R53, '03 EVO1 en kapotte kettingspanner??

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: R53, '03 Bezoek aan dokter Spenki!

08 feb 2015, 20:50

Thx! Ik was te druk met verhuizen en heel veel werken, d'r komt nu weer schot in! :)
DionHPT
Enthousiast
Enthousiast

R53, '03 Bezoek aan dokter Spenki!

08 feb 2015, 23:34

Nice! Snel afmaken Afbeelding

Afgelopen week nog wat goodies binnen gekregen!

Automatische dimmende binnenspiegel:
Afbeelding

En een Boost radio uit een facelift model... Zodat mijn Aux eindelijk gaat werken en ik fijn mp3tjes kan draaien met een originele look Afbeelding
Afbeelding

Overigens komen waarschijnlijk mijn aandrijfreacties uit de draagarmrubbers die waren niet super maar na een proefrit van Roy toch aangewezen als boosdoener. Dus deze komende maanden maar eens gaan vervangen door Powerflex. Het irriteert me wel enorm dus zou zo maar eens eerder kunnen zijn!
Mini Cooper S - 17% Cravenspeed Pulley - DaveF airbox - Powered by Gyeon Quartz
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 jun 2015, 14:42

DionHPT schreef:
Overigens komen waarschijnlijk mijn aandrijfreacties uit de draagarmrubbers die waren niet super maar na een proefrit van Roy toch aangewezen als boosdoener. Dus deze komende maanden maar eens gaan vervangen door Powerflex. Het irriteert me wel enorm dus zou zo maar eens eerder kunnen zijn!
de baksteun al vervangen?
DionHPT
Enthousiast
Enthousiast

09 jun 2015, 15:08

Inmiddels wel! Maakt eigenlijk geen verschil. Maar de Powerflex zit er rondom inmiddels onder en dat heeft alles opgelost! Ik zal vanavond me topic eens updaten want ik heb er inmiddels al wel weer wat aan gedaan.

- Schroefset
- Cruise control inbouw
- BC retrofit
- One ball mod
DionHPT
Enthousiast
Enthousiast

03 aug 2015, 12:38

Nou afgelopen maanden mogen genieten van de schroefset! Erg fijn rijgedrag het lijkt haast wel comfortabeler dan daarvoor! Helaas is het ongeveer overal aanlopen op drempels maar de looks zijn 10x beter dan daarvoor. Meteen ook even alle topmounts vervangen toen het toch los lag. 8)

Afgelopen week ook de strip vervangen welke er voor zorgt dat de lucht uit de luchthapper daadwerkelijk de intercooler doorgaat... dit in combinatie met toch maar eens de keuze gemaakt te hebben 102 te gaan tanken in Duitsland leverde gek genoeg enorm veel winst op. Daarnaast heb ik nogmaals zelf de software aangepast :-)) Leverde vooral onderin weer wat winst op!

Helaas afgelopen zaterdag na een tripje naar Rotterdam voor een verjaardag op het kruispunt voor mijn huis ineens een "Death Rattle" Ik had al bij volgas een 'tikje' (alleen bij geopend raam aan de rechterzijde) maar dit leek eerder op een spanrol. Ik heb al gekeken of het mijn krukaspoelie was maar deze lijkt helemaal intact.

Ik ga het gokken op de kettingspanner... Geluid lijkt heel erg op de filmpjes op YT daaromtrent. Mijn eerste vermoeden was de compressor maar hierop zit geen enkele speling. Wel hoor je hem lopen, maar dat hoor je altijd al.

Tijdens het laatste stukje richting huis rijden leek het nare geluid bij wat hogere toeren weg, vandaar mijn vermoeden. Wel is het geratel van het niveau "pijn aan de oren en in de buik".

Keep you posted!
Afbeelding
Afbeelding
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

03 aug 2015, 13:11

Rare geluidjes zijn altijd zuur en geven je idd kopzorg en buikpijn, hoop dat je het euvel snel vindt Dion.
Hij staat er super bij zo, maak eens een keer een foto van de achterkant, want op de bovenste foto lijkt het of je giga veel camber hebt bij je achterwielen, hij staat echt laag, knap dat er alles nog onder zit :lol:

Schroefset is ook 1 van mijn beste aankopen geweest en ik heb niet hetzelfde gevoel als jij, dat ik het comfort zeker niet minder geworden vindt, maar er wel een super lekker strak sturende Mini voor teruggekregen heb :rijden
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
DionHPT
Enthousiast
Enthousiast

03 aug 2015, 14:21

Ja achter heeft hij redelijk wat camber... Voor wilde ik ook plates maar dat is er nog niet van gekomen.

Ik heb wel lichte twijfel of ik niet terug moet naar origineel (of omhoog). Ik werk bij Park de Hoge Veluwe en op de heen weg heb ik wel 10 of 12 wildroosters... das niet alles :|

Ik heb dan zelf een EVO 1 setje.. die is volgens mij ook niet geënt op rijkwaliteiten jammer genoeg. :mrgreen:

Morgen komt er een nieuwe kettingspanner binnen dus fingers crossed dat dat het is. Overigens heb ik inderdaad nog meer rammels. meest irritante is die van de kap in het interieur voor het dashboard zelf... die bij de ruit :( Weet alleen niet hoe ik die los krijg.

nog wat foto's van net na het plaatsen, kun je de hoogte een beetje zien.
Afbeelding
Afbeelding
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: R53, '03 EVO1 en kapotte kettingspanner??

03 aug 2015, 23:19

die voorste kap bij de ruit krijg je niet los!
dat is allemaal 1 geheel met het hele voorfront!

hopen dat het je spanner en zooi is!!! :O
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
DionHPT
Enthousiast
Enthousiast

03 aug 2015, 23:58

Dat hoop ik ook. Compressor wil ik nog wel doen of bijvoorbeeld de ketting en geleiders. Maar als het blok eruit moet weet ik nog niet wat ik er mee doe.

Heb me auto iedere dag nodig helaas dus kan het me niet veroorloven hem te laten wegkwijnen...

Ik rij nu namelijk tijdelijk in de Smart van RA-Performance :icon_top: Maar die zuipt nog meer olie dan die Mini 98 naar binnen kloekt :evil: Daarnaast wil ik wil stiekem ook de stap maken naar een R56 diesel... dus tsjah...
marcelR53
One wheel wonder
One wheel wonder

09 sep 2015, 20:39

Goeienavond Dion,

je schreef een tijdje terug dat je de beruchte "Death Rattle" hoorde en dat je de kettingspanner ging vervangen. Heeft dit een positief effect gehad?

Gr, Marcel
DionHPT
Enthousiast
Enthousiast

24 sep 2015, 13:31

Hey Marcel,

Nou lang niet geupdated hiero.

Inmiddels is de compressor vervangen door een FL unit. Dit bleek de boosdoener, niet de tandwielen maar de lagers zelf lagen er gewoon helemaal uit. Kettingspanner doe ik aankomende week nog even vervangen voor het geval dat!

Het was op de stoep een ware strijd om het hele spul uit elkaar te bouwen. Dit mede doordat mijn auto 2 jaar lang op een occasion plein heeft gestaan... waardoor sommige dingen wat meer water hadden gezien door de brievenbus in de motorkap dan goed voor hen was.

Terug naar “Show your ride”