St.pierre's R53 - Hij blijft!
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik zou het niet direct zoeken in de stuurbekrachtiging zelf, zeker als je geen lekken kunt vinden. Die pompen geven meestel langzaamaan de geest en niet plots in 1 keer. Hoe was het met de rembekrachtiging viel die ook weg? Misschien een multiriem geknapt, die drijft de dynamo en daarmee alle electronica aan.
- St.pierre
- Mod virus alert!
Bericht
dat lukt! en dan 10 minuten bijladen via de andere auto en dan kan ik weer een stukje rijden tot alles weer uit valt!Marcel Always Open schreef:Als de dynamo stuk is, wordt accu niet meer opgeladen, en loopt accu gewoon leeg tijdens het rijde. Dan kan de auto niet meer zelfstandig gestart worden. Maar als je nou met een paar startkabels de auto aan een andere auto koppelt (beetje geduld - even laten lopen met die kabels erop), kan je dan wel starten?
Als dat het niet verhelpt , is er met de dynamo niks mis.
Dan zou het meer een electrisch probleem zijn in de zin van kortsluiting, ofwel een BCU die eraan is.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
ok
met dank aan de aanvulling van Frankie, lijkt het dan te zijn: ofwel de dynamo zelf, ofwel de multiriem die oa dynamo aandrijft.
Als het de multiriem is, zou ik er niet meer mee rijden(/slepen). (lekker laten ophalen die auto).
met dank aan de aanvulling van Frankie, lijkt het dan te zijn: ofwel de dynamo zelf, ofwel de multiriem die oa dynamo aandrijft.
Als het de multiriem is, zou ik er niet meer mee rijden(/slepen). (lekker laten ophalen die auto).
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als je dynamo niet werkt zou je acculampje direct moeten gaan branden. Dat had je dus al gezien moeten hebben. Ik denk dat het probleem eerder in de computer zit.
Edit: niet goed gelezen, je acculampje ging wel als eerste branden. Dan lijkt het probleem idd in de dynamo te zitten.
Edit: niet goed gelezen, je acculampje ging wel als eerste branden. Dan lijkt het probleem idd in de dynamo te zitten.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bij te lage accuspanning (of in dit mogelijke geval kapotte dynamo) zijn de eerste symptomen dat alles begint te ''klik-klakken'' (relais e.d.).
Wat ik wel vreemd vind is dat het eerst begon met de stuurbekrachtiging. Ik had daar geen last van toen mijn accu de geest had gegeven, maar wel van de overige punten die je noemt. Kan me overigens wel indenken dat het een flinke stroomverbruiker is die er vrij vlot wat van gaat merken.
Succes
Wat ik wel vreemd vind is dat het eerst begon met de stuurbekrachtiging. Ik had daar geen last van toen mijn accu de geest had gegeven, maar wel van de overige punten die je noemt. Kan me overigens wel indenken dat het een flinke stroomverbruiker is die er vrij vlot wat van gaat merken.
Succes
- St.pierre
- Mod virus alert!
Bericht
Thanks allemaal voor t advies, ik hoop dat t mee valt maar denk t niet!!!
nog even op een rijtje hoe t gebeurd is, misschien heeft iemand dezelfde ervaring gehad:
18:30 stuurbekrachtiging valt uit (verder geen problemen)
19:30 na zekeringen gecheckt te hebben 4x opnieuw gestart, nog steeds geen bekrachtiging
20:00 30 km gereden zonder bekrachtiging, geparkeerd en opnieuw gestart, nog steeds geen bekrachtiging
0:00 gestart en naar huis gaan rijden, zonder bekrachtiging, na 5 km sprong het accuspanninlampje aan. kort hierna ging abs en tractie lampje aan, verlichting viel uit, andere waarschuwingslampjes als handrem etc sprongen aan. aan de kant gezet en motor uit.
0:10 opnieuw proberen te starten; deed niks meer. accu gaf geen kik meer.
volgende dag met andere mini naar de probleem-auto gereden en startkabels erop gezet, even 10 min. bijgeladen en gestart met hulp van de kabels, starten-lopen, kabels los>rijden, na een paar minuten viel alles weer uit.
vanaf dat punt gesleept met in contactstand 2 zonder te starten, dus ook zonder rem bekrachtigen, ging lastig maar t ging!
het lijkt mij dat eerst de stuurbekrachtiging stuk ging, en daarna de dynamo...
maar nogmaals, ik heb geen idee!!!!!
nog even op een rijtje hoe t gebeurd is, misschien heeft iemand dezelfde ervaring gehad:
18:30 stuurbekrachtiging valt uit (verder geen problemen)
19:30 na zekeringen gecheckt te hebben 4x opnieuw gestart, nog steeds geen bekrachtiging
20:00 30 km gereden zonder bekrachtiging, geparkeerd en opnieuw gestart, nog steeds geen bekrachtiging
0:00 gestart en naar huis gaan rijden, zonder bekrachtiging, na 5 km sprong het accuspanninlampje aan. kort hierna ging abs en tractie lampje aan, verlichting viel uit, andere waarschuwingslampjes als handrem etc sprongen aan. aan de kant gezet en motor uit.
0:10 opnieuw proberen te starten; deed niks meer. accu gaf geen kik meer.
volgende dag met andere mini naar de probleem-auto gereden en startkabels erop gezet, even 10 min. bijgeladen en gestart met hulp van de kabels, starten-lopen, kabels los>rijden, na een paar minuten viel alles weer uit.
vanaf dat punt gesleept met in contactstand 2 zonder te starten, dus ook zonder rem bekrachtigen, ging lastig maar t ging!
het lijkt mij dat eerst de stuurbekrachtiging stuk ging, en daarna de dynamo...
maar nogmaals, ik heb geen idee!!!!!
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Het lijkt mij juist dat je dynamo stuk ging..
als ik het goed begrijp heeft een MINI elektronische stuurbekrachtiging.. dus de pomp wordt met elektriciteit aangestuurd.. vandaar het snerpende geluid bij sturen..
Als je dynamo stuk gaat, kan het dat je auto nog een poosje op z'n accu blijft doorrijden, maar dat er wel al bepaalde onderdelen uitvallen..
Als je lid bent van de ANWB zou ik ze gewoon bellen en laten checken..
Zij kunnen dat zo doormeten, want je MINI doet het blijkbaar wel als die wordt gestart met kabels. Alles werkt dus wel
als ik het goed begrijp heeft een MINI elektronische stuurbekrachtiging.. dus de pomp wordt met elektriciteit aangestuurd.. vandaar het snerpende geluid bij sturen..
Als je dynamo stuk gaat, kan het dat je auto nog een poosje op z'n accu blijft doorrijden, maar dat er wel al bepaalde onderdelen uitvallen..
Als je lid bent van de ANWB zou ik ze gewoon bellen en laten checken..
Zij kunnen dat zo doormeten, want je MINI doet het blijkbaar wel als die wordt gestart met kabels. Alles werkt dus wel

