Robert's ride...

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

Re: Robert's ride...

05 nov 2024, 21:27

Klopt, een beetje hetzelfde als het brandstoflampje wat aangaat, en je die 70 kilometer nog wel even aflegt naar het tankstation. En maar hopen dat je genoeg reserve hebt. En ja, ik heb ook wel eens 59 liter kunnen tanken in een 60 liter tank. En zelfs al eens in een auto gereden (was niet mijn wagen, trouwens) waar het brandstoflampje weer uitging. Ik vermoed dat ik toen echt op de laatste damp de pomp nog heb gehaald.

De elektrisch Countryman bevalt me echt heel erg goed. Rijdt lekker vlot, en tegelijk erg stil. Wel even wennen aan "het andere denken" voor wat betreft het laden, en de ritten die je denkt te gaan maken. Omdat laden meer tijd kost dan benzine tanken, moet je van te voren zaken regelen. Opladen wanneer het kan, niet wanneer de accu leeg dreigt te raken. Eigenlijk zorg je ervoor dat de accu steeds voldoende geladen is, en dan heb je geen verrassingen qua rijbereik. Normaal laad ik tot 80%, dat is ook het advies voor een langere levensduur van de accu. Als ik weet dat ik een lange rit moet gaan maken, dan laad ik tot 100%. Dat geeft toch iets meer rust in het hoofd als je onderweg ineens moet omrijden, zoals ik laatst had toen de snelweg was afgesloten door een ongeval. Het is wel grappig om met 3% lading aan te komen, maar dat wil ik niet elke keer.
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

Re: Robert's ride...

07 nov 2024, 22:00

Goed om te horen dat ie bevalt :icon_top: . Toch benieuwd wat er komen gaat want met de Europese automarkt gaat het toch wat minder.
Ooit wil ik ook wel elektrisch maar nog niet haalbaar voor mij maar ben wel aan het kijken/onderzoeken wat mij zou bevallen.
Ook leuk de zoektocht, jij in ieder geval nog veel rijplezier.

Gr. Milco

Terug naar “Show your ride”