PointBlank's R53 met nieuwe schoenen

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
PointBlank
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

PointBlank's R53 met nieuwe schoenen

25 sep 2014, 21:18

Na 4 jaar in een Peugeot 206 te hebben gereden, rij ik nu al een aantal maanden een MINI Cooper S uit 2004. Eerste instantie zat in de planning om niks aan de auto te veranderen, alleen begint het nu toch wel een beetje te kriebelen. Dus hierbij mijn SYR topic :P

Mijn Peugeot 206 waar ik jaren met plezier in heb gereden;

Afbeelding

Afbeelding

En dan nu foto's van de MINI

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na een paar weken heb ik gelijk de motorsteun en distributiekettingspanner vervangen;

Afbeelding

Aantal weken terug een set velgen gekocht en nieuwe banden eromheen laten leggen, alleen liep de boel aan bij drempels waardoor ik alles weer te koop moest zetten.
Stond op zich wel gaaf, dus hierbij een paar foto's. Ze staan nog te koop dus als er intresse is hoor ik het wel.

Afbeelding

Nog onderweg:
- M7 veerpootbrug
- MSD Bobine

Wat er nu aan gebeurd is:
- NGK bougiekabels
- Krumm bypassvalve
Laatst gewijzigd door PointBlank op 19 jun 2015, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Fun ride: MX-5 1.6 NA 1990
Daily ride: Mini Cooper S Chilli 2004
PointBlank
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Re: PointBlank's R53 - M7 veerpootbrug

01 okt 2014, 13:49

Gisteren eidelijk de veerpootbrug van M7 binnen gekregen en gelijk maar gemonteerd :D

Afbeelding
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: PointBlank's R53

01 okt 2014, 15:05

mooi wangentje! helemaal mijn kleur, geniet ervan!!
PointBlank
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

30 okt 2014, 09:45

@Koosie, dankje

De MINI lag van de week aardig uit elkaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sinds gisteren zit er een nieuwe koppeling en vliegwiel in de MINI. Wat rijd dat lekker zeg. Reageert een stuk directer en ook minder trillingen door de auto heen. Door een foutje van de garage ook een paar nieuwe wiellagers :rijden
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 okt 2014, 09:52

Nieuwe wiellagers zijn nooit verkeerd!

Welke maat banden heb je eigenlijk op de velgen liggen? Want die zijn denk ik veel te groot joh. Als je een plattere band neemt, moet dat makkelijk passen!

Je hebt trouwens niet de distributie vervangen, maar de multi-riem ;)
De distributie is een ketting :)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

30 okt 2014, 17:41

Welkom!

Ook ik heb dezelfde kleur! Ben er nog steeds trots op. Mijn auto is net door de APK. Moet alleen nog op de juiste koplamp wachten. En dan word hij afgemeld!

Succes met de mods!
Afbeelding
PointBlank
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

30 okt 2014, 19:05

BMX schreef:Nieuwe wiellagers zijn nooit verkeerd!

Welke maat banden heb je eigenlijk op de velgen liggen? Want die zijn denk ik veel te groot joh. Als je een plattere band neemt, moet dat makkelijk passen!

Nee idd. De monteur begon zijn verhaal eerst met "was dat even schrikken! ". Ik dacht nou komt het.... Maar gelukkig een fout van hun waardoor ik nu nieuwe lagers heb Afbeelding

Je bedoelt de banden op de ASA velgen? Ja klopt zijn een maatje te groot. Kan ze helaas ook niet meer ruilen voor een andere set. Ben van plan om de banden eraf te halen en de velgen los te verkopen. Dis mocht je intresse hebben... Afbeelding
Jer84 schreef:Welkom!

Ook ik heb dezelfde kleur! Ben er nog steeds trots op. Mijn auto is net door de APK. Moet alleen nog op de juiste koplamp wachten. En dan word hij afgemeld!

Succes met de mods!
Dank. Altijd weer lekker zo een jaar APK. Mods zullen nog even worden geparkeerd. Was een fikse rekening van de vliegwiel, koppeling en multiriem.
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

30 okt 2014, 19:21

PointBlank schreef:
BMX schreef:Nieuwe wiellagers zijn nooit verkeerd!