The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- MINI One D (11/2009)

- St.pierre
- Mod virus alert!
Bericht
Net even contact gehad met de garage: na kort onderzoek blijkt dat de accu klaar is, laad niet meer genoeg bij, en de stuurpomp stuk is.
volgens de monteur is de pomp stuk gegaan omdat de accu niet voldoende steun gaf. als de pomp te weinig stroom krijgt kapt ie er mee. Ik dacht dat een auto tijdens het rijden altijd op de dynamo reed en de accu alleen was voor starten en alles wat aan kan als de motor uit staat.
Hij wist me ook te vertellen dat de stuurpomp een bekend probleem is (blijkt dat ie ook google heeft!!
)
hij gaat nu verder opzoek naar wat er precies aan de pomp stuk is en waar eventueel een gereviseerde of nieuwe pomp te krijgen is.
Wat voor accu kan ik het beste nemen?

volgens de monteur is de pomp stuk gegaan omdat de accu niet voldoende steun gaf. als de pomp te weinig stroom krijgt kapt ie er mee. Ik dacht dat een auto tijdens het rijden altijd op de dynamo reed en de accu alleen was voor starten en alles wat aan kan als de motor uit staat.
Hij wist me ook te vertellen dat de stuurpomp een bekend probleem is (blijkt dat ie ook google heeft!!

