Dave's Turbo R53 Project

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 jul 2011, 18:03

Nou, ik hoop eigenlijk over een week of 4 max alle onderdelen thuis te hebben en te kunnen beginnen met sleutelen!

Daarna richting Cambridgeshire om af te stellen, en dan blazen!

Dat rondje komt wel goed.. ;)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

30 jul 2011, 19:46

Waarom ga je niet naar Beek om af te stellen?
Scheelt nogal wat kilometers.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 jul 2011, 19:51

Ik wil 1320 ook wel eens proberen, en ik heb nog geen vakantie gehad dan. Lijkt me wel leuk om dat als vakantie in te plannen :)

Feit dat zij tegen die tijd al ervaring hebben met de Sprintex, Thumper koppen en 550 cc injectoren maakt het ook al wat makkelijker. Niet dat ik geen vertrouwen heb ik Beek (want dat heb ik absoluut wel!) is het niet erg om ook eens in een andere keuken te kijken
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 jul 2011, 20:12

Daveke schreef:Ik wil 1320 ook wel eens proberen, en ik heb nog geen vakantie gehad dan. Lijkt me wel leuk om dat als vakantie in te plannen :)

Feit dat zij tegen die tijd al ervaring hebben met de Sprintex, Thumper koppen en 550 cc injectoren maakt het ook al wat makkelijker. Niet dat ik geen vertrouwen heb ik Beek (want dat heb ik absoluut wel!) is het niet erg om ook eens in een andere keuken te kijken
Ik vindt het best als je je fototoestel maar meeneemt 8)
MCS 2004
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 jul 2011, 20:38

doe ik 8)
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

30 jul 2011, 20:48

Daveke schreef:Ik wil 1320 ook wel eens proberen, en ik heb nog geen vakantie gehad dan. Lijkt me wel leuk om dat als vakantie in te plannen :)

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt.
Zeker met die 550cc injectoren hebben zij heel veel ervaring. En ze goed afgesteld krijgen is niet altijd makkelijk (heb ik al gelezen)
Een hele ervaring om hen aan het werk te zien! Vraag me trouwens af of er nog tuners zijn waarbij ze blijven doorwerken van 9 uur 's morgens tot 12 uur....S NACHTS wel teverstaan om een auto voor een klant klaar te krijgen. Ik ken een klant waarvoor ze dit gedaan hebben :D
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 jul 2011, 20:52

mocht je nog een bijrijder nodig hebben tegen die tijd Dave, laat dan even wat weten. Kijk ik of ik mee kan. (als jij dat wilt natuurlijk he :lol: )
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

30 jul 2011, 21:00

Ik heb al eens overnacht bij mijn monteur in Duitsland :)

Jammer dat je niet naar Beek gaat want dan kunnen ze alvast ervaring opdoen met de 550 injectoren voordat ik kom :mrgreen:

Ik zat zelf ook met het idee te spelen om gewoon naar 1320 te rijden en het hele spul te laten monteren. Ik heb zelfs overwogen de Sprintex te laten bezorgen in mijn laatste hotel in Newcastle via 1320 zodat ik hem meteen mee kon nemen. Maar ik wacht dan toch even af wat de Sprintex gaat brengen en ik was ook niet zo onder de indruk van de reactietijd van 1320 via Minitorque. Ik vind 5 werkdagen vrij lang als je naar de voorraad informeert van een Sprintex en ik heb nog steeds geen antwoord over de prijs.

Ik ben zeer benieuwd wat het je allemaal op gaat leveren 8)
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

30 jul 2011, 21:37

Berthil schreef:Ik heb al eens overnacht bij mijn monteur in Duitsland :)

Jammer dat je niet naar Beek gaat want dan kunnen ze alvast ervaring opdoen met de 550 injectoren voordat ik kom :mrgreen:

Ik zat zelf ook met het idee te spelen om gewoon naar 1320 te rijden en het hele spul te laten monteren. Ik heb zelfs overwogen de Sprintex te laten bezorgen in mijn laatste hotel in Newcastle via 1320 zodat ik hem meteen mee kon nemen. Maar ik wacht dan toch even af wat de Sprintex gaat brengen en ik was ook niet zo onder de indruk van de reactietijd van 1320 via Minitorque. Ik vind 5 werkdagen vrij lang als je naar de voorraad informeert van een Sprintex en ik heb nog steeds geen antwoord over de prijs.

