2005 Mini R53 JCW
- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Re: 2005 Mini R53 JCW
Beetje jammer, bij mijn uitlijner doen ze daar niet moeilijk over, wordt bijna aangemoedigd om mee te kijken. Maar gelukkig dat hij goed afgesteld is, dat is uiteindelijk belangrijker.
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Super dat ie weer rijdt.
Jouw reactie is hetzelfde als bij mij dit voorjaar toen een vriend van mij mijn GP1 onderhanden heeft genomen.
oa Compressor
Koppeling plus vliegwiel
Multiriem incl. spanner en rollen
Bilstein B14
Wielophanging
Wens je veel rijplezier!

Jouw reactie is hetzelfde als bij mij dit voorjaar toen een vriend van mij mijn GP1 onderhanden heeft genomen.
oa Compressor
Koppeling plus vliegwiel
Multiriem incl. spanner en rollen
Bilstein B14
Wielophanging
Wens je veel rijplezier!

- RSR
- Mod virus alert!
Bericht
So far, so good, Mini heeft nog geen klapje verkeerd gegeven. Wist trouwens niet dat de halve auto met plastic druk/schroef/draai-dopjes in elkaar was gezet. Ik heb alles ff nagelopen, deze week de zijskirts eens netjes afhangen en vastzetten. En ff uitpluizen hoe ik die plastic wielverbreders weer netjes zwart kan krijgen, het liefst langer dan een week......
Vandaag pakketje binnen:

Gr Ron
Vandaag pakketje binnen:

Gr Ron
- Thijsse
- One wheel wonder
Bericht
das een mooie nokkenstok! rap erin duwen dat ding
die wielverbreders mooi zwart krijgen is maar 1 optie voor, verse bestellen bij de dealer. Ik heb daar al 101 dingen mee grprobeert, maar er is niks dat langer dan een paar maanden mooi blijft
die wielverbreders mooi zwart krijgen is maar 1 optie voor, verse bestellen bij de dealer. Ik heb daar al 101 dingen mee grprobeert, maar er is niks dat langer dan een paar maanden mooi blijft
- MaikR53
- Be Mini
Bericht
Ervan uit gaande dat je bedoeld dat ze weer mooi zwart moeten worden. Ik zweer bij Gyeon Trim, bij mijn eigen MINI in februari aangebracht en sinds die niks aan gedaan maar nogsteeds mooi diep zwart.
- RSR
- Mod virus alert!
Bericht
- mbvandenberg
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Bericht
Heb zelf Gtechniq C4 trim restorer gebruikt. Super tevreden over. Zou zeggen: check de filmpjes en reviews :-)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice
MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

- RSR
- Mod virus alert!
Bericht
Ondertussen ook tijd gestoken in het andere project,

Mini rijdt heerlijk, hangt ongelofelijk aan het gas, maar ik ontzie hem nog ivm met het inrijden. Deze week zag ik alleen olie onder de Mini liggen in de garage. Was dat dan ? Na een uitgebreid onderzoek kom ik tot de conclusie dat hij lekt op de overgang/aansluiting van de warmtewisselaar met het oliefilterhuis. Die optie om die te voorzien van twee nieuwe o-ringen van 7€ had ik gemist. Alsnog besteld, nu eens kijken of ik daar op de brug een beetje bij kan om ze te vervangen.
Gr Ron

Mini rijdt heerlijk, hangt ongelofelijk aan het gas, maar ik ontzie hem nog ivm met het inrijden. Deze week zag ik alleen olie onder de Mini liggen in de garage. Was dat dan ? Na een uitgebreid onderzoek kom ik tot de conclusie dat hij lekt op de overgang/aansluiting van de warmtewisselaar met het oliefilterhuis. Die optie om die te voorzien van twee nieuwe o-ringen van 7€ had ik gemist. Alsnog besteld, nu eens kijken of ik daar op de brug een beetje bij kan om ze te vervangen.
Gr Ron
- Thijsse
- One wheel wonder
Bericht
Wel eerst ff de dop van de oliefilter eraf draaien zodat het oliefilter leegloopt en dr niet nog een kuub olie uit t huis loopt als je de koeler losdraait.
Heb je ook een nieuwe O-ring aan je oliefilterdeksel? toen ik dacht dat mn koeler lekete bleek het mn oliefilterdeksel te zijn
Wielkuip rechts eruit halen, en met de juiste verlengstukken kom je er goed bijRSR schreef: ↑24 nov 2020, 22:28Ondertussen ook tijd gestoken in het andere project,
Gr Ron
Wel eerst ff de dop van de oliefilter eraf draaien zodat het oliefilter leegloopt en dr niet nog een kuub olie uit t huis loopt als je de koeler losdraait.
Heb je ook een nieuwe O-ring aan je oliefilterdeksel? toen ik dacht dat mn koeler lekete bleek het mn oliefilterdeksel te zijn
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
O ring van deksel oliefilterhuis iedere keer mee vervangen bij montage nieuw oliefilter.
Bij mijn r53 monteer ik ook iedere keer een nieuwe carterplug met het daarin gebouwde rubber.
Bij mijn r53 monteer ik ook iedere keer een nieuwe carterplug met het daarin gebouwde rubber.
- RSR
- Mod virus alert!
Bericht
O-ring van deksel is met het filter vervangen. Had er geen idee van, die twee o-ringen tussen de koeler en het huis. Komende weken een momentje plannen om ze te vervangen. Eerst even twee hoge assteunen scoren. Bedankt voor de tips !
Gr Ron
Gr Ron
- RSR
- Mod virus alert!
Bericht
Ondertussen nog wat geprutst aan de Mini..............
Pookknop was aan het vervellen:

Dus ff googelen voor een grappig exemplaar uit de UK......... voor 150£ ? Nee laat maar dan maar ander alternatief:

Misstaat niet, schakelt lekker en geen loslatend leer meer. En dat voor 12€
Dan de grille. Na wat heen en weer gestuur van pakketjes eindelijk de grille die past.

Dit is de gloss versie, moet nog even kijken of ie blijft.
Winterbanden schoon en klaargemaakt, viel alleen een loodje van één velg..... weer gebalanceerd, kunnen er dit weekend onder.

Stukje bij beetje wordt ie helemaal naar mijn zin.

Andere, lees grotere Intercooler is onderweg.
Gr Ron
Pookknop was aan het vervellen:

Dus ff googelen voor een grappig exemplaar uit de UK......... voor 150£ ? Nee laat maar dan maar ander alternatief:

Misstaat niet, schakelt lekker en geen loslatend leer meer. En dat voor 12€
Dan de grille. Na wat heen en weer gestuur van pakketjes eindelijk de grille die past.

Dit is de gloss versie, moet nog even kijken of ie blijft.
Winterbanden schoon en klaargemaakt, viel alleen een loodje van één velg..... weer gebalanceerd, kunnen er dit weekend onder.

Stukje bij beetje wordt ie helemaal naar mijn zin.

Andere, lees grotere Intercooler is onderweg.
Gr Ron
- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
Onze sponsors