Een "kleine" tegenslag na aanschaf van de Mini f56. Toen ik verleden week eenmaal de Mini had gekocht kreeg ik bericht van mijn verzekeringsmaatschappij om nog eens even te verifiëren of de auto alarm klasse 3 (met hellingshoek detectie) had want dat was een voorwaarde om de auto all risk te verzekeren.
Ik heb dit even verder opgezocht, en inderdaad, bij auto's met een bepaalde nieuwwaarde en bouwjaar is het gebruikelijk om dit als voorwaarde te stellen. In elk geval, in de advertentie van de auto stond dat die alarm had dus ik maakte mij geen zorgen. Toen heb ik de Maassche gebeld in Venlo om met het chassisnr. te checken welk alarm erop zat..... Geen alarm dus!

Thuis direct gecontroleerd, geen rood alarmlampje te zien. Gelijk contact opgenomen met een mede forumlid om ook nog eens te dubbelchecken. Iemand heeft dus in 2017 een jcw besteld van 50k+, behoorlijk wat vinkjes aangevinkt om hem zo dik mogelijk te maken maar vervolgens WA gaat verzekeren omdat het alarm klasse 3 vinkje niet was meegenomen.... Kan ik moeilijk begrijpen.
Maargoed, het komt er dus op neer dat ik 'm niet fatsoenlijk verzekerd krijg voor een acceptabele maandelijkse premie waardoor ik dus noodgedwongen een alarm klasse 3 moet laten inbouwen!

Bij mini gaat dit ruim 1100 euro kosten omdat ze originele onderdelen gebruiken maar mij werd verteld, echt origineel wordt het nooit. Want er komt alsnog een seperaat afstandsbedieningkje bij. Dus dan maar niet via de Mini dealer en 400 euro goedkoper... Weer wat geleerd door al dit gedoe!

Iemand ervaring met achteraf ingebouwde alarmsystemen?
Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk