Ik weet dat het extreem hoog was maar heb geen meting kunnen doen voor de koppakking eruit lag.
Is het anders een goed idee om de originele kop er weer op te zetten met een nieuwe pakking en dan een compressie-test te doen voor dat ik de getunede kop bestel?
Snieze's R53 272PK
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
Een compressie-test kan nooit kwaad. Ik zou vooral de ruimte tussen de cylinders hier even goed in de gaten houden, als ik zo naar het absurd kleine plaatje kijk dan zie ik tussen 2 zuigers een doorslag lijkt wel..
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
Kan het niet goed bepalen via een foto maar je zuigers zien er ook niet zo best uit ik zou even goed naar de randen kijken en de cilinder wanden of daar geen verbranding heeft plaats gevonden of eventueel wrijving is geweest schade.
Denk ook dat het wijs is aangezien jij 7500 rpm wil draaien je lagerschalen te gaan vervangen.
En wat de kop betreft als het onderblok goed is kan je gewoon een andere kop erop zetten ik zou hier echter wel een 0,95 cooper s pakking voor gebruiken van vicktor reinz die zijn wel sterker dan orgineel.... depakking van een GP is 0,65 dik en dat is toch wel erg gevoelig....
Vergeet niet dat je een hoop moet aanpassen met deze aanpassing krijgt je mini het heeel erg heet misschien dat je er al goed over nagedacht heb en de maatregelen er al voor genomen heb maar informeer goed....
Mocht je onderblok niet goed zijn en wil je je olieverbruik omlaag brengen kost je dit aardig wat poen want dan zal je het blok eruit moeten halen
Denk ook dat het wijs is aangezien jij 7500 rpm wil draaien je lagerschalen te gaan vervangen.
En wat de kop betreft als het onderblok goed is kan je gewoon een andere kop erop zetten ik zou hier echter wel een 0,95 cooper s pakking voor gebruiken van vicktor reinz die zijn wel sterker dan orgineel.... depakking van een GP is 0,65 dik en dat is toch wel erg gevoelig....
Vergeet niet dat je een hoop moet aanpassen met deze aanpassing krijgt je mini het heeel erg heet misschien dat je er al goed over nagedacht heb en de maatregelen er al voor genomen heb maar informeer goed....
Mocht je onderblok niet goed zijn en wil je je olieverbruik omlaag brengen kost je dit aardig wat poen want dan zal je het blok eruit moeten halen

burn rubber not your soul

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik rij met dit kopje en die is echt op de max getuned incl andere geleiders zittingen veren en grotere kleppen
in en uitlaat poorten groter gemaakt
en nog een stuk gevlakt

kijk maar een pagina terug wat het verschil is de verbrandingsruitmes zijn bij mij ook uitgehaald om de compressie te verlagen

in en uitlaat poorten groter gemaakt
en nog een stuk gevlakt

kijk maar een pagina terug wat het verschil is de verbrandingsruitmes zijn bij mij ook uitgehaald om de compressie te verlagen

burn rubber not your soul

- Snieze
- Mod virus alert!
Bericht
We gaan weer aan de slag, RMW getunede kop, Bosch 550cc injectoren en damper krukaspoelie zijn in Nederland vanuit LA en door de douane.
Verwacht ze dus komende week aan de deur
Zo staat ze er nu bij:

Oliekoeler gemonteerd:

Alles wat er af is gekomen:

Nieuwe olie, MSD bobine, Vibratech motorsteun(originele was lek), Samco koelslangen, intercooler slangen en slangen en adaptorplaat voor oliekoeler:

Verwacht ze dus komende week aan de deur

Zo staat ze er nu bij:

Oliekoeler gemonteerd:

Alles wat er af is gekomen:

Nieuwe olie, MSD bobine, Vibratech motorsteun(originele was lek), Samco koelslangen, intercooler slangen en slangen en adaptorplaat voor oliekoeler:

- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Wat ik had begrepen moet je de oliekoeler met de nippels naar boven hebben hangen..
Dit had te maken dat de oliepomp zo te hard moet werken omdat de olie omhoog gepompt moet worden. Andersom zou de olie er grotendeels zelf doorheen lopen.
Of het een broodje aap is of niet, weet ik niet.. maar ik heb het op verschillende fora gevonden en ook bij inbouwhandleidingen.
Maar je bent iig lekekr werk aan het verzetten
Komt er ook een thermostaat bij het olie-circuit?
Dit had te maken dat de oliepomp zo te hard moet werken omdat de olie omhoog gepompt moet worden. Andersom zou de olie er grotendeels zelf doorheen lopen.
Of het een broodje aap is of niet, weet ik niet.. maar ik heb het op verschillende fora gevonden en ook bij inbouwhandleidingen.
Maar je bent iig lekekr werk aan het verzetten

Komt er ook een thermostaat bij het olie-circuit?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

- Snieze
- Mod virus alert!
Bericht
@kwiebje
Thnx heb het gevoel dat dit nog wel even doorgaat
@BMX
Heb het inderdaad ook wel eens gelezen ergens.
Maar dacht zelf dat het onzin was..
Heb net nog een beetje zitten googlen en schijnt toch waar te zijn.
Als je de oliekoeler met de nippels naar beneden monteerd kan er lucht bovenin de radiator gaan zitten waardoor je koelvermogen verliest.
Maar bovenaan monteren word heel lastig met de condenser van de airco.
Vind er wel wat op, bedankt voor de tip!
Wil er idd toch een thermostaat tussen, welke kan ik het beste nemen?
Thnx heb het gevoel dat dit nog wel even doorgaat

@BMX
Heb het inderdaad ook wel eens gelezen ergens.
Maar dacht zelf dat het onzin was..
Heb net nog een beetje zitten googlen en schijnt toch waar te zijn.
Als je de oliekoeler met de nippels naar beneden monteerd kan er lucht bovenin de radiator gaan zitten waardoor je koelvermogen verliest.
Maar bovenaan monteren word heel lastig met de condenser van de airco.
Vind er wel wat op, bedankt voor de tip!
Wil er idd toch een thermostaat tussen, welke kan ik het beste nemen?
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Graag gedaan 
Het klinkt mij ook erg logisch. Maar een beetje frotten en dan past t allemaal wel hoor
Rajko (Raj) heeft een sandwitchplate gevonden met een thermostaat (80graden) erin gebouwd gevonden! Denk dat ik daar ook voor ga..
Maar denk dat alle universele thermostaat wel voldoet toch?
75-80 graden is prima. Zolang er ook maar een 'vrijloop' op zit als de thermostaat dicht is.

Het klinkt mij ook erg logisch. Maar een beetje frotten en dan past t allemaal wel hoor

Rajko (Raj) heeft een sandwitchplate gevonden met een thermostaat (80graden) erin gebouwd gevonden! Denk dat ik daar ook voor ga..
Maar denk dat alle universele thermostaat wel voldoet toch?
75-80 graden is prima. Zolang er ook maar een 'vrijloop' op zit als de thermostaat dicht is.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
) | bar-end mirrors

Onze sponsors