
R53, '03 EVO1 en kapotte kettingspanner??
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Re: R53, '03 Bezoek aan dokter Spenki!
Thx! Ik was te druk met verhuizen en heel veel werken, d'r komt nu weer schot in! 

- DionHPT
- Enthousiast
- Locatie: Zevenaar
Bericht
R53, '03 Bezoek aan dokter Spenki!
Nice! Snel afmaken 
Afgelopen week nog wat goodies binnen gekregen!
Automatische dimmende binnenspiegel:

En een Boost radio uit een facelift model... Zodat mijn Aux eindelijk gaat werken en ik fijn mp3tjes kan draaien met een originele look

Overigens komen waarschijnlijk mijn aandrijfreacties uit de draagarmrubbers die waren niet super maar na een proefrit van Roy toch aangewezen als boosdoener. Dus deze komende maanden maar eens gaan vervangen door Powerflex. Het irriteert me wel enorm dus zou zo maar eens eerder kunnen zijn!

Afgelopen week nog wat goodies binnen gekregen!
Automatische dimmende binnenspiegel:

En een Boost radio uit een facelift model... Zodat mijn Aux eindelijk gaat werken en ik fijn mp3tjes kan draaien met een originele look


Overigens komen waarschijnlijk mijn aandrijfreacties uit de draagarmrubbers die waren niet super maar na een proefrit van Roy toch aangewezen als boosdoener. Dus deze komende maanden maar eens gaan vervangen door Powerflex. Het irriteert me wel enorm dus zou zo maar eens eerder kunnen zijn!
Mini Cooper S - 17% Cravenspeed Pulley - DaveF airbox - Powered by Gyeon Quartz
- koosie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: R53, '03 Bezoek aan dokter Spenki!
de baksteun al vervangen?DionHPT schreef:
Overigens komen waarschijnlijk mijn aandrijfreacties uit de draagarmrubbers die waren niet super maar na een proefrit van Roy toch aangewezen als boosdoener. Dus deze komende maanden maar eens gaan vervangen door Powerflex. Het irriteert me wel enorm dus zou zo maar eens eerder kunnen zijn!
- DionHPT
- Enthousiast
- Locatie: Zevenaar
Bericht
Re: R53, '03 Bezoek aan dokter Spenki!
Inmiddels wel! Maakt eigenlijk geen verschil. Maar de Powerflex zit er rondom inmiddels onder en dat heeft alles opgelost! Ik zal vanavond me topic eens updaten want ik heb er inmiddels al wel weer wat aan gedaan.
- Schroefset
- Cruise control inbouw
- BC retrofit
- One ball mod
- Schroefset
- Cruise control inbouw
- BC retrofit
- One ball mod
Mini Cooper S - 17% Cravenspeed Pulley - DaveF airbox - Powered by Gyeon Quartz
- DionHPT
- Enthousiast
- Locatie: Zevenaar
Bericht
Re: R53, '03 Bezoek aan dokter Spenki!
Nou afgelopen maanden mogen genieten van de schroefset! Erg fijn rijgedrag het lijkt haast wel comfortabeler dan daarvoor! Helaas is het ongeveer overal aanlopen op drempels maar de looks zijn 10x beter dan daarvoor. Meteen ook even alle topmounts vervangen toen het toch los lag.
Afgelopen week ook de strip vervangen welke er voor zorgt dat de lucht uit de luchthapper daadwerkelijk de intercooler doorgaat... dit in combinatie met toch maar eens de keuze gemaakt te hebben 102 te gaan tanken in Duitsland leverde gek genoeg enorm veel winst op. Daarnaast heb ik nogmaals zelf de software aangepast
Leverde vooral onderin weer wat winst op!
Helaas afgelopen zaterdag na een tripje naar Rotterdam voor een verjaardag op het kruispunt voor mijn huis ineens een "Death Rattle" Ik had al bij volgas een 'tikje' (alleen bij geopend raam aan de rechterzijde) maar dit leek eerder op een spanrol. Ik heb al gekeken of het mijn krukaspoelie was maar deze lijkt helemaal intact.
Ik ga het gokken op de kettingspanner... Geluid lijkt heel erg op de filmpjes op YT daaromtrent. Mijn eerste vermoeden was de compressor maar hierop zit geen enkele speling. Wel hoor je hem lopen, maar dat hoor je altijd al.
Tijdens het laatste stukje richting huis rijden leek het nare geluid bij wat hogere toeren weg, vandaar mijn vermoeden. Wel is het geratel van het niveau "pijn aan de oren en in de buik".
Keep you posted!



