@ Berthil: Adrian van Lohen zei me dat in vergelijking met het Fidanza vliegwiel (wat uit aluminium gemaakt is en uit meerdere delen bestaat) dit vliegwiel slijtvaster is, minder herrie maakt en langer mee zou moeten gaan omdat het van staal is en uit een stuk gemaakt is. Ik heb er ook voor gekozen omdat ze dit product op voorraad hadden vanwege Engelse makelij samen met de Helix koppeling. Hij zei me dat ze de meeste mensen die vliegwiel aan hadden geraden en niks als lof hadden gehoord tot dusver, maar als ie klaar is ga je er maar een stukje mee rijden. Jij zal er vast wel meer over weten te vertellen met jouw ervaring
@ Junky: Thnx man! Pa gaat dadelijk beginnen, zal nog wel een aantal dagen duren voordat alles weer op zn plek zit, maar ik ben blij dat het einde van de grote operatie in zicht is!
@ Peter: Wat moeten die kosten..?
@ Woosh: Tuurlijk! Ik wil die Mini's waar ik me op heb zitten verlekkeren ook wel eens in het echt zien!
Weer een hoop gedaan dit weekend, deze week gaat het moment daar zijn, dan kan de sleutel omgedraaid gaan worden!
Wat is er dit weekend allemaal gebeurd?
- Blok hangt in de auto!
- BSH motorsteun zit erin
- OMP onderstrut gemonteerd
- BMC CDA CAI zit weer vast op zn plekje
- Milltek incl spruit is geplaatst
- Angel Eyes zitten in de bumper met "blauwig" knipperlicht
- 22 mm Swaybar is gemonteerd
- 3 Spaaksstuur zit er nu goed in, airbag erop en carbon inzetstukjes zijn allemaal gemonteerd
Maandag of dinsdag gaat de KW Variant 1 set eronder, en worden de verstelbare end-links gemonteerd en gaat ie dus een eindje zakken! Dan kunnen de wielen er terug op en worden alle vloeistoffen weer aangevuld en is woensdag het moment daar dat we gaan starten! Ik kan al haast niet wachten!
Een enkele vraag.. Op het gaskleppenhuis zit een heel dun slangetje, waar loopt dat naar toe..? Ik zal er eens een foto van maken deze week! Pa kon dat namelijk niet thuis brengen. Voor de slimmerikken, nee we hebben geen bouten over
Ongelofelijk.. Na een half jaar niet gelopen te hebben, zo'n beetje alles vervangen te hebben wat maar vervangen kan worden rijden we hem deze ochtend buiten voor eens te proberen wat ie doet..
Motorkap open, en op het sein va pa gewacht om te starten.. Kom, draai maar eens om. Met de gedachten dat ie zou gaan bokken en niet veel zou doen draai ik de sleutel om en hij doet het meteen! Slaat aan en meteen valt op dat ie soepeltjes loopt stationair, geen rare geluidjes vanwege vliegwiel e.d. Gewoon lekker! De Milltek brult en knalt als een bezetene en het eerste filmpje is gemaakt. Dat zal ik zsm plaatsen!
Morgenvroeg moeten we koppeling nog ontluchten, gaat wellicht de nokkenas er nog even in en kan ik gaan rijden!
Dan even gauw poetsen, ledjes plaatsen en de radio afwerken. De schroefset moet nog even wachten, pap wacht nog op wat kleine onderdeeltjes en dan kan ik direct camberplates en control arms kopen en direct installeren.