder nog modificaties?
Ben inderdaad benieuwd naar het geluid :d
Onder de foto staat mini ..... 242pk. Ik denk het haast van wel haha
Mini cooper R50 2005

Terug naar “Show your ride”