Mike '05 MCS Cabrio

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Mike en Carlijn: '05 MCS Cabrio - p4. schroefset + wiele

12 dec 2014, 00:10

Wat je kan doen Mike is de randen laten spuiten in black chrome dan kunnen ze ze namelijk super strak maken. en als je een goede spuiter hebt ziet het er erg goed uit. Kijk maar even in het topic van Klatsie dan zijn mijn oude velgen die randen heb ik ook black cjrome laten spuiten en daar kan je gewoon dan winter mee doorrijden. Wel op de goede manier laten doen dus compleet uit elkaar, opknappen strak maken en dan spuiten.
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Fluitmans
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

12 dec 2014, 08:27

Als je de R90's echt mooi wil hebben, randen laten polijsten. En dan geen blanke lak er meer over maar regelmatig even oppoetsen en niet in de winter mee rijden.

Heb wel een adresje voor je bij mij in de buurt, heeft mijn wielen ook gedaan.

Check mijn gallery voor de R90 na polijsten
Mike--
4 op een rij!
4 op een rij!

12 dec 2014, 09:37

Lars Temmink schreef:Gewoon randen weer mooi polijsten en harten in kleur van de auto Afbeelding r90 stond ook hoog op het lijstje bij mij!
Dat was idd het idee. Begin er steeds meer van overtuigd te worden dat ik ze maar gewoon lekker zelf moet houden. Voelt denk ik ook beter na al het schuurwerk dat eraan zit te komen :lol:
Marcel Always Open schreef:hoi Mike
Als je nou per sé de look van een R90 wilt behouden, kun je ook voor replica velgen gaan. OEM R90 zijn standaard 17-inch maar er bestaan replica velgen die er sterk op lijken, deze zijn eendelig en 18-inch. Ik weet dat Wim (The Blue Lobster) ze bijvoorbeeld ook heeft op de blauwe TBL.
Ik weet echter niet het merk of typenummer waaronder deze replica's verkocht worden.

Ik weet niet hoe de kwaliteit van de replica velg is qua sterkte, maar omdat ze eendelig zijn, zullen ze voor corrosie in elk geval een stuk minder vatbaar zijn.

Marcel
Dank, maar replica's voor de R90 zijn een no-go. Heb al een leuke zomerset en ga écht niet mijn originele R90's wegdoen en vervangen voor een setje wannaB's.
Casper schreef:Wat je kan doen Mike is de randen laten spuiten in black chrome dan kunnen ze ze namelijk super strak maken. en als je een goede spuiter hebt ziet het er erg goed uit. Kijk maar even in het topic van Klatsie dan zijn mijn oude velgen die randen heb ik ook black cjrome laten spuiten en daar kan je gewoon dan winter mee doorrijden. Wel op de goede manier laten doen dus compleet uit elkaar, opknappen strak maken en dan spuiten.
Jouw 'oude set' ziet er idd uit als nieuw, viel me al eerder op! :icon_top:
Jij hebt ze ook zelf onder handen genomen om weer strak te maken? En je hebt er gewoon in de winter, dus met pekel en al die andere horror, mee doorgereden?
Fluitmans schreef:Als je de R90's echt mooi wil hebben, randen laten polijsten. En dan geen blanke lak er meer over maar regelmatig even oppoetsen en niet in de winter mee rijden.

Heb wel een adresje voor je bij mij in de buurt, heeft mijn wielen ook gedaan.

Check mijn gallery voor de R90 na polijsten
Waarom geen blanke lak, is toch juist een extra laag bescherming?

Weet nog niet of ik wel zo'n fan ben van hoe dat gepolijste randje eruit ziet. Wil eigenlijk de MINI clean houden (maken) zonder 'bling'. Neig dan dus meer naar die rand dark-chrome spuiten en het hart van de wielen in de kleur van de auto. Eigenlijk in ere herstellen dus.
Afbeelding
Mike--
4 op een rij!
4 op een rij!

