LosCreepers' HB R53 - Great success!
- _____Lars
- 4 op een rij!
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: LosCreepers' HB R53 - Goodies in verkoop?
Die velgen zijn dik man 

burn rubber not your soul

- LosCreepers
- Enthousiast
- Contacteer:
Bericht
Re: LosCreepers' HB R53 - Goodies in verkoop?
Is ook in zijn geheel te koop hoor, hangt wel ander prijskaartje aan dan...
Net de MINI achtergelaten bij de dealer, zaterdagochtend mag ik hem weer ophalen en dan kan hij er weer duizenden kilometers tegenaan!
Net de MINI achtergelaten bij de dealer, zaterdagochtend mag ik hem weer ophalen en dan kan hij er weer duizenden kilometers tegenaan!
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
- LosCreepers
- Enthousiast
- Contacteer:
Bericht
Re: LosCreepers' HB R53 - Geen geluid meer?
Mini is weer opgehaald bij de dealer, alles was in orde. Hij kan er weer duizenden kilometers tegenaan! Gelijk de remblokken achter vervangen, het melddraadje van de remblokken vond dat het genoeg geweest was. Ik heb de oude en nieuwe remblokken naast elkaar gehouden... Ze waren net over de helft versleten!
Nieuwe Bosch blokken en melddraadje erop gestoken, alles weer goed. Ik heb de voorste ook besteld, maar die zijn écht nog niet nodig. Mocht iemand baat hebben bij nieuwe voorste remblokken en melddraad van Bosch hoor ik het wel!
Alhoewel... Alles weer goed...? Mijn radio is van het ene moment op het andere moment gestopt met geluid produceren. De unit zelf doet het nog, de Parrot ook, alleen komt er geen geluid meer uit de speakers. Helemaal niets meer! Ik heb een Harman Kardon set in de MINI, zijn er dan nog speciale dingen die ik kan controleren? Het rare is, dat hij nu al twee keer een seconde of dertig tóch weer is gaan spelen waarna hij weer uit gaat, dat is vreemd toch?! Met bellen via de Parrot horen mensen mij dus wel, maar ik hoor niets omdat de speakers geen geluid maken... Ik heb de versterker achterin al een keer losgekoppeld en weer aangekoppeld, zekeringen gecheckt etc. Maar kan niet zo 1-2-3 wat vinden. Voordat ik het dashboard uit elkaar trek om achter de radio te meten, vraag ik hier maar om hulp...
Komt als een beetje slechte timing, aangezien ik eigenlijk op het punt sta om de auto te koop aan te gaan bieden. De schroefset is eronder vandaan, de Ultraleggera's staan hier op het forum te koop, de Milltek ook. Alleen laatstgenoemde moet er nog vanaf, dan is hij weer helemaal stock en ready to rock!
Wie helpt?

Alhoewel... Alles weer goed...? Mijn radio is van het ene moment op het andere moment gestopt met geluid produceren. De unit zelf doet het nog, de Parrot ook, alleen komt er geen geluid meer uit de speakers. Helemaal niets meer! Ik heb een Harman Kardon set in de MINI, zijn er dan nog speciale dingen die ik kan controleren? Het rare is, dat hij nu al twee keer een seconde of dertig tóch weer is gaan spelen waarna hij weer uit gaat, dat is vreemd toch?! Met bellen via de Parrot horen mensen mij dus wel, maar ik hoor niets omdat de speakers geen geluid maken... Ik heb de versterker achterin al een keer losgekoppeld en weer aangekoppeld, zekeringen gecheckt etc. Maar kan niet zo 1-2-3 wat vinden. Voordat ik het dashboard uit elkaar trek om achter de radio te meten, vraag ik hier maar om hulp...
Komt als een beetje slechte timing, aangezien ik eigenlijk op het punt sta om de auto te koop aan te gaan bieden. De schroefset is eronder vandaan, de Ultraleggera's staan hier op het forum te koop, de Milltek ook. Alleen laatstgenoemde moet er nog vanaf, dan is hij weer helemaal stock en ready to rock!
Wie helpt?

1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
- LosCreepers
- Enthousiast
- Contacteer:
Bericht
Niemand die een gouden tip heeft?
Anders gaat vanavond de radio eruit...
Anders gaat vanavond de radio eruit...
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
- Michel ACS
- 4 op een rij!
- LosCreepers
- Enthousiast
- Contacteer:
Bericht
Heb de Parrot er net uitgehaald, hoopte dat het de mute daarvan was die roet in het eten gooide maar dat was niet zo... Alles zit netjes vast achter de radio, niks aan geklust of verbeund, dus zou goed moeten zijn.
Heeft er iemand een losse MINI radio liggen die ik kan proberen? En een Harman Kardon versterker, is daar lastig aan te komen om te testen of de mijne is overleden?
Heeft er iemand een losse MINI radio liggen die ik kan proberen? En een Harman Kardon versterker, is daar lastig aan te komen om te testen of de mijne is overleden?
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
- Michel ACS
- 4 op een rij!
Bericht
Misschien een pb aan Hayward sturen hij heeft een harman pardon zet te koop staan.
- Michel ACS
- 4 op een rij!
Bericht
Je kan het testen maar dan moet je een losse speaker rechtstreeks aansluiten op je radio dan weet je of het aan de radio ligt.
- Michel ACS
- 4 op een rij!
Bericht
Kan je zien of de versterker wordt ingeschakeld zodra je de auto / radio aanzet
- LosCreepers
- Enthousiast
- Contacteer:
Bericht