Afgelopen week ook de strip vervangen welke er voor zorgt dat de lucht uit de luchthapper daadwerkelijk de intercooler doorgaat... dit in combinatie met toch maar eens de keuze gemaakt te hebben 102 te gaan tanken in Duitsland leverde gek genoeg enorm veel winst op. Daarnaast heb ik nogmaals zelf de software aangepast

Helaas afgelopen zaterdag na een tripje naar Rotterdam voor een verjaardag op het kruispunt voor mijn huis ineens een "Death Rattle" Ik had al bij volgas een 'tikje' (alleen bij geopend raam aan de rechterzijde) maar dit leek eerder op een spanrol. Ik heb al gekeken of het mijn krukaspoelie was maar deze lijkt helemaal intact.
Ik ga het gokken op de kettingspanner... Geluid lijkt heel erg op de filmpjes op YT daaromtrent. Mijn eerste vermoeden was de compressor maar hierop zit geen enkele speling. Wel hoor je hem lopen, maar dat hoor je altijd al.
Tijdens het laatste stukje richting huis rijden leek het nare geluid bij wat hogere toeren weg, vandaar mijn vermoeden. Wel is het geratel van het niveau "pijn aan de oren en in de buik".
Keep you posted!


Mini Cooper S - 17% Cravenspeed Pulley - DaveF airbox - Powered by Gyeon Quartz
- Baseman
- Wingman
- Contacteer:
- Locatie: Helmond
Bericht
Re: R53, '03 Bezoek aan dokter Spenki!
Rare geluidjes zijn altijd zuur en geven je idd kopzorg en buikpijn, hoop dat je het euvel snel vindt Dion.
Hij staat er super bij zo, maak eens een keer een foto van de achterkant, want op de bovenste foto lijkt het of je giga veel camber hebt bij je achterwielen, hij staat echt laag, knap dat er alles nog onder zit
Schroefset is ook 1 van mijn beste aankopen geweest en ik heb niet hetzelfde gevoel als jij, dat ik het comfort zeker niet minder geworden vindt, maar er wel een super lekker strak sturende Mini voor teruggekregen heb
Hij staat er super bij zo, maak eens een keer een foto van de achterkant, want op de bovenste foto lijkt het of je giga veel camber hebt bij je achterwielen, hij staat echt laag, knap dat er alles nog onder zit

Schroefset is ook 1 van mijn beste aankopen geweest en ik heb niet hetzelfde gevoel als jij, dat ik het comfort zeker niet minder geworden vindt, maar er wel een super lekker strak sturende Mini voor teruggekregen heb

- DionHPT
- Enthousiast
- Locatie: Zevenaar
Bericht
Re: R53, '03 Bezoek aan dokter Spenki!
Ja achter heeft hij redelijk wat camber... Voor wilde ik ook plates maar dat is er nog niet van gekomen.
Ik heb wel lichte twijfel of ik niet terug moet naar origineel (of omhoog). Ik werk bij Park de Hoge Veluwe en op de heen weg heb ik wel 10 of 12 wildroosters... das niet alles
Ik heb dan zelf een EVO 1 setje.. die is volgens mij ook niet geënt op rijkwaliteiten jammer genoeg.
Morgen komt er een nieuwe kettingspanner binnen dus fingers crossed dat dat het is. Overigens heb ik inderdaad nog meer rammels. meest irritante is die van de kap in het interieur voor het dashboard zelf... die bij de ruit
Weet alleen niet hoe ik die los krijg.
nog wat foto's van net na het plaatsen, kun je de hoogte een beetje zien.