Re: Mike en Carlijn: '05 MCS Cabrio - Wintermode -> Loading.

10 jan 2015, 14:51

Zie net dat ik niet eens een foto heb gepost van de foute wintermodus, bij deze Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Inmiddels dankzij Roy wat meer powerrrr. 17% Cravenspeed (met kortere riem uiteraard) en setje BCR8ES bougies. Wat een verschil zeg! Buiten dat hij veel sneller aanvoel (en ook wel wat sneller is) is de Cabbie ook een stuk soepeler. Ik weet niet of dat komt door de pully of de bougies óf een combinatie van beide, maar me like very mutsss! (en gelukkig vriendinlief ook)

En nu, op naar de volgende mods Afbeelding
Afbeelding
Mike--
4 op een rij!
4 op een rij!

Re: Mike '05 MCS Cabrio

29 apr 2015, 12:40

Zo hé, even wat stof wegblazen hier...

Inmiddels een aantal mods verder en heeft alles ook een tijd stil gelegen. Roy heeft voor mij de bougies, 17% pully en nieuwe (kortere) riem gemonteerd. Absolute aanrader!!

Begin deze maand wederom glansrijk door de APK en inmiddels op een andere zomerset welke ik heb overgenomen van een forumlid. ASA AR1 in 8x17, komen oorspronkelijk geloof ik zelfs bij Mush vandaag. Splinternieuwe Toyo Proxes TR1 er omheen in maatje 215/17/40 en staat imo perfect.

De andere wielen moet ik nog steeds wegbrengen en laten fixen, maar dat gaat zeker gebeuren en dan is de kans groot dat de ASA's ook wel eens onder de R56S van m'n mams te zien zijn :)

Binnenkort afspraak maken voor het rollen van de wielkasten (iemand ervaring met Van Aalderen mbt rollen?) en vervolgens weer een stapje omlaag te gaan voor die lekkere stance.

Joeymod weer in ere hersteld en de koplampringen zijn weer chroom, vond ik uiteindelijk toch mooier staan. Nog genoeg te doen en voorlopig vooral styling e.d. Motorisch vind ik het voor de komende tijd wel goed, remmen moeten wel aangepakt worden!

Ook afspraak gemaakt voor de One-Ball Mod, eens checken hoe dat klinkt :)

Aaaanyway, iPhone foto's!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mike-- op 29 apr 2015, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 apr 2015, 12:42

die ASA'S staan ook niet verkeerd hoor!!:O

nice!
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
Mike--
4 op een rij!
4 op een rij!

29 apr 2015, 13:19

Vind de ASA's idd wel dik staan met DS!
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

29 apr 2015, 13:20

mooie wagens ben alleen geen fan van de kleurstelling van de Asa.
Afbeelding
Mike--
4 op een rij!
4 op een rij!

02 okt 2015, 14:28

Zo, ik leef nog en zal weer wat actiever gaan worden hier op het forum. Heb een nare periode achter de rug waarover ik niet zal uitwijken maar daardoor o.a. Totaal niet bezig geweest met de MINI. Zelfs te koop gehad maar A) niet ervoor geboden krijgen wat ik wil en B) wilde haar eigenlijk toch niet kwijt.

Vorige week weer wat aan het apparaat gedaan, ik denk niet dat ze nu nog lager kan zonder verdere aanpassingen. Uiteraard is mijn 'wannahave' lijstje nog enorm lang, maar op de sh(j)ortlist staan wat kleine dingetjes zoals grille/matjes/US indicators e.d. Echter heeft het allemaal geen haast. Zelfs de Japan Racing velgen liggen nog steeds (met de stoeprandschade) in het magazijn en ook de R90's heb ik nog niet aangeraakt.

Zal op korte termijn ook in jullie topics weer wat posten maar allereerst mn complimenten naar Rob. Je zoi geen MINI meer gaan rijden maar deed dat toch, en hoe?! Chapeau!
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 okt 2015, 14:42

Haha, thnx Mike. Good to have you back! :icon_top:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”