hij gaat nu verder opzoek naar wat er precies aan de pomp stuk is en waar eventueel een gereviseerde of nieuwe pomp te krijgen is.
Wat voor accu kan ik het beste nemen?
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Hmm.. dat kon natuurlijk ook.. te weinig buffer voor je dynamo om de boel draaiende te houden..
je accu fungeerd ook veelal als piekspanningsbuffer, zodat de boel niet klapt.
Zoals bij jou dus blijkbaar gebeurd is met je stuurpomp..
wel mooi klote..
hoop dat ze het netjes voor je kunnen fixen en de schade meevalt!
qua accu: eentje die oplaad
Meestal zal je rond de 70-100 euro kwijt zijn voor een dergelijke accu (bij kwik-fit ofzo).. als je nu bij de dealer je auto hebt staan, zal het wel eens hoger uit kunnen vallen..
Normaal gezien zouden zij je gewoon adviseren voor een accu en dat zal er gewoon een zijn die bij de specs hoort..
als je nou een hoop audio spul in je auto hebt hangen, kan je misschien beter voor een iets zwaardere gaan..
je accu fungeerd ook veelal als piekspanningsbuffer, zodat de boel niet klapt.
Zoals bij jou dus blijkbaar gebeurd is met je stuurpomp..
wel mooi klote..
hoop dat ze het netjes voor je kunnen fixen en de schade meevalt!
qua accu: eentje die oplaad

Meestal zal je rond de 70-100 euro kwijt zijn voor een dergelijke accu (bij kwik-fit ofzo).. als je nu bij de dealer je auto hebt staan, zal het wel eens hoger uit kunnen vallen..
Normaal gezien zouden zij je gewoon adviseren voor een accu en dat zal er gewoon een zijn die bij de specs hoort..
als je nou een hoop audio spul in je auto hebt hangen, kan je misschien beter voor een iets zwaardere gaan..
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- MINI One D (11/2009)

- St.pierre
- Mod virus alert!
Bericht
@ woosh!: ik heb m bij m'n favoriete papa-mama-garage in Hillegom gestald, zijn altijd erg vriendelijk, snel en kopen niet zomaar ergens onderdelen maar shoppen goed voor de klant.
maar goed accu valt mee (ik had 150 in m'n hoofd) er zit niets bijzonders aan audio in de auto dus een 'normale' accu volstaat.
Ik hoop morgen wat meer te horen wat betreft de stuurpomp, ben benieuwd wat er stuk aan is en hoe groot de schade is.
maar goed accu valt mee (ik had 150 in m'n hoofd) er zit niets bijzonders aan audio in de auto dus een 'normale' accu volstaat.
Ik hoop morgen wat meer te horen wat betreft de stuurpomp, ben benieuwd wat er stuk aan is en hoe groot de schade is.
- bezwi
- Mod virus alert!
Bericht
gr Ben
Exide is bij mijn Clubman, de oem van BMW, de prijzen zijn redelijk, anders is de Bosch Silver ook een goede keus.chrisvanbeers schreef:Ik had al een poosje last van trillende meters bij het starten en het starten ging niet altijd even smooth de afgelopen winter, dus even uitgebreid mn accu getest en wat bleek, er was van de 55Ah nog maar iets van 20 over... dus even op www.accuweb.nl een nieuwe besteld, die kwam vandaag aan en na het installeren was het eufel weg en liep de mini weer als een zonnetje!
Plaatje is van de 77Ah, ik heb de 60Ah
gr Ben
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Stuurpomp zul je al gauw tegen de 700 euro aan zitten...
Hoop het niet voor je... maar ik kan er over meepraten
Voordeel is wel dat het zoemende geluid van de bekrachtiging dan bijna verdwenen is.
Hoop het niet voor je... maar ik kan er over meepraten

Voordeel is wel dat het zoemende geluid van de bekrachtiging dan bijna verdwenen is.
- Ragnar
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
RARA JONGENS DIE DESIGNERS
pierre, dat is geen leuke ervaring. maar als je alles moet vervangen (accu,stuurpomp enz) kan het een duur grapje worden.. er zijn ook ruil pompen te koop dat is 250,- en vervangen van de pomp is goed te doen. (wel een brug nodig) succes met de verdere ontwikkelingen..

- St.pierre
- Mod virus alert!
Bericht
Goed nieuws, hij is weer gefixt! vanmorgen de wagen weer opgehaald. tussen garage en kantoor is maar 10 minuten dus nog niet echt kunnen testen maar op t eerste gezicht is alles weer goed!
was totaal 758,09 incl btw kwijt voor: traceren van probleem, vervangen accu, vervangen stuurpomp (bij dealer vandaan).
uiteindelijke diagnose: stuurpomp stuk, kortsluiting -> accu stuk.
was totaal 758,09 incl btw kwijt voor: traceren van probleem, vervangen accu, vervangen stuurpomp (bij dealer vandaan).
uiteindelijke diagnose: stuurpomp stuk, kortsluiting -> accu stuk.
Onze sponsors