Mini Cooper S Roadster

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

24 jan 2013, 08:23

Marcel Always Open schreef:Ja, maar in de R59 is dat met aansluiten niet zo makkelijk (Canbus systeem geeft foutmeldingen - zoek op "canbus")
Dank je Marcel. Die had ik even over het hoofd gezien. Ga eerst eens op onderzoek uit.
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

04 feb 2013, 12:49

Net een Cobra Evo-R set gekocht!
De Roadster gaat 30mm omlaag >) en dan een klein tikje negatieve camber erin.

Nu nog een bedrijf zoeken voor montage in de regio Nijmegen. Tips altijd welkom.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 feb 2013, 13:03

congratz dude! :wink:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 feb 2013, 13:29

Mooie plannen, gaat er goed uit zien! 8)
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 feb 2013, 13:39

Gaaf 8) !!! Dat wordt een hele verbetering!
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

04 feb 2013, 16:20

En nu de adviezen gevraagd... hoeveel camber moet erin komen. Ik zat zelf te denken maar weet zo niet wat ik zou kiezen.... :oops:

Dus kom maar op met jullie adviezen...
Laatst gewijzigd door louisvdd76 op 04 feb 2013, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 feb 2013, 17:50

"gewoon" -1? hoezo is dat gewoon?

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 feb 2013, 17:55

Door het verlagen zelf komen de wielen ook al iets schuin te staan. Heb je er ook verstelbare reactiestangen erbij gekocht om je wielen naar wens aan te kunnen passen?
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 feb 2013, 18:00

Camber kun je achter nog een klein beetje mee spelen zonder verstelbare camberlinks. Belangrijker is dat de sporing voor en achter goed staat. Mocht je dan nog het camber aan de achterzijde willen aanpassen heb je dus idd verstelbare camberlinks nodig. Voor heb je met de EVO R camberplaten dus dat komt sowieso goed.

Kort door de bocht: meer camber is meer plakken in de bocht, minder rechtuitstabiliteit. Maar dat is wel heel zwart/wit gesteld hoor. Ik had op m'n blauwe voor dik 2 graden negatief en achter 1,5 negatief (even uit het hoofd). Achterkant werd er lekker los van en de vooras stuurde messcherp. Dat is persoonlijk mijn favo afstelling. Rechtdoor ging het nog steeds uitstekend..

Afbeelding
Steven
Mod virus alert!
Mod virus alert!

04 feb 2013, 21:00

Dat wordt übervet!!! 8) 8) 8) 8) 8)
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

04 feb 2013, 21:15

Nu nog tzt dump-valve en 'n factory-JCW demper en ik ben klaar... (hoop ik)
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 feb 2013, 21:19

Die dumpvalve moet je gewoon bestellen die 7 tientjes is hij meer dan waard :roll: (geloof ik zit er bij mij nog niet in)

En dan die demper en dan komt er vast wel weer wat, maar ben jaloers op je schroefset gaat super dik worden. Die bak wordt mooier en mooier
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
PjV
Be Mini
Be Mini

04 feb 2013, 21:21

Casper schreef:Die dumpvalve moet je gewoon bestellen die 7 tientjes is hij meer dan waard :roll: (geloof ik zit er bij mij nog niet in)

En dan die demper en dan komt er vast wel weer wat, maar ben jaloers op je schroefset gaat super dik worden. Die bak wordt mooier en mooier
Hi Casper,

Als jij 'm er nou eens eerst op zet...
Ik heb 'm ook al liggen, maar twijfel nog een beetje :mrgreen:
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 feb 2013, 21:30

>) Daarom heb ik ook een afspraak gemaakt voor die andere spullen en die dumpvalve er tussen gezet. Kan ik niet meer terug en zie ik het wel. Staat inderdaad al een week hier op de plank :oops:
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 feb 2013, 21:32

mushrop schreef: Kort door de bocht: meer camber is meer plakken in de bocht, minder rechtuitstabiliteit. .................... Rechtdoor ging het nog steeds uitstekend..
Voor: -1,5
achter: ~-2,5
Ik heb absoluut meer last van spoorvorming dan voorheen. Maar in de bochten plakt die goed! 8)

En.. euh.. Louis.. 30mm naar beneden? En de rest van het schroefdraad van de set? Zonde om het wel te kopen en niet te gebruiken! toch?!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “Show your ride”