Nee idd. De monteur begon zijn verhaal eerst met "was dat even schrikken! ". Ik dacht nou komt het.... Maar gelukkig een fout van hun waardoor ik nu nieuwe lagers heb Afbeelding

Je bedoelt de banden op de ASA velgen? Ja klopt zijn een maatje te groot. Kan ze helaas ook niet meer ruilen voor een andere set. Ben van plan om de banden eraf te halen en de velgen los te verkopen. Dis mocht je intresse hebben... Afbeelding
Jer84 schreef:Welkom!

Succes met de mods!
Dank. Altijd weer lekker zo een jaar APK. Mods zullen nog even worden geparkeerd. Was een fikse rekening van de vliegwiel, koppeling en multiriem.
Gelukkig is bij mijn Mini de versnellingsbak en koelvloeistof reservoir door BMW onder coulance vervangen!
Beste rekening was dat. De ketting enz. is bij mij in 2012 nog vervangen.
Dus dat scheelt! Mijn wiellagers voor, gasklephuis en lambdasonde zijn ook vervangen deze week. Nu rijd hij weer keurig netjes en niet onrustig. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
De eerstvolgende mods zijn onderweg! Zwart tapijt van Dave en nieuwe zwarte grille komen morgen binnen. Hierna volgen de inbouw cruise control + vervangen stuur. Na de winter velgen herstellen + in de kleur zwart van de het dak en spiegels spuiten. Ook gelijk de koplampringen opnieuw meespuiten.
En hierna komt de Aero bumperset eronder!

Dus mooi vooruitzicht!
Afbeelding
PointBlank
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

30 okt 2014, 20:21

Jer84 schreef:
Gelukkig is bij mijn Mini de versnellingsbak en koelvloeistof reservoir door BMW onder coulance vervangen!
Dus dat scheelt! Mijn wiellagers voor, gasklephuis en lambdasonde zijn ook vervangen deze week. Nu rijd hij weer keurig netjes en niet onrustig. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
De eerstvolgende mods zijn onderweg! Zwart tapijt van Dave en nieuwe zwarte grille komen morgen binnen. Hierna volgen de inbouw cruise control + vervangen stuur. Na de winter velgen herstellen + in de kleur zwart van de het dak en spiegels spuiten. Ook gelijk de koplampringen opnieuw meespuiten.

Dus mooi vooruitzicht!

Ik begrijp dat hij, voordat de gasklephuis en lambdasonde waren vervangen, onrustig reed? Wat versta je onder onrustig?

Ik las in je topic inderdaad dat je een zwart tapijt erin gaat zetten. Lijkt me nogal een klus zeg. Cruise control is ook zeker een goeie aanwinst. Ik zou niet meer zonder kunnen :lol:
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

30 okt 2014, 20:51

PointBlank schreef:
Jer84 schreef:

Dus mooi vooruitzicht!

Ik begrijp dat hij, voordat de gasklephuis en lambdasonde waren vervangen, onrustig reed? Wat versta je onder onrustig?

Ik las in je topic inderdaad dat je een zwart tapijt erin gaat zetten. Lijkt me nogal een klus zeg. Cruise control is ook zeker een goeie aanwinst. Ik zou niet meer zonder kunnen :lol:
Het was meer dat hij onrustig was stationair. Waardoor de CO waarde ook te hoog was. Tijden het rijden was het geen probleem. Bij stationair hoorde je het ook aan mijn uitlaat.
Nu loopt hij stationair stabiel. En zijn de waardes ook goed.

Tapijt zit er zo in. En cruise control inbouwen is ook zelf te doen. Gelijk ook bekabeling voor subwoofer aanleggen naar achteren en boxen achter vervangen.
Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

31 okt 2014, 01:50

PointBlank schreef:
Jer84 schreef:

Dus mooi vooruitzicht!

Mocht je in jouw geval als ie toevallig ook onrrustig rijdt nog een gasklep en lambdasondes zoeken, ik heb beiden liggen en kan je voor 70 euro ex verzenden helpen aan 2 sondes en de gasklep ;)
PointBlank
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

19 jun 2015, 22:12

Na een lange tijd toch maar weer eens een update. De MINI heeft in de tussentijd een setje nieuwe schoenen gekregen. Heb een set nieuwe R98 velgen kunnen bemachtigen en wat een verschil met de orginele worst velgen zeg :D

Afbeelding
Pboy_007
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

Re: PointBlank's R53 met nieuwe schoenen

19 jun 2015, 23:20

Staat hem goed hoor.
My Thunder Grey!
Afbeelding