Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3243
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

22 mei 2024, 22:03

Vandaag was de dag dat ik naar Dominique van Next Gear Media mocht voor het inbouwen van Apple Car Play. Ik had hem al ontmoet op de IKEA meeting en keek er al naar uit dan het zover was. Het inbouwen ging voor mijn gevoel nog redelijk snel 2 uurtjes maar volgens Dominique is dat best lang als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld een BMW 1 serie waar dat in een half uurtje gefikst is. Ik was helaas ook wat later, een dik ongeluk op de A50 bij Sint Oedenrode met een vrachtwagen dus de A50 stond hartstikke vast dus ik dacht slim via Schijndel - Sint Oedenrode via de N weg maar ik was niet de enige die dat dacht, dik half uur vertraging maar nog wat tijd goed kunnen maken dus uiteindelijk kwartiertje vertraging. Bij aankomst nog geholpen met een vrachtje op de aanhanger te krijgen en konden we beginnen met de inbouw. Eerst even een bakkie koffie, wat bij kletsen en we konden beginnen.

Doordat dit niet zijn eerste inbouw in een R60 Countryman was ging alles naar mijn gevoel redelijk snel en wist hij precies wat er los moest en wat niet. De eerste die hij gedaan had koste toen zo'n 8 uur dus dan vindt ik die 2 uur een nette tijd. Ze zeggen wel eens de juiste tools is het halve werk en dat blijkt, hij heeft de juiste tools om de job te klaren. Die module zat er naar mijn gevoel dus heel snel in, voordat we de zaak weer dicht gingen schroeven eerst even testen, niet onbelangrijk natuurlijk. Nadat alles weer dicht geschroefd was nog een update uploaden, setup doorvoeren/configureren en de module koppelen aan mijn iPhone en voila, daar is het werkende scherm. Alle apps op je telefoon die ondersteunt worden door de module heb je tot je beschikking. Enige punt als je FlitsMeister wil gebruiken moet je de Pro versie nemen, de gratis versie is wel ondersteunt geweest maar tegenwoordig moet je dus een abonnement nemen van 2,99€ per maand voor FM PRO en dat is niet overkomelijk als je weet dat het je ook een boete kan voorkomen. Een goed alternatief die ik ook al gebruikte is WAZE, dat werkt prima tevens ook als navigatie. In 1 woord heel erg blij mee. Ik moet alles nog een beetje ontdekken en kijken wat de mogelijkheden zijn maar daar kan ik komende vakantie mooi de tijd voornemen. Muziek via spotify of TuneIn radio ook al getest en werkt ook perfect dus "Me Very Happy". In ieder geval heel tevreden met de inbouw door Dominique/Next Gear Media, een vakman die weet wat hij doet en altijd mooi om te zien de groei die die mensen met hun bedrijf doormaken. De voorbeelden hebben we gezien bij onze oude en ook huidige sponsoren. Mocht je dus opzoek zijn naar Apple Car Play voor je 2de generatie MINI dan ben je bij Next Gear Media op het juiste adres. Ik ben persoonlijk blij dat ik gekozen heb inclusief inbouw. Had ik dit zelf kunnen doen, euh nee en vooral niet in die tijd plus dat soort klusjes laat ik liever over aan de vakman. Dominique nogmaals bedankt voor de inbouw, top.

Voor montage cq activatie van Apple Car Play van 3de generatie MINI's hebben we binnen de NewMINIclub naast Next Gear Media ook andere sponsoren die dit voor je kunnen fiksen. Ik zal over een maandje nog wel een keer een update doen hoe de Apple Car Play bevalt maar zojuist ook ervaren dat hij de My-Route app en My-Route Navigation ondersteunt maar daar moet ik nog even verder induiken.



Wordt vervolgd,

Gr. Milco

Terug naar “Show your ride”