Ik ben zeer benieuwd wat het je allemaal op gaat leveren 8)
Das idd mooi! En zeker als je veel km's doet om specifiek naar iemand te gaan om aan de MINI te laten werken, is zoiets onbetaalbaar! Zulke mensen zijn zelfs meer liefhebbers dan alle anderen samen :D

Antwoorden op mails is idd bij 1320 een heikel punt >)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 jul 2011, 21:49

Thomas vond het zelfs geen probleem om hiernaar toe te komen en op een rollenbank bij een kennis oid de software af te komen stellen.

Dus als we het op een akkoordje kunnen gooien met Klaas, kan ie dr zelf nog een hoop informatie mee winnen. Thomas zou Ghisbert alles kunnen vertellen over het scalen van de 550's wat Klaas natuurlijk geen windeieren zou leggen..

Hangt er maar net van af wat Klaas wil/mogelijk vind/doet e.d. Met de Sprintex wou of kon ie in elk geval niks, daar was geen markt voor.

Punt is alleen dat 1320 gebruikt maakt van Mynes/Bytronik en Beek dat niet doet..

Ik moet wel zeggen dat ik steeds meer zin krijg om die onderdelen hier te krijgen en te beginnen aan de MINI!
Ik ben ZO benieuwd wat die aan vermogen gaat draaien.. Thomas zei dat ze op hun rollenbank met de TPR2R kop een vermogen hadden gehaald van 220 pk, zonder andere aanpassingen, en dat de Sprintex dat ook had gehaald zonder andere aanpassingen met een standaard pulley. Mijn setup zei hij; zou op hnu rollenbank "makkelijk" boven de 250 pk gaan en dan zou dat op andere rollenbanken ruim over de 300 gaan zei hij. Nou moet ik dat eerst zien, en dan geloven, maar ik gok toch dat het nummers zijn die makkelijk haalbaar zijn; zeker met een 60 mm pulley. Vooralsnog moet ik eerst maar eens alles eens alles eraf gaan sleutelen en kijken hoe de zuigers eruit zien. Als dat niet al te best meer is moet er ook maar een set Wiseco's komen nu toch alles open ligt. Is dat niet het geval blijven de OEM-Mahle zuigers mooi zitten! :)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 jul 2011, 21:54

mushrop schreef:mocht je nog een bijrijder nodig hebben tegen die tijd Dave, laat dan even wat weten. Kijk ik of ik mee kan. (als jij dat wilt natuurlijk he :lol: )
Knoop ik in mn oren - You're riding shotgun :)

Voor het geval Thomas hier naar toe zou komen is het niet nodig, als ik naar Engeland ga hoor je van me ;)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 aug 2011, 01:50

Inmiddels is het enkel en alleen wachten op de spullen uit Amerika..

Maarrr.. Mijn Aerobumper (de oude van Dick) is vandaag terug gekomen van de spuiter! Morgen ga ik dus effe een quick wash en detailing doen en dan de aerobumper monteren samen met het sleepoog!

Vandaag heb ik ook een compleet pakket poetsmiddelen besteld bestaande uit:

- DAP 900 DA machine met 4 soorten pads
- Monello polijstmiddel
- Dodo Juice Blue Velvet Wax
- PoorBoys S&S Shampoo, black Hole Glazer, Spray & Rinse velgenspray, Spray & Wipe detailer, Elastic Clay, Bold N Bright Tyre Dressing, Wheel Sealant, MegaPlush doeken, Cenile washandschoen
- BlackWOW en PreWOW trimdetailer
- IronX wielreiniger
- Vast nog een hoop kleine dingen :)

Binnenkort proberen dus!
Laatst gewijzigd door Anonymous op 09 aug 2011, 04:26, 1 keer totaal gewijzigd.
jbcola
Brugse zot

09 aug 2011, 03:23

Jij bent echt niet te stoppen!! 8)
GreyCooperS
Forum Junky

09 aug 2011, 09:06

Goed bezig...

... Maar ook iets minder lullen en meer pics plaatsen :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

09 aug 2011, 10:00

GreyCooperS schreef:Goed bezig...

... Maar ook iets minder lullen en meer pics plaatsen :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen:

x2 >) >)
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”