vincent zijn mcs r53

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
vincentdh
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

vincent zijn mcs r53

28 aug 2015, 20:24

Zoals jullie misschien in Who are you gelezen hebben, heb ik vandaag een zwarte mini cooper s r53 gekocht.
De komende tijd moet er wel wat aan gebeuren;

- verse olie en filtertje ( kroon geeft 5-40 aan, wat is jullie mening hierover? er staat al 200.000 km op)
- nieuwe bougie's ( BKR 6 EQUP)
- luchtfilter schoonmaken of vervangen als hij heel vies is ( wil binnenkort eigenlijk wel een CAI)
- het blok zweet een beetje aan de voorkant en zag op internet dat dit waarschijnlijk van een ( krukaspositie volgens mij ) sensor is
- een net nieuw gemonteerde uitlaat aan stukken zagen voor de oneball mod, zou makkelijk zijn als iemand de buitendiameter uit zn hoofd weet ( of iemand moet een rvs cat-back willen ruilen)
- spiegels matzwart maken met plastidip ( zijn nu nog chroom)
- even uitlezen want heb het idee dat het temp metertje op mn dash niet helemaal lekker is ( iemand ervaring hiermee?)

Als mn boompje dan weer wat groter is geworden misschien is;
- verlagen
- spruit met decat :D
- rvs einddemper
- mooi setje velgen

Als iemand nog winkels/websites weet waar je veel mini onderdelen kan vinden of als iemand nog iets heeft liggen hoor ik het graag! :icon_top:
vincentdh
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

r53 oneball mod en zwarte spiegels

09 sep 2015, 16:52

de OEM mcs uitlaat is inmiddels wat gemod. Het was geen makkelijke klus maar het klinkt wel beter nu, eigenlijk moet hij zo de fabriek uit komen naar mijn mening. Verder de spiegels zwart gespoten dus het eerste chroom is al verdwenen :D ik zal binnenkort is wat mooie foto's maken en uploaden.

Verder ben ik wel benieuwd wat jullie verbruik is. ik heb nu ongeveer 220 km gereden en de tank is nog half vol. Ik rijd vrijwel geen snelweg en probeer wel redelijk vroeg te schakelen. Soms ( wel vaak eigenlijk.. ) kan ik het helaas niet laten om even flink het gas in te trappen en dan zie je de meter wel flink dalen :lol: Heeft iemand enig idee hoe een flitspaal werkt?
ik reed vandaag op een weg van 4 banen breed, 1 links 2 rechtdoor 1 rechts, alle banen gaan eerst een metro baan over en ik sloeg rechtsaf. de paal staat trouwens redelijk hoog en aan de linker kant. Kan iemand mij vertellen of ik binnenkort een mooie brief thuis krijg :? :?
vincentdh
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Re: vincent zijn mcs r53

03 nov 2015, 17:25

pics van mini's in the bush

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”