Martijn's Coopertje (covermodel P185)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 mei 2012, 13:51

M'n setje angel eyes ook maar ff aangepast met Immer-ringen, stuk beter dan hoe ze standaard geleverd worden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de liefhebbers, hier vind je een DIY die ik ervan gemaakt heb... :)
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mei 2012, 07:49

WHEELGAP!!!!111 :shock:

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

19 mei 2012, 08:57

:lachuh
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mei 2012, 14:05

Goed, gisteren was het dan zover, hoog tijd om het onderstel verder aan te pakken en de auto te controleren op APK-waardigheid. Dus de wekker vroeg gezet en samen met een vriend via de A31 naar Enschede vertrokken:
Afbeelding

Onderweg nog even een Duits ontbijtje genuttigd, en om 9:00 stonden we bij Spenki op de stoep, die de koffie al voor ons klaar had staan. Het plan was om de volgende zaken (indien nodig) te vervangen/monteren:
- SuperFlex draagarmrubber
- SuperFlex stuurhuisrubber
- fuseekogels
- stuurkogels
- camberarms
- Whiteline 20mm achterstabi
- OMP veerpootbrug

Als eerste de auto op de brug gezet, waar inderdaad bleek dat er op beide voorwielen wat speling zat. Met een stuk ijzer wat rond de fuseekogels geduwd, maar die bleken allemaal spelingvrij te zijn. Ook de draagarmrubbers gaven weinig mee, en bleken bij nadere inspectie al eens vervangen te zijn:
Afbeelding

Afbeelding

Even verder speuren, en de speling bleek hem in de toplagers te zitten. Ook zat rechts de stelring van de schroefset niet goed vast, de borging daarvan hadden ze bij KW wel wat beter kunnen maken, bijv. met een borgring.

Dus de veerpoten eronder uit om de boel vaster te zetten:
Afbeelding

Met perslucht de toplagers vastgezet, waarbij de moeren aan beide kanten nog een hele winding verder kwam dan 'handvast':
Afbeelding

En de boel weer terug eronder:
Afbeelding

Daarmee was alle speling aan de voorkant weg en zaten de veren meteen goed vast, voorheen kon je ze iets draaien. Toen maar besloten om het subframe niet van de auto te halen... dat doe ik wel een keer als de boel wél aan vervanging toe is! 8)

Ook de rest van de auto was prima in orde, dus kwam Roy met het voorstel om meteen bij een garage in de buurt langs te gaan. Dat was 1 telefoontje later geregeld, dus meteen die kant op gereden. Daar aangekomen bleek de auto al snel probleemloos door de APK te komen, mij weer een hele zorg minder... :mrgreen:

Vervolgens terug, en na de befaamde lekkere belegde broodjes aan de achterkant begonnen. Laat je niet op het verkeerde been zetten door de doos, het is een 20mm-Whiteline-stabi met nieuwe endlinks (originele):
Afbeelding

De Engelse constructeurs zijn vooral consequent in hun inconsequente bouwkunsten, maar met vereende kracht zat de stablisatorstang er vlotjes onder:
Afbeelding

Gekozen voor de middelste instelling (op de foto nog niet vastgedraaid):
Afbeelding

Afbeelding

Ook de onderste draagarmen verwisseld voor instelbare, om de achterkant iets minder camber te kunnen geven. Dit lukte zowaar zonder kapotte voortanden (hoi Davy! :mrgreen: ), al snap ik goed hoe snel dat kan gebeuren... :shock:
Afbeelding

Bijkomend voordeel was dat ik met luchtgereedschap mocht spelen:
Afbeelding

Afbeelding

Hier een originele draagarm naast de nieuwe van Eibach:
Afbeelding

De nieuwe op de gok ingesteld (een halve bout korter ;) ) en dat lijkt aardig te kloppen. Maandagmiddag laat ik de auto even uitlijnen...

De nieuwe eronder (ook weer lekker onlogisch qua bouten etc):
Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens nog wat kleine dingen verholpen (hitteschild raakte een uitlaatbeugel en deurrubber beter gemonteerd bij de A-stijl), de schroefset achter nog iets omlaag gedraaid en de zwarte OMP-veerpootbrug gemonteerd:
Afbeelding

Daarna was het tijd voor een eerste testrondje, waar ik bij de eerste bocht al een vette grijns op m'n gezicht kreeg. Heerlijk, hoe het weggedrag er door zo'n relatief eenvoudige mod op vooruit gaat.

Via allerlei mooie bochtige weggetjes in Twente naar huis gereden, met een grijns van oor tot oor. Ik las ergens dat het nu voelt alsof je met 4 wielen stuurt, en dat is inderdaad wel een goede omschrijving. De achterkant laat zich wat beter zetten, zonder echt snappy te worden.. Onderstuur blijft nog langer uit en de auto laat zich meer met het gas sturen. Wat mij betreft een vette aanrader, deze mod! 8)

Zo staat de MINI er nu bij:
Afbeelding

Roy bedankt voor alle inspanningen en de gastvrijheid! :mrgreen:
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mei 2012, 14:09

Mooie mods, mooi verhaal en nog steeds hele tanden, wat wil je nog meer 8) 8)
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mei 2012, 14:30

Haha, mooi verhaal weer! Lekker bezig :D
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mei 2012, 14:42

Goeie mods, zeker een mooi verhaal met foto's en de mini staat er weer
zeer mooi bij! Prachtig ding blijft t toch!
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mei 2012, 17:11

goed bezig, staat er lekker bij zo. Goeie mod's! 8)
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mei 2012, 17:29

Weer lekker bezig geweest! Mooie mods 8)
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mei 2012, 20:26

En Martijn gaat maar door 8)
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mei 2012, 22:41

Hallo Hr. Koevoets,

Ihre Bestellung vom 24.04.2012 konnte ich leider immer noch nicht fertigstellen, da das Teil 33 55 6 782 723 Stabilisator hinten vorraussichtlich erst wieder in KW 23 oder 24 lieferbar sein wird.
Daar wilde ik niet op wachten... ;)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 mei 2012, 22:47

Goed werk, met een compleet gebit!

Heb je die rubbers nu niet vervangen..?
Zo nee.. Dan wil ik die wel overnemen :mrgreen: (stuurhuis en draagarm voor)
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

20 mei 2012, 01:21

SLAMMM.. zo hoort hij te staan ..dus geen WHEELGAP meer waar een pingu kan gaan wonen..
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s

Terug naar “Show your ride”