Ik heb wel lichte twijfel of ik niet terug moet naar origineel (of omhoog). Ik werk bij Park de Hoge Veluwe en op de heen weg heb ik wel 10 of 12 wildroosters... das niet alles

Ik heb dan zelf een EVO 1 setje.. die is volgens mij ook niet geënt op rijkwaliteiten jammer genoeg.

Morgen komt er een nieuwe kettingspanner binnen dus fingers crossed dat dat het is. Overigens heb ik inderdaad nog meer rammels. meest irritante is die van de kap in het interieur voor het dashboard zelf... die bij de ruit

nog wat foto's van net na het plaatsen, kun je de hoogte een beetje zien.


Mini Cooper S - 17% Cravenspeed Pulley - DaveF airbox - Powered by Gyeon Quartz
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: R53, '03 EVO1 en kapotte kettingspanner??
die voorste kap bij de ruit krijg je niet los!
dat is allemaal 1 geheel met het hele voorfront!
hopen dat het je spanner en zooi is!!!
dat is allemaal 1 geheel met het hele voorfront!
hopen dat het je spanner en zooi is!!!

- DionHPT
- Enthousiast
- Locatie: Zevenaar
Bericht
Re: R53, '03 EVO1 en kapotte kettingspanner??
Dat hoop ik ook. Compressor wil ik nog wel doen of bijvoorbeeld de ketting en geleiders. Maar als het blok eruit moet weet ik nog niet wat ik er mee doe.
Heb me auto iedere dag nodig helaas dus kan het me niet veroorloven hem te laten wegkwijnen...
Ik rij nu namelijk tijdelijk in de Smart van RA-Performance
Maar die zuipt nog meer olie dan die Mini 98 naar binnen kloekt
Daarnaast wil ik wil stiekem ook de stap maken naar een R56 diesel... dus tsjah...
Heb me auto iedere dag nodig helaas dus kan het me niet veroorloven hem te laten wegkwijnen...
Ik rij nu namelijk tijdelijk in de Smart van RA-Performance


Mini Cooper S - 17% Cravenspeed Pulley - DaveF airbox - Powered by Gyeon Quartz
- marcelR53
- One wheel wonder
- Locatie: Roosendaal
Bericht
Re: R53, '03 EVO1 en kapotte kettingspanner??
Goeienavond Dion,
je schreef een tijdje terug dat je de beruchte "Death Rattle" hoorde en dat je de kettingspanner ging vervangen. Heeft dit een positief effect gehad?
Gr, Marcel
je schreef een tijdje terug dat je de beruchte "Death Rattle" hoorde en dat je de kettingspanner ging vervangen. Heeft dit een positief effect gehad?
Gr, Marcel
- DionHPT
- Enthousiast
- Locatie: Zevenaar
Bericht
Re: R53, '03 EVO1 en kapotte kettingspanner??
Hey Marcel,
Nou lang niet geupdated hiero.
Inmiddels is de compressor vervangen door een FL unit. Dit bleek de boosdoener, niet de tandwielen maar de lagers zelf lagen er gewoon helemaal uit. Kettingspanner doe ik aankomende week nog even vervangen voor het geval dat!
Het was op de stoep een ware strijd om het hele spul uit elkaar te bouwen. Dit mede doordat mijn auto 2 jaar lang op een occasion plein heeft gestaan... waardoor sommige dingen wat meer water hadden gezien door de brievenbus in de motorkap dan goed voor hen was.
Nou lang niet geupdated hiero.
Inmiddels is de compressor vervangen door een FL unit. Dit bleek de boosdoener, niet de tandwielen maar de lagers zelf lagen er gewoon helemaal uit. Kettingspanner doe ik aankomende week nog even vervangen voor het geval dat!
Het was op de stoep een ware strijd om het hele spul uit elkaar te bouwen. Dit mede doordat mijn auto 2 jaar lang op een occasion plein heeft gestaan... waardoor sommige dingen wat meer water hadden gezien door de brievenbus in de motorkap dan goed voor hen was.
Mini Cooper S - 17% Cravenspeed Pulley - DaveF airbox - Powered by Gyeon Quartz