Vroeger had je indirecte injectie en spoelde je de rotzooi er eigenlijk af. Nu is er directe injectie en is er alleen nog die rotzooi en en lucht. De rotzooi gaat vastkoeken.
Je wilt dus geen carterlucht in je inlaat.
De ontluchting zit vast aan je inlaat. Zowel de linker als de rechter caterontluchting.
Doordat er een luchtstroom door je inlaat gaat, zuigt die aan het cater. Dit verschijnzel-methode is: "Venturi". Dus zuigt die de vieze lucht met rotzooi er uit. Die vieze lucht zorgt voor het aankoeken op de inlaatkleppen.
Dus je moet zorgen dat die lucht niet in de inlaat komt. Dus de inlaat afblokken. Dat heb ik nu gedaan met de schroef.
Je moet echter wel de carterontluchting openlaten, anders krijg je een vacuum. (dacht ik)
Nu gaan de gassen de schone lucht in en hoor of zie je er nooit meer wat van.
Het is verplicht voor de APK om een gesloten systeem te hebben. Dus gebruiken veel mensen een catchtank als oplossing om de rotzooi in de vieze lucht op te vangen.
Al blijft de carterontluchting dan nog steeds geforceerd, de venturi blijft er aan zuigen... Dat heb ik nu dus niet meer. Aan de linker zijde, rechts moet ik nog ff fixen.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Je kan voor een paar cent speciale kuntstof doppen kopen om zowel inlaatspruitstuk als kleppendeksel af te doppen(N18 heeft slechts 1 aansluiting op kleppendeksel). Ff kijken op Etka voor nummer.
Ik heb de clubman alweer een tijdje (en de R53 nog steeds) en de eerste mods zitten er al op of zijn er al af.
Vorige week hadden Silverbullit en ik beide een vrije dag, dus hij kwam zijn lampen halen.
Dat resulteerde bij mij iig op 2 gaten in de gril:
Wat overigen vrij eenvoudig is opgelost door een JCW-gril te kopen. Had verwacht dat ze duur zouden zijn, maar voor €25 is het volgensmij t goodkoopste onderdeel (laat staan een mod!) dat ik ooit heb gekocht voor de MINI
Zwaar overbelicht, maar dan zie je de gril tenminste haha
Zoals je aan het kenteken al kan zien; er zijn plannen op komst!
één - Xtreem Turbo Ding - XX
Had via Aart een Evolve downpipe gekocht en die zit er ondertussen ook al op.
Om het allemaal toch wacht meer racy te maken, zit er een titanium heatwrap omheen. Geen idee of het echt effect heeft, maar ziet er wel leuk uit
De pasvorm is goed, je moet alleen wat meer dingen loshalen dan in sommige handleidingen staat. Daarnaast de kleine uitstulping op de bracket krom moeten slaan, want die kwam tegen het blok aan. De bracket heb ik ook niet vast gezet, lijnt niet helemaal lekker uit... Het zit iig allemaal goed vast nu. Kan natuurlijk ook dat ik iets verkeerd heb gedaan... Ik heb er iig 3uurtjes over gedaan. Een volgende keer kan het sowieso een uur sneller!
De soundclip moet nog even op zich laten wachten.
Batje heeft een filmpje van de standaard uitlaat gemaakt, dus die moet nu ook een filmpje maken voor de beste vergelijking. Dat laat ff op zich wachten...
Altijd fijn voor de twijfelaars onder ons
Maar potdomme wat een heeeeerrrrrlijke mod!
Als je op de snelweg rijdt, hoor je niets. Het is gewoon normaal.
Ga je met de voet op t gas, dan begint t feest pas. Heerlijk!
Stiekem toch wel jammer dat de Clubman zo goed geïsoleert is, je moet het raam open doen om de knallen uit de uitlaat te kunnen horen haha
Misschien dat ik niet eens voor een andere catback ga, want hij klinkt zo ook al wel heel erg lekker!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie