De 2 liter SD van Peet - The End
- Craen89
- Be Mini
Bericht
Re: Ginoceros' sleuteltopic
Pas alleen op als je een gat in je schutbord boort want pal hier achter zitten remleidingen
Mini Cooper S R53 2003 / Rota Subzero's 17x7,5j / Orranje Stealth CAI / AP Schroefset / Milltek catback

- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Craen89
- Be Mini
Bericht

Mini Cooper S R53 2003 / Rota Subzero's 17x7,5j / Orranje Stealth CAI / AP Schroefset / Milltek catback

- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Hoor al een tijdje een rammel aan de rechterzijde vh blok en na uitvoerig luisteren + de "schroevendraaier" stethoscoop methode lijkt het er sterk op dat het lagertje vd poulie op de riemspanner niet goed is.
Aangezien ik hier al een andere gebruikte opgezet heb dacht ik gewoon even een nieuwe riemspanner te kopen maar das meteen weer 200 euris !!
Heb lang gezocht op het lagernummertje (NTN 6203LHA) en daar kun je goed(koop) aankomen maar dat betekent dat je de 2 pouliedelen uit elkaar moet halen en vervolgens weer aan elkaar klinken.
Uiteindelijk op een Duits forum ontdekt dat GTT een poulie voor de riemspanner verkoopt voor 59 pond dus ga die wrschijnlijk bestellen.
gtt poulies
Aangezien ik hier al een andere gebruikte opgezet heb dacht ik gewoon even een nieuwe riemspanner te kopen maar das meteen weer 200 euris !!
Heb lang gezocht op het lagernummertje (NTN 6203LHA) en daar kun je goed(koop) aankomen maar dat betekent dat je de 2 pouliedelen uit elkaar moet halen en vervolgens weer aan elkaar klinken.
Uiteindelijk op een Duits forum ontdekt dat GTT een poulie voor de riemspanner verkoopt voor 59 pond dus ga die wrschijnlijk bestellen.
gtt poulies
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Op het moment dat ik de vorige post schreef dacht ik waarom zou ik de poulie niet uit elkaar halen ?
Zo gezegd, zo gedaan.
Meteen nieuw lagertjes besteld .... kost 1,- per lager dus maar meteen 4 besteld
deze week dan nog even kijken of ik de poulie geklonken kan krijgen of wellicht met een paar laspuntjes.

Zo gezegd, zo gedaan.
Meteen nieuw lagertjes besteld .... kost 1,- per lager dus maar meteen 4 besteld

deze week dan nog even kijken of ik de poulie geklonken kan krijgen of wellicht met een paar laspuntjes.
- restless
- 4 op een rij!
Bericht
Beste MINI chirurg
, heb je op kugellagerexpress gekeken voor een nieuw lager?
Groet Hans (indrukwekkend die ouderwetse manier van diagnose stellen
, maar effectief blijkbaar)

Groet Hans (indrukwekkend die ouderwetse manier van diagnose stellen

- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Nein, einfach gegoogled auf typenummer und bei ebay ausgekommen !!!
Tja, dit vind ik de charme vh sleutelen ...
Als dit lukt heb ik ongeveer 190,- uitgespaard en als daarmee het probleem verholpen is zou het helemaal meegenomen zijn !

Tja, dit vind ik de charme vh sleutelen ...
Als dit lukt heb ik ongeveer 190,- uitgespaard en als daarmee het probleem verholpen is zou het helemaal meegenomen zijn !
- restless
- 4 op een rij!
Bericht
ja, op die manier is het idd leuk en motiverend.
had je het luchtfilterhuis nog afgedicht gekregen met het gat in het schutbord? Een stuk binnenband van een montainbike band kan wonderen doen, denk ik
Madness mini verkoopt die schutborden met een groter gat erin. Ik ben er ook over aan het denken om de MCS meer frisse lucht te geven.
Heb vandaag andere ziergitter bekommen van Leebman, in de originele was het schuim verdwenen, de nieuwe zijn iets anders gemaakt, die hebben schuine ribjes aan de binnenkant, zodat er niet meer iets door kan vallen. Weet niet hoe je zo snel een foto kunt plaatsen.
had je het luchtfilterhuis nog afgedicht gekregen met het gat in het schutbord? Een stuk binnenband van een montainbike band kan wonderen doen, denk ik

Madness mini verkoopt die schutborden met een groter gat erin. Ik ben er ook over aan het denken om de MCS meer frisse lucht te geven.
Heb vandaag andere ziergitter bekommen van Leebman, in de originele was het schuim verdwenen, de nieuwe zijn iets anders gemaakt, die hebben schuine ribjes aan de binnenkant, zodat er niet meer iets door kan vallen. Weet niet hoe je zo snel een foto kunt plaatsen.
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Nope, ben bij een paar rubber bedrijfjes aan het kijken of ze iets van een rubbermof of iets dergelijks hebben
Hij moet over 60mm pvc pijp en dan iets groter worden om tegen het schutbord aan te komen.
ennuh ... ik ga geen 39 dollar betalen als ik zelf een gat in het schutbord kan zagen he .....
Ziergitter met schuim ??? heb je het over de roostertjes onder de ruitenwissers ? Deze zijn bij de facelift al anders dan bij de prefacelift maar er zit vgl mij niets van schuim aan ?
Hij moet over 60mm pvc pijp en dan iets groter worden om tegen het schutbord aan te komen.
ennuh ... ik ga geen 39 dollar betalen als ik zelf een gat in het schutbord kan zagen he .....

Ziergitter met schuim ??? heb je het over de roostertjes onder de ruitenwissers ? Deze zijn bij de facelift al anders dan bij de prefacelift maar er zit vgl mij niets van schuim aan ?
- restless
- 4 op een rij!
Bericht
natuurlijk, selfmade men
euh, ja de originele die erin zit (honingraatjes bij de ruitenwisser) laat wat rest schuim zien R53 van sep 2002

euh, ja de originele die erin zit (honingraatjes bij de ruitenwisser) laat wat rest schuim zien R53 van sep 2002
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Dacht dat FL het niet had, maar kleine honingraatjes en onder een andere hoek geplaatstboris_brznjef schreef:Facelift heeft dat ook alleen vergaat door weer en windrestless schreef:natuurlijk, selfmade men![]()
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Er is een modificatie van de luchtinlaatjes geweest.
Dit is de oude versie:

Dit is de nieuwe versie:

Honingraatjes lopen schuin door naar beneden.
Dit is de oude versie:

Dit is de nieuwe versie:

Honingraatjes lopen schuin door naar beneden.
- restless
- 4 op een rij!
Onze sponsors