snellejelle’s F57

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
snellejelle
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Nederland

snellejelle’s F57

13 jul 2026, 10:22

Dan toch mij(n auto) maar even voorstellen…

Na een jaar met een handgeschakelde R57 gereden te hebben waren we op zoek naar een nette, sportieve F57 met goede historie in contrasterende kleurstelling en met automatische versnellingsbak.
Vervolgens kwam deze mini voorbij en voordat de dealer de foto’s online kon plaatsen hebben we de deal beklonken.

Onderdeel van de deal waren Mini Next aflevervoorwaarden, restylen interieur en exterieur en nog wat andere zaken. Zo werden de zwarte details in de voorbumper die op termijn paars worden vervangen en omdat de voorbumper er dan toch af moet hebben ze de chromen grillijst vervangen door een zwart exemplaar. Ondertussen heb ik zelf zwarte ringen voor om de koplampen en achterlichten besteld en de gewilde achterlichten met de Engelse vlag er in. Die heb ik er zelf direct na aflevering in gezet. (hieronder links: voor en rechts:na)
mini_a.jpg
mini1.jpg
mini2.jpg

Vervolgens de nodige spullen aangeschaft om de auto met de hand te wassen en detailen, maar dat blijkt toch niet mijn hobby te zijn. Wekelijks de banden zwarten en het plastic invetten is niet echt mijn ding, al houd ik wel van een nette auto. Momenteel stoor ik mij aan de zwarte spatbordverbreders, die grijs beginnen uit te slaan en de kunststof paravan onder de ruitenwisser begint ook behoorlijk lelijk te worden van ouderdom. Iemand tips? Huidig plan is een nieuwe paravan bij de dealer te bestellen en de wielkastverbreders zijn eventueel ook via Van Wezel beschikbaar, al scheelt dat niet eens veel geld t.o.v. bij de dealer. Maar als de kwaliteit (of zelfs fabrikant) hetzelfde is toch weer zonde van die honderd euro.

En de 18” bicolour velgen vervangen door zwarte 17” exemplaren. Niet dat 18” slecht reed, maar ik vind de zwarte velgen mooier bij het geheel en de bicolour velgen waren beschadigd en geoxideerd.

Terug naar “Show your ride”

Onze sponsors