Ik heb op mijn radio de originele stekker vanuit de auto zelf gedaan, ik heb de tussenstukken van de Parrot eruit gehaald. Op de foto hierboven zie je drie 'slots' of in ieder geval drie gedeeltes met bedrading. Rechts met de getwiste draadjes is de OEM retrofit aux aansluiting.
Midden is alles wat de radio nodig heeft om aan te gaan, de plus, geschakelde plus, massa, bus, mute etc.
En links de bedrading die naar de speakers toe gaat. Ik heb begrepen dat de HK set een nogal bijzonder systeem is, die de FL+, FL-, FR+ en FR- signalen van de radio gebruikt om elektronisch op zijn beurt weer signalen naar alle speakers te sturen. Vandaar dat er maar 4 ipv 8 draden naar achteren toe gaan.
Kan ik hierop dan gewoon een speakerdraad direct tegenaan houden om te kijken of ik ergens geluid uit kan krijgen?
Daarnaast is mij vandaag opgevallen, na het tevergeefs op knopjes drukken, dat ik geen geluidspresets meer kan kiezen. Voorheen kon ik altijd H/K in beeld krijgen door het drukken van de 'geluidsknop' op de radio, maar dat komt nu niet meer naar voren. Kan dit een teken zijn dat de radio niet meer communiceert met de HK versterker?
Ik zag het, maar vind 350€ voor niet helemaal zeker weten wel pittig aan de prijs...Ilonat schreef:Misschien een pb aan Hayward sturen hij heeft een harman pardon zet te koop staan.
Dit heb ik geprobeerd, maar ik krijg er geen geluid uit...Ilonat schreef:Je kan het testen maar dan moet je een losse speaker rechtstreeks aansluiten op je radio dan weet je of het aan de radio ligt.
Geen idee hoe ik dit kan zien, iemand een idee? Kwestie van goed luisteren misschien?Ilonat schreef:Kan je zien of de versterker wordt ingeschakeld zodra je de auto / radio aanzet

Ik heb op mijn radio de originele stekker vanuit de auto zelf gedaan, ik heb de tussenstukken van de Parrot eruit gehaald. Op de foto hierboven zie je drie 'slots' of in ieder geval drie gedeeltes met bedrading. Rechts met de getwiste draadjes is de OEM retrofit aux aansluiting.
Midden is alles wat de radio nodig heeft om aan te gaan, de plus, geschakelde plus, massa, bus, mute etc.
En links de bedrading die naar de speakers toe gaat. Ik heb begrepen dat de HK set een nogal bijzonder systeem is, die de FL+, FL-, FR+ en FR- signalen van de radio gebruikt om elektronisch op zijn beurt weer signalen naar alle speakers te sturen. Vandaar dat er maar 4 ipv 8 draden naar achteren toe gaan.
Kan ik hierop dan gewoon een speakerdraad direct tegenaan houden om te kijken of ik ergens geluid uit kan krijgen?
Daarnaast is mij vandaag opgevallen, na het tevergeefs op knopjes drukken, dat ik geen geluidspresets meer kan kiezen. Voorheen kon ik altijd H/K in beeld krijgen door het drukken van de 'geluidsknop' op de radio, maar dat komt nu niet meer naar voren. Kan dit een teken zijn dat de radio niet meer communiceert met de HK versterker?
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
- koosie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik had ook storing, bij mij was het me iPod interface die zorgde voor de vreemde storingen, zoals knipperlicht binnenverlichting en radio die plots geen licht/ geluid meer gaven. Met op radio de melding mute en phone. Dus als je deze hebt gooi deze ook los, ook de stekker van je cd wisselaar uit je radio. Probeer dat eens?
- LosCreepers
- Enthousiast
- Contacteer:
Bericht
Ik heb geen wisselaar en ook zonder de AUX-aansluiting gemonteerd doen de speakers niets...
Ik ben geen audiofiel, dus weinig verstand van, maar als ik een losse speaker direct op de aansluitingen van de speakers achterop de radio druk, dan zou ik toch iets van geluid moeten krijgen? Er zit toch in de radio zelf ook een (kleine) versterker?
Ik ben geen audiofiel, dus weinig verstand van, maar als ik een losse speaker direct op de aansluitingen van de speakers achterop de radio druk, dan zou ik toch iets van geluid moeten krijgen? Er zit toch in de radio zelf ook een (kleine) versterker?
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
- Michel ACS
- 4 op een rij!
Bericht
Volgens mij zijn de radio's hetzelfde alleen hangt er bij HK een versterker en speakers achter van HK.
Als je een losse speaker op een uitgang van de radio kort contact laat maken om te testen of deze uitgang nog werkt zou dat moeten kunnen.
Als je een losse speaker op een uitgang van de radio kort contact laat maken om te testen of deze uitgang nog werkt zou dat moeten kunnen.
- Manick
- Sponsor
Bericht
Mess niet een draad onderbroken tussen de deurtoevoer van de deur en auto?
Onze sponsors